
Hotele SPA
Segmentem dóbr luksusowych, który z oczywistych względów został najbardziej dotknięty skutkami COVID-19 i zanotował największy spadek, jest sektor luksusowych hoteli SPA - w ubiegłym roku skurczył się aż o połowę i osiągnął wartość 748 mln złotych.

Odzież premium
Niezmiennie największą część tej kategorii dóbr luksusowych stanowi segment odzieży, który po spadku o 20,3 proc. w 2020 roku był wart 1,6 mld zł. Wartość sprzedaży luksusowego obuwia zmniejszyła się o 20,7 proc. do poziomu 415 mln zł. Tylko nieznacznie mniejszy spadek odnotowano w segmencie luksusowych akcesoriów. O 19,4 proc. spadła sprzedaż okularów, ale tylko o 14,4 proc. zmniejszyła się wartość pozostałych dodatków ubraniowych.

Luksusowe kosmetyki
Niższa o 16,6 proc. wartość sprzedaży luksusowych kosmetyków i perfum spowodowała, że segment ten osiągnął wartość 833 mln złotych na koniec 2020 roku. Według prognoz próg wartości 1 mld zł zostanie przekroczony dopiero w 2024 roku. W tej kategorii dóbr luksusowych, mimo spadku wartości sprzedaży o 17,8% r/r, dominują perfumy. Ich udział w całej kategorii wyniósł 55,6% w 2020 roku.

Drogie auta stanowią aż dwie trzecie całego segmentu dóbr luksusowych