Polacy pokochali zakupy online. Pokaż swoje produkty w sklepie internetowym

Materiał powstał we współpracy z ING Bank Śląski
Sklep internetowy to oczywistość, jeśli, pomimo wielu ograniczeń, chcesz utrzymać dochody w swojej firmie
Sklep internetowy to oczywistość, jeśli, pomimo wielu ograniczeń, chcesz utrzymać dochody w swojej firmie
Zakupy online? To teraz norma. Pandemia koronawirusa wymusiła na konsumentach szybką zmianę przyzwyczajeń zakupowych. W Internecie robimy zakupy spożywcze, drogeryjne, specjalistyczne czy sportowe. Z łatwością kupujemy także usługi. Z danych ING Banku Śląskiego wynika, że klienci indywidualni dokonali o 58% więcej transakcji internetowych w marcu 2020 roku niż w analogicznym okresie w 2019 roku. Czy Twój biznes jest online? Daj się poznać z najlepszej strony i pozwól Klientom robić zakupy online w Twoim sklepie. ING daje konkretne wsparcie. Sprawdź, jakie.

Zakupy online: łatwy i przyjemny zamiennik

Zakupy online stają się normą nie tylko dla nowych pokoleń, które całe swoje życie spędziły z nowymi technologiami. Także osoby starsze zaczynają doceniać możliwość zamówienia towarów z dowozem do domu. Pandemia koronawirusa przyspieszyła technologiczną rewolucję w Polsce.

Jak wynika z danych ING Banku Śląskiego popularność zakupów online w momencie ogłoszenia stanu epidemii koronawirusa w Polsce, czyli od 12 marca, znacznie wzrosła. Klienci przenieśli się do sieci. Zakupy online stały się również nową normalnością, ponieważ wiele sklepów stacjonarnych po prostu musiała zamknąć lub ograniczyć swoją działalność. Jeśli jeszcze nie ma Cię w Internecie, to znaczy, że omijają Cię zyski, o których nie masz pojęcia. Ułatw Klientom dotarcie do Twoich produktów i spraw, że zakupy będą łatwe, przyjemne a płatności bezpieczne.

Sytuacja, z którą mierzyć się muszą wszyscy, dała branży e-commerce szansę na zwiększenie sprzedaży i możliwość dotarcia do jeszcze większej grupy odbiorców. Ze względu na przedłużający się stan epidemii, konsumenci mogą być zainteresowani zakupami online w dłuższej perspektywie.

Z danych ING Banku Śląskiego wynika, że klienci indywidualni dokonali o 58% więcej transakcji w Internecie (za pomocą BLIK, kart płatniczych i pay-by-linków) w marcu 2020 roku niż w analogicznym okresie w roku poprzednim.

Firmy, które posiadają własny sklep internetowy albo wystawiają swoje produkty na platformach sprzedażowych, notują mocne wzrosty sprzedaży. Narodowa izolacja nie wycisza naszych pragnień zakupowych, a niekiedy wzbudza takie, które dotychczas były uśpione.

Konsumenci pokochali zakupy online w popularnych marketach. Zamiast tracić czas na zakupy stacjonarne, zamawiają produkty z dostawą prosto do domu. Co kupujemy najchętniej? Produkty spożywcze oraz środki czystości. Równie chętnie inwestujemy w rzeczy, które sprawiają, że narodowa izolacja jest przyjemniejsza.

Szansa na rozwój dla mikro przedsiębiorców i lokalnych firm

Polacy to kreatywny naród. Szybko reagujemy, dostosowujemy się do zaistniałej sytuacji. Już w pierwszych dniach po ogłoszeniu stanu pandemii w Internecie powstały grupy lokalnych sprzedawców, na których wystawiać mogli swoje produkty i usługi. Do sieci przeniosły się stoiska targowe ze świeżym, lokalnym produktem, wytwory lokalnych producentów takie jak przetwory czy miody, produkty lokalnych rolników, rzeźników i cukierników.

piekarnia

Konsumenci zaczęli mocniej zawracać uwagę na lokalność produktów. Świadczy o tym m.in. liczba nowych grup na popularnych portalach społecznościowych, które wspierają lokalny biznes. Na tych grupach przedsiębiorcy mogą pokazać swoje produkty i usługi oraz je sprzedawać. Dodatkowo wiele osób publicznych zaangażowało się w promocję mniejszych, regionalnych firm. Wsparcie małych, polskich biznesów to wsparcie polskiej gospodarki.

Małe przedsiębiorstwa przenoszą swoje usługi do Internetu i chcąc ułatwić życie swoim odbiorcom, zakładają sklepy internetowe, umożliwiają wygodne płatności online. Większość przedsiębiorców, którym udało się przejść internetową rewolucję, kończy z zyskiem, nie tylko w postaci pieniędzy. Internet pozwolił na zwiększenie zasięgu.

Rewolucja internetowa w Twojej firmie

Prowadzisz własną firmę? Zarządzasz sprzedażą? Jeśli pandemia ograniczyła możliwość rozwoju twojej firmy, musisz zacząć myśleć nieszablonowo. Już na długo przed pandemią mówiło się, że jeśli informacji o firmie nie ma w Internecie, to ona nie istnieje. Obecna sytuacja tylko to potwierdza.

Przenosząc firmę do Internetu
, trzeba mieć na to własny pomysł. Obowiązkowe punkty dla każdego przedsiębiorcy, który chce przenieść się do świata online to:

  • wizytówka w Google Maps,
  • fanpage/profil w social mediach,
  • strona internetowa lub blog,
  • sklep internetowy.

Każde z tych miejsc powinno mieć własną specyfikę. Konkurencja w Internecie jest duża, więc sposób komunikacji z Klientem będzie kluczowy. Suche dane i bezosobowe zdania mogą nie wystarczyć.

Co warto wiedzieć, przed podjęciem działań w ramach marketingu internetowego?

  • Kim jest mój Klient?
  • Co chcę mu oferować?
  • Dlaczego Klient ma wybrać mój produkt, a nie produkt konkurencji?
  • Jaką niszę mogę wypełnić?
  • Co zrobić by Klient powrócił i zrobił ponowne zakupy?

Podobny plan trzeba mieć również przed założeniem sklepu internetowego. Niektóre rozwiązania technologiczne ułatwiają konsumentom życie. Sprawdziły to już setki sklepów internetowych. Lepiej uczyć się na czyichś doświadczeniach, niż na własnych błędach.

Sklep internetowy to podstawa!

Sklep internetowy to oczywistość, jeśli, pomimo wielu ograniczeń, chcesz utrzymać dochody w swojej firmie. Jeśli Twoich produktów nie będzie można dostać online, Klient wybierze innego dostawcę. Brak sklepu internetowego to brak możliwych zysków.

Posiadanie sklepu internetowego daje coś więcej niż tylko pieniądze. Sklep internetowy pozwala na opowiedzenie historii o produktach. Szczegółowy opis i opinie innych Klientów wzbudzają zaufanie oraz sprawiają, że chętniej dokonujemy zakupów. Sklep internetowy bywa pierwszym punktem styku nowego Klienta z marką. To możliwość dotarcia do użytkowników, którzy wcześniej nie znali naszych produktów ani marki.

Przenieś swoją firmę do Internetu i zarabiaj! ING wspiera polski biznes

Pole do wzrostu branży e-commerce wciąż jest ogromne. Szacuje się, że sprzedaż w Internecie stanowi nie więcej niż 7% całego handlu detalicznego w Polsce (Admitad Annual Report 2018/2019). Obecne okoliczności tym bardziej ukazują, że dla niektórych branż przeniesienie się do świata online może być jedyną szansą na przetrwanie.

ING Bank Śląski również pomaga przedsiębiorcom w transformacji internetowej, bank uruchomił promocyjną ofertę bramki płatniczej imoje – „Płatności online za 0%” oraz partnerską ofertę założenia sklepu internetowego za 0 zł przez okres 3 miesięcy.

5 powodów, dla których imoje przyniesie ci korzyści:

  1. Przyjmujesz płatności szybkim przelewem, kartami i BLIKIEM.
  2. Klient korzystający z płatności Twisto, płaci jednym kliknięciem nawet na smartfonie.
  3. Pieniądze są na Twoim koncie w następnym dniu roboczym.
  4. Wszystkie informacje o rozliczeniach masz w jednym miejscu.
  5. 0 zł za uruchomienie usługi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Polacy pokochali zakupy online. Pokaż swoje produkty w sklepie internetowym - Portal i.pl

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska