![Największe budowle Krakowa. Konstrukcje, które zachwycają rozmachem [ZDJĘCIA]](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/90/10/5d10c3fdc309e_o_large.jpg)

Estakada, poza linią tramwajową, posiada ciąg pieszo-rowerowy umożliwiający sprawne przedostanie się m.in. przez obszary kolejowe, które w tej części miasta były sporym utrudnieniem w poruszaniu się pomiędzy obrębem Małego Płaszowa a ul. Wielicką. Linia tramwajowa ma długość 2,19 km. Wybudowano trzy perony przesiadkowe dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Powstały cztery nowe miejsca z sygnalizacją świetlną. Łączna długość kanalizacji opadowej wyniosła 1250 m a nowej kanalizacji sanitarnej i ogólnospławnej 2626 m. Przy okazji budowy estakady utworzono 672 m linii wodociągowej i 886,9 m nowej sieci c.o.

Łącznica Zabłocie – Krzemionki, o długości ponad 1100 m, jest największym nowym obiektem kolejowym w Polsce. Jej budowa trwała dwa lata. Umowę z konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman podpisano we wrześniu 2015 r., a we wrześniu 2017 r. zakończono prace budowlane i rozpoczęto odbiory techniczne. Koszt inwestycji wyniósł 348 mln zł.

Estakada nad rondem ma 426 metrów długości (dla porównania estakada na ulicy Nowohuckiej ma 116 metrów). Doliczając najazd i zjazd - cały obiekt ma w sumie 621 metrów długości. Na wiadukcie są po dwa pasy w każdym kierunku oraz chodnik awaryjny (nie mogą chodzić jednak po nim piesi), co daje łącznie prawie 21 metrów szerokości. W najwyższym punkcie estakada ma 7 metrów wysokości.