Czy podoba Ci się taka wizja Alei Mogilskiej? Czekamy na Twoją opinię! Napisz komentarz pod artykułem, wyślij e-mail na adres [email protected]! Do Twojej dyspozycji jest też profil "Gazety Krakowskiej" na Facebooku. Możesz też ocenić projekt głosując w ankiecie (po prawej stronie).
"Wszyscy znamy ulicę Mogilską. Obecnie, w znacznej części, jest to nudna, szara, dziurawa droga z bardzo wąskimi chodnikami po bokach. Mimo, że położona jest w geograficznym środku miasta, nie da się tu ani pójść na zakupy (brak sklepów), ani wygodnie mieszkać (hałas, spaliny, brak zieleni), ani przejechać rowerem (brak dróg rowerowych), ani sensownie zaparkować (brak miejsca). Zieleni jest tu jak na lekarstwo, działa bardzo mało lokali usługowych a po bokach straszą puste i zaśmiecone działki po wyburzonych kamienicach" - czytamy na stronie alejamogilska.pl.
Autorzy projektu piszą, że są "głęboko przekonani, że możliwe jest jednocześne zwiększenie przepustowości ulicy, zwiększenie liczby miejsc parkingowych, dodanie mnóstwa zieleni, wygodnych dróg rowerowych i szerokich chodników". Proponują następujący podział ulicy:
- centralnie położony pas tramwajowy o szerokości 7,5 m;
- dwa pasy ruchu o szerokości około 3 metry każdy plus dwa pasy do parkowania o szerokości 2,5 m każdy;
- dwukierunkowa droga rowerowa o szerokości 2,5 m, umiejscowiona po północnej stronie ulicy;
- chodniki o szerokości około 4,5 m oraz 5,5 m.
Autorzy koncepcji przytaczają też przykłady podobnych rozwiązań w Londynie, Dublinie, Nantes, Sztokholmie, czy Nottingham.
**Więcej na stronie
Aleja Mogilska, a także na
profilu "Aleja Mogilska" w serwisie Facebook.**