https://gazetakrakowska.pl
reklama

Odczarowany wizerunek deweloperów. Otodom prezentuje wyniki prac Rady Dobrych Praktyk

Materiał informacyjny PZD Kraków
A low angle shot of a modern building with glass windows
A low angle shot of a modern building with glass windows freepik
70 największych firm deweloperskich, ponad 180 godzin sesji warsztatowych i pierwsze przekrojowe Kompendium Dobrych Praktyk Dewelopera jako wypadkowa niezależnych badań i wymiany wiedzy przedstawicieli tego sektora. Tak można podsumować Radę Dobrych Praktyk – inicjatywę Polskiego Związku Firm Deweloperskich i Otodom, której celem było wypracowanie rekomendacji i zaleceń w zakresie dobrych praktyk na rynku deweloperskim i poprawa wizerunku branży deweloperskiej w Polsce.

W ostatniej dekadzie deweloperzy oddali do użytkowania ponad 1 mln mieszkań. To oznacza, że kilka milionów mieszkańców Polski zetknęło się z dostępną ofertą, weszło w relację z firmami realizującymi nowe inwestycje i wyrobiło sobie własną opinię na temat firm deweloperskich, jakości świadczonej przez nie obsługi oraz efektywności komunikacji. W które z tych przekonań i poglądów wierzyć? 

Otodom

Kluczowe okazało się zaangażowanie reprezentatywnej części rynku – przedstawicieli 70 największych spółek deweloperskich, realizujących ogromną większość projektów powstających aktualnie w Polsce,  odcięcie się od emocjonalnych ocen, które po latach pracy na tym rynku każdy w sobie nosi. Drugim krokiem było dostarczenie obiektywnych danych opinii ludzi, których proces powstawania nowych mieszkań bezpośrednio dotyczy: potencjalnych klientów, lokalnych społeczności, ale też aktywistów i społeczników. Postawiliśmy sobie pytanie, jak realnie możemy odpowiedzieć na ich potrzeby, gdzie są najważniejsze punkty styku, które wpływają na doświadczenia tych osób i co można zrobić, by były jak najlepsze – wyjaśnia Marcin Kawecki, General Manager for RE Poland w Grupie OLX, w której skład wchodzi Otodom.

Otodom

W efekcie tych wspólnych prac i analiz powstał katalog zaleceń i rekomendacji, który wraz z wynikami badań rynkowych posłużył do stworzenia Kompendium Dobrych Praktyk Dewelopera – zbioru najlepszych rozwiązań wypracowanych przez rynkowych liderów. Opracowanie powstałe z inicjatywy  Otodom i przy współpracy z PZFD ma być inspiracją dla małych i dużych firm deweloperskich do systematycznego podwyższania standardów w zakresie obsługi klienta i transparentności komunikacji. 

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska