
Libiąż
Trwa największa w historii gminy Libiąż inwestycja, czyli budowa krytej pływalni. Na jej otwarcie przyjdzie nam poczekać do 2022 r. W tym roku gmina na jej budowę przeznaczyła 9,2 mln zł. To spowodowało, że nie ma zbyt dużych środków na pozostałe inwestycje. W tym roku przeprowadzony zostanie remont ul. Andersa w Libiążu na co zarezerwowano 576 tys. zł.

Wadowice
W listopadzie kierowcy będą mogli jeździć odremontowaną ulicą Sienkiewicza w Wadowicach. Gruntowna przebudowa będzie kosztować ponad 10, 9 mln złotych. Obok wymiany nawierzchni na długości 642 m powstanie zatoka autobusowa, przebudowane zostaną parkingi i chodniki. Częścią inwestycji jest również m.in. budowa wodociągów, kanalizacji deszczowej oraz sanitarnej wraz z przyłączami.
Powiat wadowicki otrzymał na ten cel dużą dotację z rządowego Funduszu Dróg Samorządowych. Inwestycję dofinansuje także gmina Wadowice oraz wadowickie wodociągi.
Mieszkańcy bardzo czekają na wykonanie tej inwestycji. To ważna droga, którą dojeżdża się m.in. do ważnych instytucji publicznych, np. policji, szkoły czy Wadowickiego Centrum Kultury. Dlatego cieszymy się, że z pomocą środków rządowych ul. Sienkiewicza zupełnie zmieni swoje oblicze – podkreśla starosta Eugeniusz Kurdas.
Remontowana będzie też przecinająca ul. Sienkiewicza, ulica Lwowska, ale tu zakończenie prac przewidziano dopiero na przyszły rok.

Zator
W tym roku do nowej siedziby przeprowadzą się także policjanci z komisariatu w Zatorze. Jest to wspólne przedsięwzięcie Komendy Wojewódzkiej Policji oraz gmin Zator i Przeciszów. Koszt budowy nowego komisariatu wyniesie ok. 3,2 mln zł.

Wadowice
Trwa budowa tymczasowej przeprawy przez Skawę, potrzebnej na czas rozbiórki i przebudowy mostu na drodze krajowej nr 52 w Wadowicach. Inwestycja ma zostać wykonana w dwa lata, ale jeszcze w pierwszym kwartale tego roku stanie tu tymczasowy most, budowany jako objazd, wraz z dojazdami.
Stary most na Skawie ma już 63 lata i nie nadaje się do użytkowania. Koszt remontu to ponad 11,5 mln zł. Elementy starego mostu zostaną rozebrane i wymienione na nowe.
Remont ma obejmować m.in.: rozbiórkę elementów przeprawy, wzmocnienie konstrukcji do klasy B, remont podpór oraz ustroju nośnego, a także wykonanie izolacji podpór i ustroju nośnego, nawierzchni oraz dojazdów.