Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Modernizacja DK 75. Kierowcy ominą Brzesko obwodnicą

Małgorzata Więcek-Cebula
Małgorzata Więcek-Cebula
Małgorzata Więcek-Cebula
Decyzją ministra infrastruktury modernizacja DK 75 rozpocznie się szybciej niż to planowano Początkiem nowej trasy ma być droga, dzięki której kierowcy ominą uliczne korki w Brzesku

Wojciech Michno pracuje jako kierowca w brzeskiej firmie transportowej. Doskonale wie, jak trudno, zwłaszcza w poniedziałek i piątek, wydostać się z miasta na południe.

- Przejazd przez krótki odcinek od jednego ronda przy zjeździe z autostrady, do ronda na Nowy Sącz zajmuje czasem kilkadziesiąt minut - opowiada. Problemy kierowców i miejscowych mają zniknąć za kilka lat, po zmodernizowaniu pierwszego odcinka drogi krajowej nr 75.

GDDKiA właśnie rozpoczyna procedury związane z budową trasy, która pełnić będzie rolę południowo-zachodniej obwodnicy Brzeska.

- Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk dotrzymał słowa, bo o tym, że ta inwestycja jest w niedalekich planach, mówił nam dwukrotnie podczas wizyt w Brzesku - cieszy się Grzegorz Wawryka, burmistrz Brzeska, które po oddaniu do użytku tej inwestycji będzie miało praktycznie rozwiązane problemy komunikacyjne.

Miasto ma już dwa zjazdy z autostrady A4. Droga na Nowy Sącz, będąca przedłużeniem jednego z nich, pozwoli ominąć centrum Brzeska jadącym tranzytem.

- W centrum zrobi się dużo spokojniej - przewiduje burmistrz Wawryka. Południowo-zachodnia obwodnica wyprowadzi z Brzeska ruchu tranzytowy na kierunku północ-południe oraz rozładuje korki tworzące się w godzinach szczytu.

- Ruch na tym odcinku nie jest mały. Według danych pomiarów ruchu z 2015 roku, w ciągu doby przejeżdża tędy blisko 18 tysięcy pojazdów - mówi Iwona Mikrut, rzecznik prasowy oddziału GDDKiA w Krakowie.

Dobre dla Brzeska wiadomości są efektem wpisania przebudowy DK 75 na odcinku Brzesko-Nowy Sącz do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. GDDKiA już w styczniu będzie mogła ogłosić przetarg na przygotowanie materiałów do wydania decyzji środowiskowej dla pierwszego etapu inwestycji pod nazwą „drugi etap łącznika brzeskiego”.

Nowa jezdnia rozpoczynać się będzie na rondzie łączącym obecnie autostradę z krajową „czwórką”. Liczyć ma około 2,4 kilometra długości. Z drogą nr 75 połączona zostanie dopiero na obrzeżach miasta, w rejonie zbiegu ulic: Mickiewicza i Cesarski Gościniec.

Przedstawiciele GDDKiA zapewniają, że według założonego harmonogramu, uzyskanie decyzji środowiskowej przewidywane jest w 2019 roku. Wszystko wskazuje na to, że inwestycja zostanie zrealizowana w systemie „zaprojektuj i wybuduj” w ciągu trzech lat.

Za modernizacją całej drogi między Brzeskiem i Nowym Sączem bardzo mocno lobbują politycy z tego ostatniego miasta. Na większe efekty przyjdzie im jednak poczekać znacznie dłużej. Drogowcy są dopiero na etapie opracowania studium przebiegu większej części planowanej do modernizacji DK 75. Odcinek w Brzesku będzie budowany jako pierwszy, bowiem „korytarz” dla obwodnicy miasta został wytyczony już wcześniej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska