https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Magistrat sprawdza, jak przemieszczają się krakowianie. Wyniki posłużą do rozwoju infrastruktury komunikacyjnej miasta

Anna Piątkowska
W Krakowie i okolicach trwają Kompleksowych Badań Ruchu 2023
W Krakowie i okolicach trwają Kompleksowych Badań Ruchu 2023 Andrzej Banas
Do 17 czerwca potrwają badania ankietowe w ramach Kompleksowych Badań Ruchu 2023. Ankieterzy mają odwiedzić łącznie 6 tys. gospodarstw domowych w Krakowie oraz 4 tys. w gminach ościennych, by uzyskać informacje związane z przemieszczeniami mieszkańców. Ich wyniki wpłyną na rozwój systemu transportowego Krakowa i obszaru metropolitalnego.

Dynamiczny rozwój zabudowy mieszkaniowej oraz usługowej, budowa nowych odcinków drogowych, rozszerzona oferta przewozowa transportu kolejowego, wzrost znaczenia ruchu rowerowego i upowszechnienie pracy oraz nauki zdalnej jako następstwo pandemii to czynniki, które wpłynęły na zmiany w sposobie i częstotliwości komunikacji krakowian i mieszkańców aglomeracji.

Ankieterzy, którzy od 10 maja do 17 czerwca odwiedzą 6 tys., gospodarstw domowych w Krakowie oraz 4 tys. w gminach ościennych zbiorą informację w ramach Kompleksowych Badań Ruchu 2023.

"Na podstawie zrealizowanych badań powstanie szczegółowy opis zachowań komunikacyjnych mieszkańców Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego i na ich podstawie zostaną podjęte działania w kierunku opracowania nowego modelu ruchu dla systemu transportowego Krakowa i obszaru metropolitalnego, który umożliwi odwzorowanie obecnych oraz prognozowanie przyszłych przemieszczeń mieszkańców" - wyjaśnia magistrat. - "Wypracowany model ruchu stanowić będzie podstawę do podejmowania decyzji dotyczących realizacji bieżących zadań oraz planowania rozwoju systemu transportowego Krakowa, np. decyzji dotyczących budowy parkingów – Parkuj i Jedź, budowy nowych połączeń tramwajowych czy ścieżek rowerowych".

Ankieterzy będą pukać do drzwi jeszcze tylko do 17 czerwca. Aby mieszkańcy mieli pewność, czy dana osoba faktycznie wykonuje zlecenie miasta Krakowa, każdy ankieter został wyposażony w identyfikator zawierający: zdjęcie, imię i nazwisko, numer służbowy, nazwę pracodawcy, dane miasta Krakowa, nazwę projektu, imię i nazwisko, numer kontaktowy do kierownika badań, pieczęć Krakowa i pracodawcy oraz list polecający prezydenta Krakowa.

Czy technologie niszczą psychikę dzieci?

od 16 lat
Wideo

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mati
Uważam, że Kraków powinien przede wszystkim stawiać na rozwój transportu publicznego w kierunku budowy nowych linii tramwajowych. O wyższości tramwaju nad innymi środkami transportu w mieście nie muszę chyba mówić, szybki, nie stoi w korkach, mieści dużą liczbę pasażerów. Dlatego z przyjemnością patrzę, jak na Prądniku powstaje nowy tramwaj na Górkę Narodową. Mieszkańcy zyskają nową alternatywę i szybko dojazd do Centrum w 20 minut. Tak powinno być w każdej dzielnicy miasta.
P
Pietrek
Jaki rozwój infrastruktury komunikacyjnej ? Jak miasto wszystkie działki zarezerwowane od lat 70tych pod nowe ciągi komunikacyjne sprzedało deweloperom...
j
jak_zwykle_bez_hejtu
Czyli szykuja sie kolejne zwezeniania ulic, zabieranie pasow dla aut i robienie z nich bzdurnych (na zdecydowanej wiekszosci terenu miasta) buspasow i sciezek rowerowych po ktorych nikt nie jezdzi.

Ps. A tak w ogole to jest XXI wiek... takie ankiety robi sie przez internet i wtedy wyniki sa duzo bardziej miarodajne !
t
trutty
Jestem profesorem transportu publicznego w Uppsali i stanowczo oraz kategorycznie stwierdzam ze tylko wprowadzenie masowej komunikacji trolejbusowej w Krakowie bedzie panaceum na upadek i niemoznosc transportu publicznego w tym miescie. Linie trolejbusowe sa ekologicznie i ekonomiczne oraz latwe w budowie. Budowa polega na tym ze wiesza sie druty na slupach i linia jest juz gotowa. A jak taki trolejbus sie zepsuje to pasazerowie po prostu z niego wysiadaja, trolejbusowy ciagnie za sznurek i odlacza pantograf od pradu a sam trolejbus sie spycha na bok i linia jest udrozniona. I wtedy nie bedzie przypadkow jak teraz ze zerdzewialy tramwaj z Norymbergi, sprowadzony przez Machlojskiego, psuje sie na placu Inwalidow i cala komunikacja do Bronowic stoi a ludzie musza zapylac na piechote aby dojsc do Rynku. Problem w tym ze Machlojski ktory pochodzi z Sosnowca i ma tam dalej swoje korzenie. A przeciez wszyscy wiemy ze w Sosnowcu sa wielkie fabryki szyn tramwajowych, stad ten nagly wyszynk w budowie takich linii w naszym miescie. Jedyna sluszna i logiczna jest koncepcja budowy trolejbusowych na kazdej ulicy w Krakowie.
R
Rudy z Budy
Historia reżimu Machlojskiego dowodzi ze zajmuje sie on tylko utrudnianiem zycia mieszkancow Krakowa i niszczeniem miasta, co zreszta zrobiono w bardzo skuteczny sposob. Tak wiec w bajki nalezy wlozyc opowiesc ze oni chca cos poprawic. Wrecz przeciwnie, znow cos zpieprza i zepsuja bo sa to miernoty a zarazem zli ludzie sprowadzeni do Krakowa przez Przyblede z Sosnowca aby zniszczyc wszystko co sie da.
Z
Zdenek Czech
Trzeba nadać pełny priorytet przyjazdu dla tramwajów. Autobusy powinny ustępować miejscu tramwajom i zajeżdżać na krawężnik chodnika i zatrzymać się aby tramwaj mógł swobodnie przejechać. Autobus powinien co chwile hamować na czerwonym świetle, aby ładować wątłe akumulatory, a tramwaj powinien zatrzymywać się tylko na przystankach. Trzeba też ograniczyć prędkość autobusów do 30 km/h bo w deszczu chlapią spod kół tramwaje i przechodniów. Więcej tramwajów, precz z autobusami !
Z
Zbigniew Rusek
Pewnie będą ankietowac tych, którzy są po myśli urzędników, czyli np. tych, którzy lubią tramwaje, a nie lubią autobusów. Pewnie tych, którzy nie lubią tramwajów a są za zapewnieniem autobusom "zielonej fali" ankieterzy będą z daleka omijać. To wszystko jest tendencyjne.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska