FLESZ - Ważna zmiana w certyfikatach covidowych!

Wśród turystów zagranicznych, najwięcej osób odwiedzających Małopolskę pochodziło z Wielkiej Brytanii (19,1 proc.) Niemiec (14,9 proc.) i Francji (12,1 proc.). Wśród odwiedzających z Polski, największą grupę stanowili mieszkańcy Śląska (26,7 proc.), Małopolski (24,4 proc.), Mazowsza (10,8 proc.) oraz Podkarpacia (5,9 proc.). Turyści najczęściej odwiedzali Małopolskę po to, by wypocząć, uprawiać aktywną turystykę i zwiedzać zabytki.
Kraków, Niedzica, Pustynia Błędowska
Na liście najczęściej wybieranych destynacji turystycznych w Małopolsce znalazły się: Kraków, Niedzica, Pustynia Błędowska, Ojcowski Park Narodowy oraz rodzinny park rozrywki Energylandia w Zatorze. Taki wynik parku rozrywki nie dziwi, biorąc pod uwagę, że Energylandia zgarnęła z programu Bon Turystyczny łącznie aż 69 mln zł. Najpopularniejszymi atrakcjami turystycznymi wskazywanymi przez odwiedzających region w 2021 r. były: górskie szlaki turystyczne i baseny geotermalne.
- W dobie pandemii uświadomiliśmy sobie, jakie znaczenia ma możliwość przebywania na łonie przyrody i niespiesznego podróżowania w ciszy i spokoju, dlatego jednym z głównych atutów naszego regionu była bliskość natury. Warto też podkreślić, że to kolejny już rok, kiedy turyści najbardziej docenili gościnność, życzliwość, atmosferę i bogatą ofertę turystyczną regionu. Chęć ponownego przyjazdu do Małopolski wyraziło ponad 81 proc. badanych – podkreśla Iwona Gibas z zarządu województwa.
Brakuje toalet i... internetu
Turyści odwiedzający nasz region najbardziej zadowoleni byli z oferty i obsługi dworca kolejowego, lotniska w Balicach oraz letniej oferty małopolskich atrakcji. Najgorzej oceniają brak miejsc parkingowych w mieście, toalet oraz brak dostępu do internetu.
Zagraniczna kampania promocyjna
Województwo Małopolskie wraz z Małopolską Organizacją Turystyczną i Miastem Kraków przygotowało projekt pn. „Małopolska – cel podróży”, zakładający realizację kampanii promocyjnej na wybranych rynkach zagranicznych, organizację misji gospodarczych, ambientów oraz udział w międzynarodowych targach turystyki biznesowej.
- Kampania jest ukierunkowana na pozyskanie turystów z rynków niemieckiego i brytyjskiego i koncentruje się na promocji turystyki aktywnej, w tym rowerowej i górskiej. W roku 2022 będziemy prezentować także bogatą, mocną i różnorodną ofertę Małopolski w zakresie turystyki kulturowe, wellness i spa, kulinarnej, czy biznesowej – wyjaśnia Grzegorz Biedroń, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej.
- Co można kupić w sklepie EKIPY? Złoty łańcuszek za 1700 zł, bluzy i gadżety
- Luksusowe dzielnice w Krakowie. Życie tutaj może kosztować fortunę
- Wojsko sprzedaje atrakcyjne nieruchomości w Małopolsce. Zobacz, co oferuje AMW
- Suknia z orłem szokuje na Miss Supranational MEMY Internautów też
- Rząd szykuje nas na czwartą falę. Niedzielski: Maseczki zostaną z nami na dłużej
- Jak zadbać o ładny zapach w domu? 12 sposobów, aby w mieszkaniu pięknie pachniało