Należy pamiętać, że do wyłączeń prądu może również dojść niespodziewanie z powodu awarii. W takim przypadku zakład energetyczny będzie informował o zaistniałej sytuacji na bieżąco. Zachęcamy do zapoznania się z harmonogramem wyłączeń, aby sprawdzić, czy dotyczą one również Twojej lokalizacji i czy należy podjąć odpowiednie środki przygotowawcze na ewentualną przerwę w dostawie prądu, która może trwać kilka godzin.
Jak działać w razie awarii? Pogotowie energetyczne - 991
W przypadku zagrożenia lub poważnej awarii związanej z dostawą prądu, niezbędne jest skontaktowanie się z pogotowiem energetycznym, dzwoniąc pod numer 991. Połączenie jest bezpłatne, a zgłoszenia awarii przyjmowane są przez całą dobę. Zanim jednak to zrobisz, sprawdź, czy problem z zasilaniem nie dotyczy również Twoich sąsiadów, a także czy nie ma to związku z bezpiecznikami w Twoim mieszkaniu.
W jakich sytuacjach należy dzwonić pod numer 991?
- brak prądu w Twojej dzielnicy lub miejscowości
- nieprawidłowe działanie licznika, powodujące brak zasilania lub zagrożenie
- wymiana bezpiecznika przedlicznikowego i zerwanie plomby
- uszkodzenia linii energetycznych, zamknięć lub wejść do obiektów energetycznych, takie jak zerwane kłódki, uszkodzone zawiasy czy otwarte drzwi do stacji transformatorowej
Przeważnie, planowane przerwy w dostawie prądu są efektem remontów, konserwacji oraz modernizacji sieci energetycznej, a także przyłączania do sieci nowych obiektów.
Sprawdź, kiedy nie będzie prądu w Twojej miejscowości. Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
