- Samolot będzie skonstruowany pod kątem lotów wytrzymałościowych, tzw. “endurance flights”, co zakłada taką optymalizację, aby przebywał w powietrzu jak najdłużej. Innymi słowy - celem jest stworzenie modelu, który za pomocą energii pozyskanej z promieniowania słonecznego, będzie przebywać w powietrzu zarówno w dzień, jak i w nocy - mówią.
Całość prac, na którą składa się utworzenie modelu samolotu w oprogramowaniu CAD, zaprojektowanie układu elektronicznego, jego odpowiednie zaprogramowanie i budowę fizycznego modelu, zostanie zrealizowany w ciągu bieżącego roku akademickiego.
Źródłem energii, która zasili cały układ, będą ogniwa fotowoltaiczne umieszczone na skrzydłach samolotu. Specjalnie zaprojektowane panele pozwolą na uzyskanie najlepszych osiągów aerodynamicznych. Konstrukcja zostanie wykonana z materiału, jakim jest włókno węglowe.
Jednym z głównych problemów inżynieryjnych, z którym przyjdzie zmierzyć się zespołowi, będzie stworzenie układu zarządzania energią. W tym celu planowane jest opracowanie systemu zarządzania energią, który pozwoli na optymalną pracę całego układu. W przypadku dostatecznego nasłonecznienia układ zasili silniki napędowe oraz pokładową elektronikę bezpośrednio z ogniw fotowoltaicznych. Nadmiar wygenerowanej energii skierowany będzie do akumulatorów litowo-jonowych. W przypadku, gdy promieniowanie słoneczne będzie niewystarczające, aby zasilić model, braki będą uzupełniane energią zmagazynowaną w akumulatorach.
Co Ty wiesz o Krakowie? (odc. 44)
ZOBACZ KONIECZNIE: