https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowe oznakowanie przy DK 94 w Olkuszu. Informujące o objazdach tabliczki są nieczytelne dla kierowców? Zobacz zdjęcia

Paweł Mocny
Nowe oznakowanie przy DK 94 w Olkuszu
Nowe oznakowanie przy DK 94 w Olkuszu Paweł Mocny
Rozbiórka drogi krajowej numer 94 w Olkuszu zbliża się wielkimi krokami. Wykonawca robót zdążył już zinwentaryzować drogi i budynki, przeprowadzić wycinkę drzew, wykonać odwierty geologiczne, przeprowadzić rozpoznanie saperskie i zainstalować piezometry. Kolejnym krokiem mają być prace rozbiórkowe. Tymczasem przy drodze znalazły się już tablice informujące o objazdach. Część kierowców, którzy zwrócili na nie uwagę skarży się jednak, że są one zbyt mało czytelne.

Nowe oznakowanie przy DK 94 w Olkuszu zbyt nieczytelne?

Kilka dni temu przy olkuskim odcinku drogi krajowej numer 94 pojawiły się nowe tabliczki i znaki. Informują one o objazdach i zakazach wynikających z projektu tymczasowej organizacji ruchu, który zostanie wprowadzony wraz z rozpoczęciem prac rozbiórkowych.

Wielu kierowców skarży się, że zdecydowana większość tabliczek jest nieczytelna. Podobne odczucie ma poseł Łukasz Kmita, który interweniował w sprawie u dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie (GDDKiA).

- Tablice, które zostały zamontowanie nie spełniają wymogów wskazanych w projekcie i są niewidoczne dla kierowców poruszających się z prędkością 40-50 kilometrów na godzinę co może powodować, że będzie dochodziło do zwiększenia zatorów drogowych przez zdezorientowanych kierowców. Warto także podkreślić, że tablice te będą obowiązywały przez kilka miesięcy, więc ich wykonanie – rodzaj i jakość - w takim stanie jak ma to miejsce obecnie są niedopuszczalne – podkreślił w interwencji poselskiej Poseł na Sejm RP Łukasz Kmita.

Parlamentarzysta zwrócił się do dyrektora krakowskiego oddziału GDDKiA o pilną interwencję w tej sprawie.

DK 94 w Olkuszu
DK 94 w Olkuszu Paweł Mocny

Przygotowany przez wykonawcę projekt tymczasowej organizacji ruchu podczas przebudowy DK 94 w Olkuszu został zaprezentowany podczas ostatniego posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Miejskiej Rady Miejskiej w Olkuszu. Zakłada on między innymi: wyłączenie z użytkowania południowej części jezdni i przekierowanie całego ruchu na północną część „starej czwórki” oraz uniemożliwienie przejazdu między Rabsztyńską i Kościuszki (przez skrzyżowanie na wprost).

DK 94 w Olkuszu
DK 94 w Olkuszu Paweł Mocny

Cała przebudowa obejmie około 4,3 kilometra drogi krajowej w Olkuszu. Prace o wartości około 217,5 miliona złotych wykona konsorcjum firm NDI, NDI Sopot, Masfalt i Drogomex. Po ich zakończeniu, które planowane jest na wrzesień 2026 roku olkuska krajówka zmieni się nie do poznania. Przy skrzyżowaniu Rabsztyńskiej i Kościuszki powstanie skrzyżowanie dwupoziomowe. Przy Kruszcowej i Spółdzielczej z kolei wybudowane zostanie rondo turbinowe.

W ramach prac powstaną także nowe ścieżki pieszo-rowerowe, ekrany akustyczne, chodniki i oświetlenie. W ramach inwestycji przebudowane zostaną także dwa przejścia podziemne dla pieszych. Zamiast niebezpiecznego przejścia przy Szkolnej i Sienkiewicza z kolei powstanie kładka.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Świat żegna Franciszka. Tłumy wiernych na Placu św. Piotra

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska