Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

MATURA 2013. język angielski - poziom podstawowy [ODPOWIEDZI, WYNIKI]

red.
Matura 2013 trwa. Trzeci dzień sesji egzaminacyjnej należał do języka angielskiego. O godzinie 9.00 maturzyści napisali egzamin na poziomie podstawowym. Poniżej publikujemy przykładowe odpowiedzi do testu.

MATURA 2013 ANGIELSKI POBIERZ arkusz - angielski poziom podstawowy (pdf)

MATURA 2013 ANGIELSKI POBIERZ transkrypcję - angielski poziom podstawowy (pdf)

MATURA 2013 ANGIELSKI POZIOM PODSTAWOWY [ARKUSZE]

MATURA 2013 ANGIELSKI POZIOM PODSTAWOWY [ODPOWIEDZI]

MATURA 2013 ANGIELSKI POZIOM ROZSZERZONY [ARKUSZE]

MATURA 2013 ANGIELSKI POZIOM ROZSZERZONY [ODPOWIEDZI]

JĘZYK ANGIELSKI POZIOM PODSTAWOWY, PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI:

ZADANIE 1 (5 pkt)

Usłyszysz dwukrotnie fragment audycji radiowej na temat ciekawego maratonu. Zaznacz znakiem X, które zdania są zgodne z treścią nagrania (T-True), a które nie (F-False). Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:

1.1. Runners in this marathon cover over 40 kilometres every day. F
1.2. To stay in the race, the runner has to be faster than the riders on camels. - T
1.3. Each morning runners get water for the whole day. - F
1.4. Runners are allowed to carry as much baggage as they want. - T
1.5. The speaker instructs listeners on how to prepare for a marathon. - F

ZADANIE 2 (5 pkt)

Usłyszysz dwukrotnie wypowiedzi pięciu osób na temat ślubu księcia Williama z Catherine Middleton. Do każdej osoby (2.1.-2.5.) dopasuj zdanie podsumowujące jej wypowiedź (A-F). Wpisz rozwiązania do tabeli. Uwaga: jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:

2.1. D. I admired the bride's appearance.
2.2. A. I felt proud and patriotic.
2.3. F. I felt a bit sad watching the ceremony.
2.4. B. I did not notice much interest in the event.
2.5. E. I was touched by the emotions of the crowd.

ZADANIE 3 (5 pkt)

Usłyszysz dwukrotnie wywiad z opiekunką zwierząt w zoo. Z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią nagrania. Zakreśl literę A, B albo C. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:

3.1. Yvonne decided to work as a zookeeper because she Odpowiedź: A. couldn't earn her living in another way.
3.2. According to Yvonne, modern zoos Odpowiedź: A. limit direct human contact with animals.
3.3. Which is true about the job of a zookeeper? Odpowiedź: C. A zookeeper should be fit.
3.4. Yvonne says that young zookeepers Odpowiedź: B. are better educated than older keepers. 3
3.5. In the interview, Yvonne Odpowiedź: C. presents different aspects of her job.

ZADANIE 4 (4 pkt)

Przeczytaj tekst. Dobierz właściwe podsumowanie (A-H) do każdego fragmentu tekstu. Wpisz odpowiednią literę w miejscu 4.1.-4.7. Uwaga: jedno podsumowanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnego fragmentu tekstu.

PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:

HOW TO SELECT A FLATMATE With your phone ringing and messages filling up your e-mail box, are you still trying to decide how to select your new flatmate? Here's some advice which may be useful.

4.1. Odpowiedź: C. Divide the selection process into parts. Choosing your ideal flatmate is a difficult task so it is a good idea to break it down into a few steps. Then you don't have to worry about everything at the same time and it allows you to concentrate on each bit individually.
4.2. Odpowiedź: F. Prepare a few questions to ask over the phone. To start with, you need to limit the number of candidates to about ten names. To do so, you will have to decide on 4 or 5 things you would like to ask people about when you call them. This way you can find out more about each person and decide if you want to meet them or not.
4.3. Odpowiedź: A. Plan when to meet each candidate. Write a list of people who you would like to see and invite them for an interview. When arranging interviews, it's smart to meet with potential flatmates a few hours apart, so that you don't have to stop talking to someone because the next candidate is waiting.
4.4. Odpowiedź: D. Think of the right place. Flatmate interviews are usually informal and can be held at different locations. It is advisable to meet outside your flat. For example, you could hold interviews in a local café or a shopping centre. Another option is taking a walk in the park.
4.5. Odpowiedź: H. Talk it over with other flatmates. If you already share a flat with other people, you will need to find out how they feel about the person and select a new flatmate together. You can do this by comparing each candidate to the profile of the perfect flatmate you've all agreed on.
4.6. Odpowiedź: G. Don't hurry with the final decision. Even when you have chosen the best candidate, don't give the answer right away. Tell the person you will ring them the following day. If you still feel confident about your choice in the morning, it's a sign the choice was right.
4.7. Odpowiedź: B. Talk to the candidate's colleagues. If possible, ask people who study or work with your potential flatmate for an opinion. They can tell you in what situations it might be difficult to get on with this person and what he or she is like. In this way you can discover any hidden surprises. adapted from www.flatwithme.com.au

