WIDEO: ZAKAZ WSTĘPU
W Zarządzie Dróg Miasta Krakowa podkreślają, że najbardziej zniszczony fragment ulicy Półłanki - między skrzyżowaniem z ulicami Christo Botewa i Tadeusza Śliwiaka, a skrzyżowaniem z ulicą Nad Drwiną - został wyremontowany w okresie wakacyjnym.
Problem w tym, że w złym stanie technicznym są też inne odcinki ul. Półłanki. - Stan techniczny ulicy jest na bieżąco monitorowany i wszystkie ubytki na bieżąco naprawiane - twierdzą urzędnicy z ZDMK.
Rozwiązaniem problemów kierowców i pieszych na ul. Półłanki byłaby jej kompleksowa przebudowa i rozbudowa.
Co prawa - jak zaznaczają w ZDMK - w 2018 roku została opracowana koncepcja rozbudowy ul. Półłanki wraz z odwodnieniem, oświetleniem, przekładkami kolidującego uzbrojenia i budową chodników na odcinku od ul. Bieżanowskiej do ul. Rącznej wraz ze skrzyżowaniem Półłanki – Rączna – Szparagowa.
- Kontynuacja zadania, tj. opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wymaganych decyzji administracyjnych oraz realizacją robót budowlanych, uzależniona jest od zabezpieczenia środków finansowych w Budżecie Miasta Krakowa na ten cel. Wzorem roku ubiegłego, Zarząd Dróg Miasta Krakowa umieścił zadanie na listach rankingowych inwestycji wnioskowanych do ujęcia w budżecie miasta Krakowa na rok 2020. Powyższe działanie nie jest jednoznaczne z wprowadzeniem ww. inwestycji do budżetu miasta i tym samym zabezpieczeniem środków finansowych niezbędnych do jego realizacji, gdyż tego rodzaju decyzja leży w gestii Rady Miasta Krakowa - informują pracownicy biura prasowego ZDMK.
Może się więc okazać, że w przyszłym roku ulica Półłanki nadal nie zostanie kompleksowo przebudowana.
Zobacz też
Zobacz też
Zobacz też
