https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Powrót legendy polskiej motoryzacji. Poznaj nową Warszawę M20 GT

Warszawa M20 produkowana była w latach 1951-1973 na konstrukcji radzieckiego samochodu M20 Pobeda przez Fabrykę Samochodów Osobowych (FSO) w Warszawie.
Warszawa M20 produkowana była w latach 1951-1973 na konstrukcji radzieckiego samochodu M20 Pobeda przez Fabrykę Samochodów Osobowych (FSO) w Warszawie. mat. pras.
Warszawa M20 wraca w nowej odsłonie. Warszawa M20 GT to współczesna wizja modelu z czasów PRL. To kolejna próba wskrzeszenia polskiej motoryzacji.

Projekt zrobiła krakowska spółka KHM. Trzech prywatnych właścicieli. Nie ma tutaj ani grosza dotacji, wszystko to były prywatne pieniądze- tłumaczy w rozmowie z AIP Andrzej Cyganowski, współpracownik KHM Motor Poland.

Za projekt i budowę Warszawy odpowiada spółka KHM Motor Poland. Auto swoją formą nawiązuje do legendy - Warszawy M20 produkowanej w latach 1951- 1973. Model bazuje na podzespołach Forda Mustanga.

Przeczytaj także:

Auto wyposażone jest w silnik V8 o pojemności 5 litrów i mocy 420 km. Prędkość maksymalna nie była sprawdzana, ale na pewno nie przekroczy 300 km/h.

- Krótko mówiąc, to co piękne w tym samochodzie jest nasze. Wyprodukowany został w Małopolsce. To jest design, to jest środek- tłumaczy Cyganowski. - Cena jest uzależniona od tego ilu będzie kupców. Są koszty stałe, których nie możemy pominąć. Ja jestem w bardzo dobrej sytuacji, bo po prostu nie wiem- dodaje.

Czy w tym roku zmieniamy czas letni na zimowy? Jest z tym sporo zamieszania. Jeśli klikniesz w ten tekst, poznasz wszystkie szczegóły.

Warszawa M20 produkowana była w latach 1951-1973 na konstrukcji radzieckiego samochodu M20 Pobeda przez Fabrykę Samochodów Osobowych (FSO) w Warszawie. Była pierwszym samochodem osobowym w Polsce, który po II wojnie światowej produkowano seryjnie.

- Mając prywatnie starą Warszawę produkowaną w latach 70- tych rozpoczęliśmy proces produkcji tego samochodu. Politechnika Krakowska otrzymała od nas specjalistyczne oprogramowanie cadowskie. Przeliczali kształty i wersje Warszawy M20 i to stanowi odniesienie do wymiarów samochodu.

Czy w tym roku zmieniamy czas letni na zimowy? Jest z tym sporo zamieszania. Jeśli klikniesz w ten tekst, poznasz wszystkie szczegóły.

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mirek
Brawo. Wielki szacunek dla wszystkich wykonawców. Ja osobiście jeździłem Warszawą. Mam miłe wspomnienia. Chciałbym się przejechać takim całkiem. Pozdrawiam i gratuluję odwagi.
A
Adam
Auto jest piękne, na zachodzie się posikają w Polsce zresztą też.
G
Gość
Kolejny wspaniały projekt i na tym koniec. I tak jest od lat! A może by tak zacząć wreszcie coś produkować w cenie przystępnej dla zwykłego Kowalskiego!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska