Autorzy koncepcji zaproponowali dwa warianty: czerwony (wschodni) i niebieski (zachodni). Pierwszy przebiega bliżej ludzkich skupisk, a co za tym udzie zabudowań.
Drugi przebiega dolinami rzek i potoków, gdzie zabudowa jest dużo mniejsza, albo nie ma jej wcale.
Oba warianty w gminie Myślenice, a dokładnie z rejonie strefy przemysłowej Jawornik-Polanka łączą się i linia kolejowa biegnie już jednym śladem.
Jeśli chodzi o przystanek końcowy, jeden wariant zakłada, że znajdowałby się on w okolicy ul. Asnyka (w pobliżu miejsca, gdzie dziś istnieje przejazd pod zakopianką), drugi zaś, że w rejonie ul. Przemysłowej (w pobliżu miejsca, gdzie dawniej istniały zakładu Vistuli). W tym drugim wypadku, od Asnyka do centrum linia biegłby równolegle do zakopianki po estakadzie. W tym wariancie również istniałaby możliwość pociągnięcia linii kolejowej dalej, aż do Zarabia, gdzie zostałby usytuowany przystanek głównie z myślą o turystach.
We wtorek konsultacje odbędą się w Sieprawiu (urząd Gminy, godz. 8.30-14.30), a w środę w Świątnikach Górnych (UMiG, godz.8-14).
FLESZ -Koniec zatorów płatniczych? Duże ułatwienie dla małych firm
- Była legendą Krakowa. Wspominamy wróżkę Dzidziannę spod Sukiennic
- Te dzikie zwierzęta żyją w Krakowie [ZDJĘCIA]
- Mapa wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym
- Nową zakopianką pojedziemy tuż po wakacjach! [NOWE ZDJĘCIA]
- Krakowianka łamie prawa grawitacji i... podbija internet
- Sprawdź 10 sposobów na walkę z upałem!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?