https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W Krakowie rozpoczęły się wielkie przygotowania do zimy. MPK ma pełne ręce roboty już w październiku. Czy "elektryki" dadzą sobie radę?

Aleksandra Łabędź
W Krakowie rozpoczęły się wielkie przygotowania do zimy. MPK ma pełne ręce roboty już w październiku
W Krakowie rozpoczęły się wielkie przygotowania do zimy. MPK ma pełne ręce roboty już w październiku Wojciech Matusik
Za oknami jesienna szarówka. Chociaż do zimy jeszcze daleko, pracownicy krakowskiego MPK już rozpoczynają przygotowania do nadchodzącej zimy. - Wszystko dlatego, że pewne działania wymagają czasu, a są niezbędne do tego, aby wszystkie autobusy i tramwaje kursowały i mogły przewozić pasażerów, gdy pojawią się mroźne dni i zacznie padać śnieg. To ważne przygotowania nie tylko ze względu na bezpieczeństwo, ale także komfort naszych pasażerów i prowadzących - wyjaśnia MPK. Dodatkowo pracownicy MPK mają również plan, jak dodatkowo zadbać o autobusy zasilane energią elektryczną w okresie niskich temperatur.

Pierwsze spotkanie sztabu "Akcja Zima"

W siedzibie MPK SA w Krakowie odbyło się już pierwsze spotkanie sztabu „Akcji Zima”, w której wziął udział zarząd MPK oraz kierownicy zajezdni, stacji obsługi, działu zarządzania ruchem, działu technicznego oraz działu inwestycji, remontów i obsługi infrastruktury.

Będą sprawdzane wszystkie pojazdy MPK

Wśród przygotowań znajdzie się dokładne sprawdzenie wszystkich pojazdów MPK pod kątem przygotowania ich do trudnych warunków zimowych i dotyczą m.in. kontroli odwodnienia układów pneumatycznych, pomiaru krzepliwości płynów w układzie chłodzenia, oceny sprawności akumulatorów w autobusach, kontroli sprawności instalacji grzewczych w pojazdach, przeglądu ogumienia, zabezpieczenia płynów do układów chłodzenia o odpowiedniej krzepliwości oraz zabezpieczenia niezbędnych części zamiennych szczególnie narażonych na warunki zimowe.

"Elektryki" dadzą sobie radę?

- Odpowiednie działania MPK zaplanowało także w zakresie obsługi autobusów zasilanych energią elektryczną w okresie niskich temperatur. Dla poprawy efektywności wykorzystania tych pojazdów niezależnie od warunków pogodowych, jeszcze w tym roku zwiększy się liczba stacji do ładowania baterii - zarówno szybkiego na terenie miasta, jak i wolnego na terenie zajezdni autobusowej Wola Duchacka. - wyjaśnia MPK.

Będą również szkolenia

MPK zaplanowało także serię szkoleń dla pracowników w zakresie przygotowania taboru i obiektów do okresu zimowego i ich eksploatacji.

A co z sytuacjami ekstremalnymi?

MPK przygotowuje się także do sytuacji ekstremalnych, obejmujących nie tylko bardzo niskie temperatury, ale także do intensywnych opadów śniegu. To na takie sytuacje będzie przygotowany specjalny holownik do odśnieżania terenu zajezdni oraz tramwaj do zabezpieczania sieci trakcyjnej przed oblodzeniem.

Ruszyła karuzela zwolnień

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska