
Japonistyka
Liczba kandydatów na jedno miejsce:
13,0
Co to za kierunek?
Studenci zdobędą praktyczną znajomość języka japońskiego, a także poznają historię oraz kulturę Japonii. Wśród zajęć znajdą się te z literaturoznawstwa, językoznawstwa oraz przekładu tekstów. Kierunek oferuje także lektoraty z języka chińskiego. Absolwenci znajdą zatrudnienie w szkołach językowych, wydawnictwach lub instytucjach kultury.
Uczelnie publiczne oferujące kierunek:
> Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
> Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Korozja
Liczba kandydatów na jedno miejsce:
12,9
Co to za kierunek?
Studia kształcą ekspertów w zakresie zapobiegania negatywnym skutkom upływającego czasu. Oferują wiedzę na temat tego, jak chronić metalowe konstrukcje eksponowane na opady, zmiany temperatury i inne warunki atmosferyczne. Absolwenci znajdą zatrudnienie nie tylko w branży budowlanej, ale także w instytucjach związanych z zabytkami, takich jak muzea.
Uczelnie publiczne oferujące kierunek:
> Politechnika Gdańska

Komunikacja wizerunkowa
Liczba kandydatów na jedno miejsce:
11,1
Co to za kierunek?
Studia oferują szeroką wiedzę w dziedzinach takich jak reklama, branding czy public relations. Studenci nauczą się, jak funkcjonują mass media, a także zostaną zapoznani z analizą rynku medialnego pod kątem prawnym, politologicznym czy ekonomicznym. Absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie w agencjach brandingowych, agencjach public relations w studiach projektowych, w studiach graficznych lub w agencjach reklamowych.
Wybrane uczelnie publiczne oferujące kierunek:
> Uniwersytet Wrocławski