ZADANIE 5 (6 pkt)

Przeczytaj tekst. Zaznacz znakiem X, które zdania są zgodne z treścią tekstu (T - True), a które nie (F - False). Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:

5.1.After six months in Florence, Sue was satisfied with her progress in Italian. - T
5.2.When living in Italy, Sue remained very close to her friends back home. - F
5.3. Sue's friend sent her an unusual drawing for her 19th birthday. - F
5.4. Niccolo reminded Sue of herself when she was the same age.- T
5.5. Sue tricked Niccolo into doing everyday things he didn't like. - T
5.6. The story is about how a girl celebrated her birthday with relatives in Italy. - F

ZADANIE 6 (7 pkt)

Przeczytaj tekst. Z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B, C albo D. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:

6.1. What do we learn about Tommy at the beginning of the article? Odpowiedź: D. He was single all his life.
6.2. The people Tommy asked for autographs B. sometimes gave him unexpected gifts.
6.3. Many celebrities answered Tommy's letters because they A. were impressed by his handwriting.
6.4. Tommy's collection does not contain the autograph of C. a British monarch.
6.5. Tommy kept the autographs in A. boxes.
6.6. Tommy's last wish was to D. show the collection to the public.
6.7. The text is about C.nsomebody's lifetime hobby.

ZADANIE 7 (5 pkt)

Studiujesz za granicą. Jesteś odpowiedzialny(-a) za organizację spotkania ze znanym naukowcem. Napisz ogłoszenie, w którym:
- przedstawisz tematykę spotkania,
- poinformujesz, gdzie to spotkanie się odbędzie,
- wspomnisz, co dostanie każdy uczestnik spotkania,
- poprosisz o przygotowanie pytań do zaproszonego gościa.

ZADANIE 8 (10 pkt)

Założyłeś (-aś) wraz z kolegami klub młodzieży w Twojej miejscowości. W liście do kolegi z Wielkiej Brytanii:

- poinformuj o tym fakcie i wyjaśnij, dlaczego postanowiliście założyć klub,
- napisz, w jaki sposób reklamowaliście swój klub i co było główną atrakcją w dniu jego otwarcia,
- napisz na czym polega działalność waszego klubu, i opisz reakcje mieszkańców na podejmowane przez was działania,
- zachęć kolegę do udziału w konkursie na nazwę klubu i wspomnij, gdzie znajdzie informacje o tym konkursie.

Język angielski od lat jest najchętniej wybieranym przez maturzystów językiem obcym nowożytnym. W tym roku zdawać będzie go blisko 90 procent abiturientów. Angielski to także przedmiot najczęściej wybierany za poziomie rozszerzonym. Wynika to zapewne z faktu, że na wielu kierunkach język obcy jest jednym z wymaganych przedmiotów w procesie rekrutacji.

MATURA 2013 ANGIELSKI: ODPOWIEDZI, ARKUSZE [poziom podstawowy,rozszerzony]

MATEMATYKA MATURA 2013: ODPOWIEDZI, ARKUSZE, ZADANIA, ZDJĘCIA

Egzamin sprawdza takie umiejętności językowe jak rozumienie tekstu czytanego, rozumienie ze słuchu oraz pisanie własnego tekstu na podany temat. Egzamin pisemny jest obowiązkowy na poziomie podstawowym, po którym chętni mogą przystąpić do poziomu rozszerzonego. Poziom egzaminu maturalnego z języka obcego dla absolwentów klas dwujęzycznych jest wyższy od rozszerzonego. Część ustna odbędzie się w terminach wyznaczonym przez przewodniczącego zespołu egzaminacyjnego w danej szkole. Egzamin ustny zdaje się tylko na jednym wybranym poziomie.

MATURA 2013. Język polski poziom podstawowy [ARKUSZE, ODPOWIEDZI, ZDJĘCIA]

Egzamin z języka angielskiego cieszy się opinią jednego z łatwiejszych. W ubiegłym roku zaliczyło go ponad 91 procent maturzystów. Aby zdać dany egzamin, należy uzyskać minimum 30% możliwych do zdobycia punktów.

W tym roku matury potrwają do 28 maja.

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska