Mieszkańcy protestują w sprawie likwidacji linii autobusowej

Nicole MakarewiczZaktualizowano 
Nie chcąc się pogodzić z nową organizacją ruchu, mieszkańcy osiedla Bory postanowili zebrać podpisy za przywróceniem linii 292
Nie chcąc się pogodzić z nową organizacją ruchu, mieszkańcy osiedla Bory postanowili zebrać podpisy za przywróceniem linii 292 Fot. Adam Wojnar
Od 6 sierpnia linia 292 przestała kursować. Mieszkańcy nie są zadowoleni z nowego rozkładu.

Mieszkańcy osiedla Bory Olszanickie mają dość zmian w kursowaniu komunikacji miejskiej.

- Czyżby zapomniano o naszym osiedlu? Trasa i częstotliwość jazdy linii 252 to jakaś porażka! - grzmiał pan Jarosław, który zadzwonił do nas w sprawie likwidacji linii 292.

Twierdzi, że trasa nowej linii 252, która zastąpiła 292 i tak jak 292 jedzie na lotnisko w Balicach, jest źle zaplanowana. - Nie zatrzymuje się ani na placu Inwalidów, ani na Nowym Kleparzu, a przecież były to ważne punkty przesiadkowe na trasie 292 - komentuje mieszkaniec, zwracając uwagę, że autobusy kursują co 40 minut, a zarówno dla osób, które autobusami wybierają się na lotnisko, jak i dla mieszkańców, kursy są zbyt rzadkie.

Tych, którzy uważają zmiany za niekorzystne, jest więcej. W związku z tym mieszkańcy zaczęli zbierać podpisy w sprawie przywrócenia 292. Chcą je przedłożyć w Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

A co na to ZIKiT? Urzędnicy tłumaczą, że po uruchomieniu regularnego połączenia kolejowego z lotniskiem dalsze funkcjonowanie 292 ze starym rozkładem nie miało sensu. Jakiekolwiek zmiany mogą być rozważane dopiero po rozpoczęciu roku szkolnego. - Na razie obserwujemy jak sprawdza się nowe rozwiązanie. I chcemy obserwować to także od września. Ewentualne decyzje dopiero potem - informuje Michał Pyclik z biura prasowego ZIKiT-u.

polecane: FLESZ: Ekologia na co dzień: 6 mitów, w które wierzymy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 12

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
A
Adrian Ożóg

Głupie tłumaczenie że zlikwidowana z powodu kursowania linii kolejowej tylko bilet kolejowy jest o wiele drozszy na Balice, a teraz jedyny autobus z Dworca Głównego Wschód to 208 który kursuje bardzo rzadko. Linie 208 powinno się puścić na Os. Podwawelskie, a linie 292 zostawić tak jak była.

a
adam

należy ustalić i podać do publicznej wiadomości wszystkich udziałowców spółki zarządzającej kolejką na lotnisko i WSZYSTKO będzie jasne!

B
BUSOMAT PL

Mieszkańcy mają rację. Im więcej połączeń autokarowych tym lepiej.

A
Aga

Nie tylko, że częstotliwość kursowania autobusu 252 jest 2 krotnie mniejsza niż zlikwidowanego autobusu 292, to dodatkowo autobus 252 jest o połowę krótszy, niż 292. Efekt - tłum ludzi i koszmarna duchota w autobusie w godzinach szczytu ! Przecież wielu ludzi dojeżdża tym autobusem do i z pracy !
W Olszanicy-Bory znajduje się dużo firm zatrudniających coraz więcej pracowników (jestem jednym z nich). Rano, wszyscy stłoczeni w jednym małym autobusie (następny za 40 minut !!!) dojeżdżają do pracy lekko już podduszeni....

b
bb

Ci mieszkańcy nie musieli napisać tego po polskiemu.

G
Gość

Zmiana rozkładu linii 252 (292) to jakaś porażka. Autobus jeździ co 40 minut z opóźnieniami, już od czasu zmiany wypadło kilka kursów i trzeba było czekać na następny autobus 1h 20min. Zmiana podyktowana była wyremontowaniem i dostosowaniem kolejki do potrzeb lotniska i z tego powodu znaczenie linii 292 drastycznie spadło, co podobno zostało poparte badaniami przeprowadzonymi przez Port Lotniczy. Wiadomym jest, że inwestycja w kolejkę musi się zwrócić, niestety wygląda na to ,że po części kosztem mieszkańców os. Bory. Poza tym ZIKIT stwierdził, że nieopłacalne jest utrzymanie linii jeżdżącej z poprzednią częstotliwością dla osiedla zamieszkałego jak stwierdził przez 100 osób. ZIKIT nie bierze pod uwagę innych osób korzystających z tej linii, a także dzieci jeżdżących do szkoły w Olszanicy, osób starszych udających się tą linią na rehabilitację do ośrodka na ul. Modrzewiowej itd..
Ciekawe co zrobi prezydent Majchrowski w tej sprawie, który niedawno deklarował poprawę komunikacji miejskiej w Krakowie na obszarach peryferyjnych. Poza tym działanie na przykładzie zmiany w rozkładzie linii 292 mija się z założeniami promowanego przez ZIKIT programu dotyczącego korzystania z linii miejskich w zamian samochodów osobowych, a co za tym idzie zmniejszenia hałasu, smogu i korków w Krakowie.

B
BUSOMAT PL

Im więcej połączeń autobusowych tym lepiej.

p
platfus wielgus

Przywrócić 501 na B1(oś.Szklanych Domów)

P
Pszemek

501 Nowej Hucie!

P
Papa

Przecież do Błoniach dojeżdża tam moznam się przesiasc na inny autobus. Choć faktycznie czestotliwosc 40min to jakies jaja powinno być max 15min. W kierunku dworca nie mają autobusu z woli justowskiej?

i
icy

Rzadko krytykuję zmiany rozkładowe Zikitu, ale ta była i jest wyjątkowo nietrafna. Nie dość, że zniknęło regularne połączenie lotniska z placem inwalidów czy nowym kleparzem (jeżdżącego od święta 208 nie liczę), to jeszcze 252, które jeździ po zmienionej trasie, jeździ co 40 minut... Owszem, jest połączenie kolejowe, ale dlaczego mam wydawać dodatkowe pieniądze na bilet kolejowy, kiedy wydaję już na miesięczny Mpk?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3