https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nie będzie ruchu jednokierunkowego wokół Plant

M. Mrowiec, P. Tymczak
Ulica Westerplatte pod Pocztą Główną
Ulica Westerplatte pod Pocztą Główną fot. Anna Kaczmarz
Urzędnicy przez pół roku forsowali wprowadzenie wokół Plant ruchu jednokierunkowego dla samochodów. Ostatecznie zmiany mają dotyczyć tylko odcinka od ul. Piłsudskiego do ul. Lubicz, gdzie już teraz są duże ograniczenia ruchu. Co sądzicie o tej decyzji? Czekamy na komentarze na forum pod artykułem!

Przypomnijmy, że urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu planowali, aby wokół całych Plant był ruch jednokierunkowy dla samochodów (przeciwny do ruchu wskazówek zegara). Miał być poprowadzony po jednym pasie, na drugim, położonym bliżej Plant, planowano ścieżkę dla rowerzystów. Do tego planowano, by wprowadzić oznakowanie, które uniemożliwiłoby prze-jazd z ul. św. Gertudy i Westerplatte bezpośrednio do ul. Pawiej.

- Uważam, że nie powinno być ruchu jednokierunkowego wokół Plant na całej ich długości - mówi prezydent Jacek Majchrowski, który inaczej wyobraża sobie zmiany. - Torowisko dla tramwajów powinno być wydzielone i poszerzone, a ruch poprowadzony dwoma pasami. Przystanki tramwajowe i dojście do nich ulicą trzeba podwyższyć, tak jak na ulicy Lubicz - wyjaśnia prezydent.
O regulacji ruchu wokół Plant Jacek Majchrowski rozmawiał z dyrektorem ZIKiT-u Jerzym Marcinką. Podczas spotkania zapadły nowe ustalenia.

- Nie będziemy na siłę forsować ruchu jednokierunkowego wokół całych Plant - przyznaje dyrektor Marcinko. Zaznacza, że na ulicach Straszewskiego (od wjazdu w nią z ul. Piłsudskiego), Podzamcze, św. Gertrudy, Westerplatte do ul. Lubicz i Pawiej pozostanie ruch dwukierunkowy, tak jak dotychczas. Nie będzie więc żadnych eksperymentów na newralgicznym odcinku od ul. św. Gertrudy do Lubicz. Są to ulice ogólnodostępne dla kierowców i wprowadzenie jakichkolwiek zmian byłoby dla nich uciążliwe.

Zmian można natomiast się spodziewać wzdłuż ulic Podwale, Dunajewskiego i Basztowej na dwóch odcinkach: ul. Piłsudskiego - teatr Bagatela oraz teatr Bagatela - ul. Długa. Ruch jednokierunkowy na jednym pasie, a na drugim ścieżka rowerowa powstaną na tych odcinkach, jeżeli miasto otrzyma na to dofinansowanie z Unii Europejskiej. - Na większości tych odcinków została już wprowadzona strefa B - podkreśla dyrektor Marcinko.

Czy Kraków otrzyma środki unijne na przebudowę ulic wokół Plant, powinno być wiadomo do grudnia. Jeżeli tak się stanie, to inwestycje na obu odcinkach byłyby realizowane w przyszłym roku i zakończyłyby się najpóźniej do marca 2015 roku.
Jeżeli nie będzie unijnego wsparcia, to na wspomnianych odcinkach zostaną przebudowane same torowiska. - Są w tak złym stanie, że jest to konieczne - zaznacza dyrektor Marcinko.

Informację o zmianie planów co do ruchu wokół Plant z radością przyjęli przedstawiciele Rady Dzielnicy I Stare Miasto. - Bardzo się cieszę, że nasze sugestie zostały wzięte pod uwagę. Był pomysł na ruch jednokierunkowy wokół Plant, po nim dyskusja, a teraz podjęto kompromisowe decyzje. Jak ktoś jest zaborczy i na siłę chce przekonać do swojego, to się robią niepotrzebne wojny - komentuje Bogusław Krzeczkowski, przewodniczący Rady Dzielnicy I, który mocno krytykował propozycję zmian. Nazwał ją nawet żartobliwie "Tour de Planty".

- Na tych zmianach najbardziej ucierpieliby mieszkańcy centrum. Nie możemy z niego robić skansenu, aby kolejne osoby się stąd wyprowadzały. Ruch tutaj uspokoi się w sposób naturalny poprzez budowę obwodnic i kolejnych tras pozwalających ominąć Stare Miasto - przekonuje przewodniczący Krzeczkowski.

Komentarze 35

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
piotr
Szkoda ze nikt nie bierze pod uwage jak bezuzyteczne sa drozki rowerowe przez miesiace zimowe. Chce sie przebudowac kolejna ulice dla mniejszosci (rowerow) Przykladem jest ul. Starowislna na odcinku Poczta Gl. - Dietla. Wydzielono pas rowerowy na miejscach parkingowych nie dajac w zamian nic. W zimie to wyglada tak ze ani miejsc parkingowych dla aut ani rowerow. Super polityka UMK.
w
www
Tunele wprowadzić podziemne!
n
nbvndfghdg
Za bardzo zamuli, zwlaszcza aleje na newralgicznym odcinku, najpierw potrzeba zamknac trzecia obwodnice. Potrzeba za to strefy B w paru miejscach zwlaszcza na Westerplatte, bo tam idzie typowy tranzyt co udowadniaja codziennie niektorzy busiarze i zlotowki wyprzedzajac na tej ulicy po torach tramwajowych pomimo separatora.

Ogolnie zmiany ida w dobrym kierunku ale nie moga byc za szybko bo pazdziernik zawsze pokazuje jak wiele samochodow jest w Krakowie i z dnia na dzien takie duze zmiany to bylaby tragedia.
h
huop
W obliczu katastrofy ekologicznej w Krakowie, taka decyzja prezydenta zadziwia. Takie postawienie sprawy prowadzi donikąd. Nasz "sprawdzony" prezydent widać kompletnie nie posiada jakiejkolwiek wizji rozwoju Krakowa. Niech będzie tak jak było, czyli "jakoś to będzie".
P
Pan z Krakowa
dyrektorze marcinko - jesteś durniem! Odwal się od ruchu wokół Plant! Chyba, że dbasz o interesy kacyków miejskich. Panie prezydencie. Proszę tego jołopa - marcnko - wywalić na zbity pysk! marcinko wynocha z Krakowa!
S
Smok wawelski
To co proponowali, to było chore, chore i jeszcze raz chore, pomysłodawców zamknąć na długo w Kobierzynie albo Tworkach.
a
antysmok
ciężko przechodzą jakiekolwiek nowoczesne rozwiązania przez postkomunistyczny beton. przy takim boomie turystycznym w Krakowie i takim nasileniu korków w centrum powinno się radykalnie ograniczyć ruch samochodowy w obrębie Alei 3 Wieszczów.
S
Stanisław
Wizje rozwoju mogą być różne, ale za 12 lat to my nie wiemy jaka wizje ma Pan Majchrowski?
Przez tyle lat powinien mieć jakieś sukcesy na tym polu. Jak go wybierzemy to wiadomo, że korki w mieście zostaną, może nawet rozleją się na małe ulice w dzielnicach dalekich od centrum. Krakusy powinni wybrać takiego Prezydenta, który przedstawi realną wizję rozwoju miasta, nie patrząc na to z jakiej jest partii. Wybrać gościa i rozliczyć po czterech latach, a nie powierzać miasto starcowi, co mu już nie wiele się chce.
d
dsfdsgdshdfd
Projekt skonsultowany, ja sie pytam czy miasto ma jakas strategie czy tak sobie po prostu zarzuca pomysl ktorym sie zajmowalo przez prawie rok?

Ruch jednokierunkowy i zajecie pasa na rowerki to byl rzeczywiscie poroniony pomysl, natomiast strefa B na Westerplatte by sie jak najbardziej przydala... Ale zdecydowanie najbardziej sa potrzebne patrole karajace wszelkiej masci cwaniakow na ulicach. Miasto sobie nie zdaje sprawy ile moze zarobic na ich buraczanej jezdzie.
k
krakus od wiekow
ruch kolowy. Nasi poprzednicy ochronili B.bardzo madrze serce miasta :moze przejsc na kompromis i zaprowadzic ruch w dni parzyste i nie parzyste ? przeciez wszystkim jest To bliskie- zyjemy na tym obszarze .Cos ze starego przyslowia :Wilk syty i Owca cala.?
g
gosc
Chodzą w maseczkach jak są chorzy i nie chcą zarażać inny ludzi
m
medyk
W Tokyo ci co chcą dożyc starości chodzą w maseczkach na twarzy....
a mają mniejszy smog niż w Krakowie!!
Podejrzewam że za niedługo Kraków będzie wyglądał
jak Tokyo albo szpitalny oddział zakaźny.
G
Gość
Już się bałem, że jednak radni chcą ograniczyć emisję spalin w rejonie ścisłego centrum i moja inwestycja w maskę przeciwpyłową okaże się wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Na szczęście ostatecznie okazało się, że maska z filtrem P2 to był strzał w dziesiątkę. Nie żałuję ani jednej wydanej złotówki. Dziękuję wam radni! :)
g
gosc
O tym, że miasta takie jak Kraków mają o wiele mniej pieniędzy niż Warszawa na inwestycje i to nie zależy od władz miasta to szary krzykliwy tłumek też nie pomyśli.
s
s.
Widziałaś zapewne plakaty akcji propagandowej "Nie dawaj żebrakowi, wesprzyj urzędnika!" (trochę inaczej się to nazywa, tak bardziej politycznie, ale o to chodzi, żeby nie dawać potrzebującym na ulicy tylko przekazywać "organizacjom", które to już fundusze przekażą "potrzebującym")
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska