https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowa siatka połączeń w Krakowie. ZIKiT: czas podróży się skróci

jkl
Wyniki symulacji rozkładu ruchu po wprowadzeniu od 17 listopada nowej siatki połączeń w Krakowie.
Wyniki symulacji rozkładu ruchu po wprowadzeniu od 17 listopada nowej siatki połączeń w Krakowie. grafika: ZIKiT
Po wprowadzeniu 17 listopada nowej siatki połączeń, średni czas podróży skróci się o 9 sekund. O dwie sekundy krótszy ma być też średni czas oczekiwania na przesiadkę. Tak wynika z symulacji, którą ZIKiT przedstawił na swojej stronie internetowej. Internauci nie dowierzają urzędnikom. Zmiany utrudnią podróżowanie po Krakowie - tak uważa większość głosujących w sondzie w serwisie gazetakrakowska.pl.

Internauci w serwisie gazetakrakowska.pl krytykują nie tylko ideę tzw. remarszrutyzacji, ale też przebieg nowych linii.

"Nie widzę żeby ZIKiT chciał ułatwić poruszanie się po mieście. Pozostaje przesiąść się do własnego samochodu" - napisał "ktoś".

"Nie widziałam w tramwaju jadącym na Cichy Kącik spod Cracovii więcej niż 5 osób" - dzieli się swoimi obserwacjami "mysia". "Kto potrzebuje kursów co 10 minut między cmentarzami na Salwatorze i Rakowicami?" - zastanawia się "M.".

"Widać, że członkowie ZIKiT-u nie korzystają z MPK, oj widać" - podsumowuje "konew".

Ale i są zadowoleni pasażerowie. "Jestem zadowolony z 178, które będzie teraz na Klinach. Bezpośredni dojazd do Nowej Huty :)" - cieszy się internauta "kliny".

Jak oceniasz siatkę połączeń? Co się Wam podoba, a co nie? Głosuj w sondzie (po prawej stronie) i wypowiedz się na forum pod artykułem!

Kraków: Święto Niepodległości 11 listopada sprzed lat [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 27

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jacenty
Tak Tylko z Ruczaju przez Most Dębnicki ma jeździć tylko 194.Niech Ktoś z ZIKITU przejedzie się w godzinach szczytu jaki na tej linii będzie tłok .Przecież przez Aleje do pracy nie tylko studenci jeżdżą ,a tez dużo pracowników do zakładów pracy.
K
Kio
Urzędasy z ZIKITu, MPK i z pokrewnych nie jeżdzą autobusami to nie wiedzą jak jest naprawdę. Wolą wozić tyłki za nasze pieniądze w luksusowych samochodach, i nie obchodzi ich to, że pali 10l/100km !!! ALe coś robić muszą, w du*** im sie przewraca, no i takie efekty.!
M
Mat
Z moich wyliczeń wynika, że czas mojej podróży wydłuży się o 4 minuty i do tego mam problem z przybyciem na czas do pracy. To jest kicha ten nowy rozkład. Za każdym razem jest coraz gorzej.
K
Krakus
To czy będziemy szybciej czy wolniej to będzie sprawa 5 - 10 min w tą czy w tą stronę . Sprawa mało istotna.Ludzi interesuje cena - a jeszcze takich jak ja co juz troche pamiętają gdy bilet tramw. kosztował 0,50 zł a papierosy - 10zł Orienty,18 Carmeny ,masło 17,50 a kilogram szynki 90 zł. I za kilo szynki kupiłem 180 biletów Dzisiaj za 180 biletów musiałbym dać ok 600 zł . Słowem - NIC W POLSCE TAK NIE POSZŁO W GÓRĘ JAK KOMUNIKACJA MIEJSKA. Bo ja np nie dam 3 zł za przejazd 2 km tramwajem . Dlatego też -na rowery Krakusy !
d
dd
gratulacje dla urzędasów ZikIT. Potwierdzili swoją glupote. Co najsmutniejsze , smieją się ze wszystkich i pasazerów mają w ....... Są nie do ruszenia.Najważniejsze , ze kasa im leci do kieszeni. Panie Prezydencie ponoć zalezy Panu na dobru mieszkańców. Proszę troche pojezdzić w godzinach szcytu komunikacja miejską.!!!
k
kierowca
Od lat kłamią i nic więcej. Ja już 4 lata temu pi.r..ln.łem podróż KM w Krakowie i jestem z tego bardzo zadolony bo jeden podatek mniej do płacenia i utrzymywania tych Deb.li !!!
.
Jestem wściekła. ZiKiT chyba nigdy nie miał okazji zobaczyć linii 152 na odcinku Instytut Reumatologii-Basztowa Lot w godzinach 7-9 rano. Bardzo często wtedy nie da się wejść do autobusu, A jest to jedyne możliwe połączenie, podczas gdy korzysta z niego cała Bursa na ul. Focha (250 mieszkańców) i Bursa Szkół Artystycznych na ul. Kasztelańskiej (60 mieszkańców) i zagęszczenie jazdy 152 w tych godzinach było konieczne. ZiKiT wyszedł problemowi naprzeciw i... zamiast co 15, 152 będzie jeździło co 20 minut. Fantastycznie.
g
gość
To niech mi teraz zikit pokaże jak skróci się mój czas przejazdu z borku pod awf, bo te 9 s mogą sobie wsadzić w d@#e.
k
ktoś
Mam wrażenie że jako mieszkanka południa miasta zmuszona do jazdy przez Borek Fałęcki jestem gorszej kategorii, proponuje żeby zikit wszystkie tramwaje z tej pętli przeniósł na ruczaj. To aż dziwne że kiedyś bez 5 linii tramwajowych dawali sobie tam radę a ludzie z borku chyba się masowo przeprowadzili i teraz jets tam dzielnica wyludniona.
G
Gość
Z podpisów pod art. widać, ze mieszkańców kosztują wypociny ZIKiT sporo nerwów. Najlepiej będzie odwołać zmiany i przemyśleć sprawę ponownie.
k
krakus
Niema kasy to zmieniają rozkład tak żeby skakać z jednego autobusu do drugiego ... trzeciego.
To brzmi jak koszmarny dowcip, ale to jest fakt.
Jestem zniesmaczony, załamany. W robocie coraz ciężej , a przed i po
pracą będę biegał po przystankach jak idiota, żałuje że jak kumple kilka lat temu
wyjechali z tego kraju mówiąc jest coraz gorzej , nie pojechałem z nimi.
Totalna klęska.
k
krakus
Swoje auto,a jako alternatywa rower lub na piechotę i w doopie mam ZIKIT,KMK(?),MPK.Wsiadam gdzie i kiedy chcę i nie musze sie stresować czy pojazd przyjedzie na czas a moze mi spieprzył bo kierowca miał taki kaprys,bo korek,bo cos tam...nie musze się gnieść jak w 3cim świecie,albo marznąć o 5:30 rano i modlić się aby d**** nie przymarzła do krzesła,bądź w lecie kiedy "klimatyzacja" działa tak jakby jej nie było.Niby tabor wymieniony i wygląda europejsko,ale cóż z tego skoro decydentom czas się zatrzymał a kaska leci tak czy inaczej...
p
pasażerka
ZIKIT sie kompromituje od lat. Publicznie oświadczać , że "zarobek" to 9 sekund zakrawa na farsę, albo szpital wariatów. Nikt normalny dla 9 s nie dezorganizuje całej sieci miejskiej komunikacji.NIKT??? Hola, w Krakowie jest ZIKIT. Wszechmocny, wszechwładny. Nie jeździ komunikacją miejską,boby wiedział, co jej potrzebne. na przykład; punktualne kursowanie, łatanie dziur w jezdniach, naprawianie nawierzchni na peronach przystankowych, naprawa połamanych ławek. TO SA ZADANIA DLA ZIKIT, JUŻ TERAZ: od dziś, nie za 100 lat, jak powstanie w żółwim tempie pierwsza nitka metra! Dwa razy by się taki urzędnik wody napił, zamiast wymazywać linie, zmieniać trasy funkcjonujące od kilkudziesięciu lat. PO CO? Każdy Krakowianin wie- w ZIKIT są koszmarne przerosty kadrowe. Jeśli pani dyrektor naczelna Joanna Niedziałkowska nie udowodni przydatności tej armii urzędasów, pójdzie na zieloną trawkę. Razem z jej mędrcami od komunikacji. Wstyd, po prostu wstyd mieć w Krakowie takich urzędników. I, co najgorsze: ONI MAJĄ WŁADZE ABSOLUTNĄ w kwestii dewastowania tego, co jako tako funkcjonuje.
w
wladek
Dawniej jechałem z Prądnika Czerwonego na Kampus UJ JEDNYM autobusem 128, 40 minut. Teraz muszę robić DWIE dodatkowe przesiadki. Ku chwale ZiKITu droga zabiera mi ponad godzinę. Teraz ZiKitasy proponują "skrócenie" przesiadki o kilka sekund. Jeszcze nigdy nie udało mi sie zrealizować przesiadki krócej niż kilkuminutowej: Trzeba wysiąść ze środka lokomocji, przelecieć się po przystanku i wskoczyć do drugiego pojazdu. Zmusiłbym ZiKitasów do jazdy środkami komunikacji miejskiej, "dosładzając" im baki prywatnych pojazdów. Ale "Paniska" pewnie domagałyby sie osobnego wagonu, przecież nie będą jeździć z "plebsem".
K
Kinder spod Kopca
Ja pierd...! Ale sukces! 9 sekund! Napiszcie jeszcze, o ile setnych!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska