https://gazetakrakowska.pl
reklama
18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przedłuża się budowa podziemnego dworca w Krakowie [ZDJĘCIA]

Arkadiusz Maciejowski
Tak dziś wygląda wnętrze przyszłego dworca podziemnego
Tak dziś wygląda wnętrze przyszłego dworca podziemnego wojciech matusik
Szykują się poważne opóźnienia przy budowie dworca podziemnego PKP Kraków Główny. Planowo wszystkie prace miały zakończyć się w czerwcu br., a wygląda na to, że obiekt zostanie oddany do użytku podróżnych dopiero pod koniec 2012 r. Inwestycja stoi, bo pracownicy spółki PKP SA do tej pory nie zlecili wykonania części robót.

Przypomnijmy, że budowa nowoczesnego Dworca Głównego pod peronami stacji rozpoczęła się w listopadzie 2010 r. Trzy miesiące temu zarówno inwestor, jak i inżynierowie kontraktu zapewniali, że uda się ukończyć prace w terminie. Pojawiały się głosy, że podziemia mogą być gotowe na Euro 2012. Teraz wiadomo już, że plany te były nierealne.

Jan Tadla, zastępca inżyniera kontraktu budowy dworca podziemnego, przyznaje, że główną przyczynę opóźnień stanowi niewyłonienie do dziś firmy mającej m.in. zmodernizować tunel, w którym znajdą się m.in. kioski i kawiarnie.

- Inwestor miał wyłonić wykonawcę tej części robót już kilka tygodni temu, ale do dzisiaj to się nie udało. Dlatego całość robót zostanie zakończona później - tłumaczy Tadla. I wyjaśnia, że bez zakończenia tej części robót cały dworzec podziemny nie otrzyma pozwolenia na użytkowanie, bo wszystkie elementy inwestycji są z sobą ściśle połączone. Andrzej Kłobukowski, główny inżynier kontraktu, dodaje, że w optymistycznej wersji scenariusza wykonawca powinien zostać wyłoniony w najbliższych tygodniach.

- Trwa już procedura wyłaniania firm, które wykonają prace, jakie wcześniej nie zostały przez PKP uwzględnione i nie były nikomu zlecone. Być może stało się tak przez pomyłkę, być może to czyjś błąd, nie mnie to oceniać - mówi Kłobukowski. Przypomniał, że 21 czerwca mija umowny termin zakończenia prac ale nie będzie on dotrzymany. Podkreśla jednak, że nie jest to wina wykonawcy, czyli firmy BUDUS.

Planowo miał być np. położony już kamień na schodach prowadzących do "Antresoli", ale nie można było tego zrobić, bo spółka PKP SA nie zleciła nikomu wykonania tych schodów. To spowodowało, że wielu prac nie sposób było podjąć.

Docelowo podziemny dworzec ma być elementem nowoczesnego węzła komunikacyjnego. To tutaj zostaną przeniesione z budynku Dworca Głównego kasy oraz punkty handlowe. Prace mają kosztować 130 mln zł.

Euro 2012 w Krakowie: zdjęcia, wideo, informacje! [SERWIS SPECJALNY]

Wybieramy Superkota! Zobacz fantastyczne zdjęcia kotów i oddaj głos na najpiękniejszego!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
glupiainwestycja
a po co wogóle ten dworzec kolejna głupia i nie potrzebna inwestycja w tym mieście....!!!!!
podobnie jak stadiony:
- stadiony niech budują sobie kluby piłkarskie jak są takie dobre i stać je na to bo kibice chodzą i sponsorzy płacą
- a taki dworzec to też bez sensu bo i tak każdy czekając dłużej na pociąg siezi w galerii krakowskiej... wystarczyłoby tylko na wejściach do tuneli zamontować rozkłady jazdy elektorniczne i tyle...
a bilety ludzie kupują już prawie wyłącznie przez INTERNET i wktorce każdy będzie kupował bilet SMARTPHONEm po co lać kase w cement i beton można by wylac za ta kase kawałek tunelu tramwajowego gdzies bo zwyczjnego metra tez sie w krakowie nie pyli budować...
g
glupiainwestycja
a po co wogóle ten dworzec kolejna głupia i nie potrzebna inwestycja w tym mieście....!!!!!
podobnie jak stadiony:
- stadiony niech budują sobie kluby piłkarskie jak są takie dobre i stać je na to bo kibice chodzą i sponsorzy płacą
- a taki dworzec to też bez sensu bo i tak każdy czekając dłużej na pociąg siezi w galerii krakowskiej... wystarczyłoby tylko na wejściach do tuneli zamontować rozkłady jazdy elektorniczne i tyle...
a bilety ludzie kupują już prawie wyłącznie przez INTERNET i wktorce każdy będzie kupował bilet SMARTPHONEm po co lać kase w cement i beton można by wylac za ta kase kawałek tunelu tramwajowego gdzies bo zwyczjnego metra tez sie w krakowie nie pyli budować...
k
krakus
Znajomków i stara podciągnąć cene
z
z Mogilskiej
Nie wiem i nie moge sie pogodzic z tym,ze krakowski dworzez pójdzie pod ziemie a tak reprezentacyjny budynek dworcowy nie bedzie nam słuzył. SZOK,bo kazde miasto szczyci sie takimi budynkami dworcowymi..Nie pozwólmy przeznaczyć go na inne cele..
j
janek
i funkcjonalny jak Operetka, szklana trumna na Rynku Gł., centrum informacji turystycznej pod Wawelem i reszta wiekopomnych dzieł powstałych za kadencji Majchra ?
a
aramis
typowa niekompetencja polskich decydentow i biurokratow do tego brak wyobrazni i dyscypliny w dotrzymywaniu terminow planowanych inwestycji,tak bylo przy innych inwestycjach wiec ta obecna nie jest niczym nowym ani zadnym zaskoczeniem,raczej byloby szokiem gdyby w koncu chociaz raz w krakowie lub w wogole w polsce doszlo do realizacji jakiegos projektu na czas i zgodnie z planem i zeby to nie okazal sie bubel architektoniczny jak fontanna na ryku glownym,galeria krakow,plac szczepanski opera krakowska i pare innych koszmarnych i zle wykonanych projektow
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska