https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy Krakowa już wiedzą co zmienić. ZIKiT wciąż nie

Marcin Karkosza
Mieszkańcy chcą m.in., aby ZIKiT zmienił rozkład linii nr 10
Mieszkańcy chcą m.in., aby ZIKiT zmienił rozkład linii nr 10 Adam Wojnar
W ostatnią środę poprosiliśmy naszych Czytelników, aby zgłaszali swoje uwagi dotyczące funkcjonowania komunikacji miejskiej w mieście. Propozycje przesłane przez krakowian przedstawiliśmy urzędnikom. Niestety, Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu nie potrafi powiedzieć, czy zaproponowane zmiany wprowadzi w życie. - Pokażą to dopiero badania, które przeprowadzimy na wiosnę - mówią przedstawiciele instytucji.
Zobacz także:

TOP 10 największych muzeów w Małopolsce [ZDJĘCIA]

Sprawę niewłaściwie funkcjonującej komunikacji ostatnio poruszyliśmy 20 lutego w artykule "Tramwaj nie jedzie według rozkładu, a pasażer marznie". Po tym tekście dostaliśmy wiele wiadomości, w których mieszkańcy Krakowa, oprócz zgłaszania problemów, przedstawiali pomysły na poprawę kursowania tramwajów i autobusów.

Daniel Mazurek wskazuje na problem z punktualnym kursowaniem autobusów, na przykładzie linii 502. "W godzinach popołudniowych, ok. 16-17, na trasie w stronę przystanku Cracovia Stadion autobus nagminnie kursuje poza rozkładem" - pisze mieszkaniec Krakowa. - "Sytuacja powtarza się od remarszrutyzacji. Autobus 502 albo przyjeżdża przed czasem o 4-5 min, albo się spóźnia, czasem nawet o 10 min. Sprawia to, że jeden 502 jedzie wypełniony do granic możliwości, a następny wozi powietrze i tylko od szczęścia zależy, na który się trafi" - dodaje Czytelnik. I proponuje zmianę rozkładu tego autobusu.

-"Od czterech lat codziennie jeżdżę komunikacją miejską na trasie Borek Fałęcki - AWF. Od momentu wprowadzenia zmian spowodowanych otwarciem torowiska na Ruczaj, pasażerowie korzystający z pętli w Borku mają gorsze połączenie - tramwaje jeżdżą tam obecnie co 20 minut, jest też mniej kursów" - pisze pan Marcin. - "Wiele dobrego wniosłoby przedłużenie linii nr 10 do Borku, szczególnie, że to właśnie tam ma powstać nowy parking park&ride".

"Dojeżdżam codziennie do pracy z Kurdwanowa do Pleszowa i mam problem z tramwajami linii 10 i 21" - pisze Mirosław Golara.
- "Tramwaje te odjeżdżają z placu Centralnego prawie w tym samym czasie, a jeżdżą co 20 minut. Gdyby odstęp między nimi wynosił 10 minut, skróciłoby to czas oczekiwania. Proponuję też, aby tramwaj linii nr 16, który obecnie dojeżdża tylko do kopca Wandy, przynajmniej w godzinach szczytu jeździł do Pleszowa" - dodaje pan Mirosław, według którego wprowadzenie takich zmian poprawiłoby komunikację w rejonie.

Propozycje naszych Czytelników przedstawiliśmy urzędnikom z ZIKiT, pytając czy uda się je wprowadzić w życie. Niestety, nie udało nam się uzyskać żadnych konkretnych odpowiedzi. Przedstawiciele urzędu niezmiennie twierdzą, że dopiero po przeprowadzeniu szerokich badań ruchu w mieście możliwe będzie stwierdzenie, co poprawi sytuację pasażerów.

- Wszystkie propozycje Czytelników zostaną przekazane do działu zajmującego się organizacją transportu zbiorowego - mówi Piotr Hamarnik z ZIKiT. - Nie planujemy jednak wprowadzania większych zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej do czasu przeanalizowania badań zapełnienia tramwajów i autobusów.

Badania, o których mówią urzędnicy ZIKiT, mają zostać przeprowadzone na przełomie marca i kwietnia, jednak nawet jeśli potwierdzą się postulaty mieszkańców, zmiany mogą się okazać zbyt drogie, aby wprowadzać je w życie. Nadal nie wiadomo też, na czym dokładnie będą polegać badania ruchu.

- W tym tygodniu ogłosimy przetarg na firmę, która przeprowadzi badania - informuje Hamarnik. - Będą w nim wymienione wszystkie szczegóły i zasady, którymi będziemy się kierować. Wyniki badań poznamy na wiosnę.

