Nowe oznakowanie przy DK 94 w Olkuszu zbyt nieczytelne?
Kilka dni temu przy olkuskim odcinku drogi krajowej numer 94 pojawiły się nowe tabliczki i znaki. Informują one o objazdach i zakazach wynikających z projektu tymczasowej organizacji ruchu, który zostanie wprowadzony wraz z rozpoczęciem prac rozbiórkowych.
Wielu kierowców skarży się, że zdecydowana większość tabliczek jest nieczytelna. Podobne odczucie ma poseł Łukasz Kmita, który interweniował w sprawie u dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie (GDDKiA).
- Tablice, które zostały zamontowanie nie spełniają wymogów wskazanych w projekcie i są niewidoczne dla kierowców poruszających się z prędkością 40-50 kilometrów na godzinę co może powodować, że będzie dochodziło do zwiększenia zatorów drogowych przez zdezorientowanych kierowców. Warto także podkreślić, że tablice te będą obowiązywały przez kilka miesięcy, więc ich wykonanie – rodzaj i jakość - w takim stanie jak ma to miejsce obecnie są niedopuszczalne – podkreślił w interwencji poselskiej Poseł na Sejm RP Łukasz Kmita.
Parlamentarzysta zwrócił się do dyrektora krakowskiego oddziału GDDKiA o pilną interwencję w tej sprawie.

Przygotowany przez wykonawcę projekt tymczasowej organizacji ruchu podczas przebudowy DK 94 w Olkuszu został zaprezentowany podczas ostatniego posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Miejskiej Rady Miejskiej w Olkuszu. Zakłada on między innymi: wyłączenie z użytkowania południowej części jezdni i przekierowanie całego ruchu na północną część „starej czwórki” oraz uniemożliwienie przejazdu między Rabsztyńską i Kościuszki (przez skrzyżowanie na wprost).

Cała przebudowa obejmie około 4,3 kilometra drogi krajowej w Olkuszu. Prace o wartości około 217,5 miliona złotych wykona konsorcjum firm NDI, NDI Sopot, Masfalt i Drogomex. Po ich zakończeniu, które planowane jest na wrzesień 2026 roku olkuska krajówka zmieni się nie do poznania. Przy skrzyżowaniu Rabsztyńskiej i Kościuszki powstanie skrzyżowanie dwupoziomowe. Przy Kruszcowej i Spółdzielczej z kolei wybudowane zostanie rondo turbinowe.
W ramach prac powstaną także nowe ścieżki pieszo-rowerowe, ekrany akustyczne, chodniki i oświetlenie. W ramach inwestycji przebudowane zostaną także dwa przejścia podziemne dla pieszych. Zamiast niebezpiecznego przejścia przy Szkolnej i Sienkiewicza z kolei powstanie kładka.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Rynek w Olkuszu będzie bardziej zielony. „Betonowa pustynia” przejdzie do historii
- Połączenie Olkusz-Kraków ożywiło stację kolejową w Srebrnym Mieście
- Jak wypadli uczniowie z powiatu olkuskiego na egzaminach maturalnych 2024?
- Zalewisko w Bolesławiu zostało dzikim kąpieliskiem. Czy jest szansa na "legalizację"?
- Koniec darmowego parkowania pod Nowym Szpitalem w Olkuszu
- Znamy zarys organizacji ruchu na czas przebudowy DK 94 w Olkuszu
