PKO Bank Polski jest największym i najbardziej dostępnym bankiem w Polsce. 75 proc. Polaków ma oddział PKO Banku Polskiego bliżej niż 5 km od swojego domu. Klienci korzystają też chętnie z kanałów cyfrowych banku, czyli aplikacji mobilnej IKO i serwisu internetowego iPKO. Uruchomiona ponad 11 lat temu aplikacja IKO jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce, która ma ponad 100 funkcji i została aktywowane przez klientów już ponad 8,3 mln razy. Bank chce przekonać do siebie jeszcze więcej Polaków.
Ogłoszone w 3-letniej strategii cele to m.in. zwiększenie liczby klientów indywidualnych z 11,4 mln do 15 mln oraz modernizację oddziałów w całej Polsce. Pojawi się też 2 razy więcej oddziałów bezgotówkowych.
Bank rozbuduje ofertę rozwiązań cyfrowych, m.in. udostępniając wszystkim klientom w pełni zdalny proces hipoteczny. Małe firmy będą mogły z kolei liczyć na zdalny, 3-minutowy proces otwierania konta i firmy oraz wsparcie przed rejestracją działalności np. pomoc w stworzeniu strony internetowej.. Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego zapewnia również wsparcie klientów firmowych i korporacyjnych w ekspansji zagranicznej. Jest obecna w 4 krajach europejskich: Niemczech, Czechach, Słowacji oraz w Ukrainie. W latach 2025-2027 planowane jest otwarcie kolejnych oddziałów lub przedstawicielstw w 9 europejskich krajach.
PKO Bank Polski zamierza być liderem w finansowaniu bankowym całkowitych nakładów potrzebnych do realizacji transformacji energetycznej – szacuje swój udział na co najmniej 20%. Planuje też rozszerzyć zespół w banku o ekspertów w dziedzinie energetyki, żeby być partnerem już na wczesnym etapie oceny samej architektury projektu, wyboru technologii, komponentów, systemów informatycznych
Ważnym celem, w jaki bank zamierza inwestować są pracownicy, szczególnie ci, którzy bezpośrednio pracują z klientem.
Numer jeden… i kropka - to hasło najnowszej strategii PKO Banku Polskiego, na lata 2025-27. Szczegóły strategii i jej realizacja są tematem spotkań z pracownikami w całej Polsce. Ostatnio, 15 listopada odbyło się w Centrum Konferencyjnym Fabryczna w Krakowie. Wzięło w nim udział ok. 300 pracowników banku i grupy kapitałowej z województw małopolskiego i świętokrzyskiego.
Region krakowski:
Obejmuje 2 województwa: małopolskie i świętokrzyskie
27 tys. km2
4,7 mln mieszkańców
PKO Bank Polski w regionie krakowskim i świętokrzyskim to:
95 placówek, w tym 85 oddziałów i 10 agencji
2 Regionalne Centra Korporacyjne
288 bankomatów, w tym 140 z funkcją wpłatomatu
1022 pracowników, w tym 24 doradców bankowości korporacyjnej
2 pytania do Iwony Kubańskiej, dyrektor regionu bankowości detalicznej PKO Banku Polskiego w Krakowie
· Pierwszym filarem nowej strategii banku jest „Numer 1 dla codziennych potrzeb klientów”. Jak zmienia się rola placówek bankowych i doradców w oddziałach?
Zadaniem doradcy jest przede wszystkim budowanie relacji, tak aby klienci mieli stale poczucie bezpieczeństwa i profesjonalną pomoc. To oni są na pierwszej linii frontu: rozmawiają, tłumaczą, wyjaśniają i edukują w zakresie korzystania z kanałów zdalnych oraz tak istotnym temacie cyberbepieczeństwa. W naszym regionie pracuje ponad tysiąc osób. Dziękujemy im i jednocześnie zobowiązujemy się do dalszego inwestowania w ich rozwój. Ważne jest również sprzyjające efektywności i komfortowe miejsce pracy. Placówki, które modernizujemy lub przenosimy do dogodniejszych lokalizacji są nowoczesne i cyfrowe. Stawiamy na dyskrecję i komfort podczas rozmów. Otwarcie oddziału w nowej odsłonie jest okazją do wspólnego świętowania z klientami. Od początku roku zmodernizowaliśmy oddziały m.in. w Krakowie, Kielcach, Dobczycach, Dąbrowie Tarnowskiej, a w planach do końca grudnia mamy modernizację w Opatowie. Zgodnie ze strategią zmodernizujemy w sumie 33 oddziały w województwie małopolskim i świętokrzyskim.
· ”Jednym z kolejnych filarów strategii jest: „PKO Bank Polski numerem jeden dla polskiego biznesu”. Jakie działania podejmujecie i jakie planujecie podjąć, aby w jeszcze lepszy sposób współpracować z firmami?
Pozyskując nowych klientów biznesowych, stawiamy na relacyjność, organizujemy lokalne spotkania biznesowe z przedsiębiorcami i otoczeniem biznesu. Przykładem jest współpraca z Kieleckim Parkiem Technologicznym i udział w cyklicznych spotkaniach Networki we wtorki, Innowacje z PKO Bankiem Polskim. Uczestniczymy ponadto w konferencjach biznesowych, takich jak Kongres Przedsiębiorczości w Krakowie, czy spotkaniach z przedsiębiorcami organizowanych przez Krakowski Salon Ekonomiczny NBP. Uczestniczymy również w spotkaniu z przedsiębiorcami w ramach współpracy ze Staropolską Izbą Gospodarczo-Handlową w Kielcach – gdzie przy wsparciu naszych ekonomistów przekazujemy klientom informacje na temat sytuacji gospodarczo-rynkowej. Oprócz tego, regularnie organizujemy spotkania biznesowe z klientami, na których wspólnie ze spółkami z grupy kapitałowej przedstawiamy nasze produkty. Dodatkową atrakcją są jazdy testowe samochodami różnych marek. To wydarzenie cieszy się dużą popularnością. Naszym mocnym filarem jest obsługa firm. Osiągamy sukcesy m.in. w sprzedaży leasingu, a przede wszystkim możemy się poszczycić pozycją lidera w sprzedaży limitów faktoringowych.
2 pytania do Tomasza Pasierba, dyrektora Makroregionu Korporacyjnego odpowiedzialnego m.in. za Małopolskę
· PKO Bank Polski stawia sobie za cel bycie numerem jeden wśród banków obsługujących korporacje. Jak zamierzacie to osiągnąć?
Działamy z myślą o potrzebach firm, dostosowując ofertę do wymagań przedsiębiorców. Mamy pełen wachlarz produktów finansowych: od kredytów inwestycyjnych i obrotowych, przez linie kredytowe i leasing, aż po bardziej złożone formy finansowania (finansowanie strukturyzowane oraz finansowanie handlu). Naszym priorytetem jest, i zawsze była, relacyjna obsługa. Budujemy długoterminowe relacje i dbamy o indywidualne podejście. To pozwala nam lepiej rozumieć potrzeby klientów. W regionie, za który odpowiadam, obsługujemy bardzo zróżnicowane branże – automotive, retail, deweloperka, przetwórstwo spożywcze oraz jednostki samorządu terytorialnego oraz wyższe uczelnie. Nasza strategia zakłada zwiększenie udziału w finansowaniu klientów biznesowych, w skali całego kraju, z 16,5 do 18 proc. Wierzę, że nasz model – elastyczna oferta połączona z profesjonalnymi relacjami – pozwoli nam ten cel osiągnąć.
Czego możemy się spodziewać po banku w kontekście wspierania polskiego biznesu?
Nasze ambicje są jasne – chcemy być numerem jeden dla naszych klientów korporacyjnych. Wspieramy długoterminowy rozwój gospodarczy całego kraju, inwestując w lokalny kapitał i finansując kluczowe projekty transformacji energetycznej, które pomogą polskim firmom rosnąć i rywalizować na arenie międzynarodowej. Chcemy rozwijać się wspólnie z naszymi klientami w zgodzie z globalnymi trendami geopolitycznymi, społecznymi i technologicznymi, jednocześnie będąc blisko potrzeb lokalnych społeczności Nasz cel? Być numerem jeden dla polskiego biznesu – i to jest kierunek, w którym konsekwentnie podążamy!