Word Press Foto 2012 - Najlepsze zdjęcie prasowe 2012 r. [GALERIA]


Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

z
zasmucona
Na czas remontu usunięto tramwaj 9 z Mistrzejowic,w zastępstwie dano tramwaj 77, tylko komuś coś się pomieszało,bo co to za zastępstwo, skoro ów tramwaj jedzie z Piastów??? Nie dość,że urzędnik ZIKIT nie zrozumie urzędnika z os. Zgody, bo tramwaj docelowy ustalił na godz. 07.21 z Mistrzejowic - nie ma szans zdążyć na czas do urzędu. Proponujemy również przesunąć godziny przyjmowania stron-ZWŁASZCZA W OKRESIE TERMINU PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI!!! Ten pomysł nie przejdzie,a ludzie wyniosą nas z urzędu.Powrotna droga na Mistrzejowice tez nie opiewała radością,najpierw 502 z myślą,że jednak coś nadjedzie na Mistrzejowice - niestety - czekanie 15-20 min by wreszcie spóźniona 14 przyjechała-na dodatek zatłoczona,bo zbierała wszystkich. MASAKRA...
m
masa kałowa
podpowiadam co zmienić: Zikit, i to cały
k
ktoś kiedyś...
zrobi porządek z tym zikitem, ale wtedy już będzie za późno
W
Wojtek
To nie "badania" nowych rozwiązań i kolejne projekty, a analiza napełnień.
m
mieszkaniec
Chętnie poznałbym statystyki awaryjności tramwajów i co się z tym robi aby je poprawić. Tramwaje w kiepskim stanie technicznym w ogóle nie powinny być dopuszczane do ruchu! Dzisiaj 10 minut stałem na Rondzie Grunwaldzkim bo znowu drzwi nie chciały się zamknąć w wiedeńskim szrocie obsługującym linię 22.
j
jurek
Nie trzeba wydawać pieniędzy na badania, skoro użytkownicy sami podpowiadają rozwiązania. Kolejne "badania" i "projekty" przyczyniają się tylko do generowania kosztów a nikomu i niczemu nie służą.
Kiedy wreszcie ludzie z ZIKITu zrozumieją, że mają służyć mieszkańcom tego miasta a nie odwrotnie.
M
Marek
Po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy nie ma dnia żeby tramwaj się nie spóźnił i to na przystanku początkowym na pętli Kurdwanów. Na elektronicznej tablicy wyświetla się nr. linii i godz. odjazdu tablica pokazuje już odjazd z przystanku a tramwaj dopiero przyjeżdża na pętle z miasta, mało tego ma odjechać tramwaj linii 50 a przyjeżdża 24. Jak tak będzie dalej działa komunikacja w Krakowie to nie sposób nią podróżować, ponieważ nawet jak się sprawdzi np w internecie rozkład jazdy i wyjdzie na konkretny przystanek na określony tramwaj o określonej godzinie to nie ma gwarancji, że przyjedzie punktualnie i że przyjedzie nr. tej linii na którą czekamy.
Takie mam doświadczenia odkąd zmieniono w Krakowie siatkę połączeń i rozkład jazdy tramwajów MPK. Jeżdżę codziennie z pętli Kurdwanów i to co opisałem powyżej jest faktem.
Czy ZIKiT coś z tym zrobi ?
K
Krakus
Teraz jeszcze wyda się kasę na firmę, która przeprowadzi badania. ZIKiT zmian i tak nie wprowadzi, bo... nie będzie miał kasy. Swoją drogą trzeba pracować z ZIKiCie, żeby wymyślić badania na przełomie marca i kwietnia, czyli w okresie świątecznym. Kolejne pieniądze wyrzucone w błoto, no ale kto by się przejmował, przecież to nie jego kasa...
t
to niech zmieną
ZARZĄD ZIKIT I BROŻKA TYCH WSZYSKICH STARYCH WAPNIAKÓW.
TABOR TYPU WIEDEŃCZYKI
I ZAROBKI DLA KIEROWCÓW IU MOTORNICZYCH
d
dsn1
czy to urzędnicy powinni być dla mieszkańców, czy jednak mieszkańcy są dla urzędników. Cały ZIKIT wraz z Szanownym Prezydentem Majchrowskim traktują nas jak bandę natrętów, którzy przeszkadzają im w piciu kawy. W 90% przypadków takich zmian nie widzę przeszkód, by ułatwić życie ludziom, a jednak zawsze ze strony urzędników wychodzi jakaś kontra. Bo tak.
Przykład? Budowa absurdalnie bezsensownego parkingu na Ruczaju za wiele mln zł? - OK!! Przedłużenie 8 do Bronowic, albo 10 do Borku? - NIE, bo nie ma kasy. Kasę właśnie wydaliśmy na bezsensowny parking!

Moim zdaniem, gdyby wymienić całe kierownictwo ZIKITu oraz naszego Szanownego Prezydenta (co akurat powinno nastąpić już 2 kadencje temu), to raz, że dałoby się o wiele lepiej gospodarować pieniędzmi, dwa, ze mieszkańcom żyłoby się lepiej, bo w końcu ktoś zacząłby brać ich zdanie pod uwagę.
r
randall
górka narodowa, przystanek kuźnicy kołłątajowskiej - nadal brak normalnej komunikacji, puszczają autobusy tak bezmyślnie żeby coś jeździło a czy ma to sens to już sprawa drugorzędna,zamiast kierować autobusy do centrum tak jak np 537, które jeżdżą sporadycznie to wszystkie inne uporczywie kierowane są na Krowodrza górka!po co?!ta sama droga, ten sam czas i jestem na dworzec wschodni gdzie mam lepszą perspektywę komunikacyjną i jestem w centrum
kiedy ten cały ZIKiT wymieni kadrę?! gdyby to zależało od racjonalnie myślących ludzi juz dawno by ich nie było albo wiekszośc kadry zostałaby wymieniona, dajcie umowe zlecenie studentom, miłośnikom krakowskiej komunikacji to wam za prawie darmo to zrobią bez wydawania milionów na expertów, badania etc
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska