https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rewolucyjna wizja przebudowy ul. Mogilskiej [WIZUALIZACJE]

jkl
grafika: alejamogilska.pl/
Więcej miejsc parkingowych, szerokie chodniki, dużo zieleni i wygodne ścieżki rowerowe. Czy tak mogłaby wyglądać Aleja Mogilska? Stowarzyszenie Przestrzeń-Ludzie-Miasto, we współpracy z młodymi krakowskimi architektami i urbanistami opracowało projekt przebudowy ulicy Mogilskiej. Podkreślają, że należy odpowiednio zagospodarować ulicę, która znajduje się w centrum miasta. Projekt można znaleźć w internecie.

Czy podoba Ci się taka wizja Alei Mogilskiej? Czekamy na Twoją opinię! Napisz komentarz pod artykułem, wyślij e-mail na adres [email protected]! Do Twojej dyspozycji jest też profil "Gazety Krakowskiej" na Facebooku. Możesz też ocenić projekt głosując w ankiecie (po prawej stronie).

"Wszyscy znamy ulicę Mogilską. Obecnie, w znacznej części, jest to nudna, szara, dziurawa droga z bardzo wąskimi chodnikami po bokach. Mimo, że położona jest w geograficznym środku miasta, nie da się tu ani pójść na zakupy (brak sklepów), ani wygodnie mieszkać (hałas, spaliny, brak zieleni), ani przejechać rowerem (brak dróg rowerowych), ani sensownie zaparkować (brak miejsca). Zieleni jest tu jak na lekarstwo, działa bardzo mało lokali usługowych a po bokach straszą puste i zaśmiecone działki po wyburzonych kamienicach" - czytamy na stronie alejamogilska.pl.

Autorzy projektu piszą, że są "głęboko przekonani, że możliwe jest jednocześne zwiększenie przepustowości ulicy, zwiększenie liczby miejsc parkingowych, dodanie mnóstwa zieleni, wygodnych dróg rowerowych i szerokich chodników". Proponują następujący podział ulicy:
- centralnie położony pas tramwajowy o szerokości 7,5 m;
- dwa pasy ruchu o szerokości około 3 metry każdy plus dwa pasy do parkowania o szerokości 2,5 m każdy;
- dwukierunkowa droga rowerowa o szerokości 2,5 m, umiejscowiona po północnej stronie ulicy;
- chodniki o szerokości około 4,5 m oraz 5,5 m.

Autorzy koncepcji przytaczają też przykłady podobnych rozwiązań w Londynie, Dublinie, Nantes, Sztokholmie, czy Nottingham.

**Więcej na stronie

Aleja Mogilska

, a także na

profilu "Aleja Mogilska" w serwisie Facebook.**

Komentarze 55

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
baba
Mieszkam przy ul. Mogilskiej i nie jest to łatwe. Projekt ten jest zupełnie oderwany od rzeczywistości. To jest bajka / nierealna/ wymyślona przez osobę, która zna tę ulicę tylko z planu miasta i wizualizacji komputerowej. Projekt ten ograniczy miejsca parkingowe a spacerowe chodniki będą świeciły pustkami. Przy obecnych dwóch pasach ruchu przejazd karetki pogotowia czy policji na sygnale jest utrudnione. Poza tym zachodzi pytanie, po co budowa Ronda Mogilskiego skoro chwilę później ograniczenie do jednego pasa. Taka sytuacja jest na Rondzie Grzegórzeckim, szeroka Al. Pow. Warszawskiego, szeroka Al. Pokoje, fajny wjazd na Most Kotlarski i ciasne "gardło" ul. Grzegórzecka. Brak tu logiki i zdrowego rozsądku i oczywiście pieniędzy, naszych pieniędzy PODATNIKÓW.
J
Janusz
Mam tu od kilkunastu firmę i sklep ale jak nie będzie parkingu z miejscami w poprzek lub choćby na ukos to miejsc parkingowych będzie po remoncie dużo mniej niż dotychczas a już teraz Klienci mają problem z zaparkowaniem auta przed firmą.
Tu trzeba zrobić po dwa bezkolizyjne pasy ruchu w każda stronę bez przeszkadzajek typu światła bo inaczej korki na tej magistrali będą niebotyczne :-(
z
z Mogilskiej przy Rondzie
Ja tak nie głosuje. Za szerokie chodniki .Wiecej zieleni bo nie ma czym oddychac.
w
wini
może jeszcze przejścia dopziemne pod bagatelą i pocztą główną?
m
mackra
Ok koncepcja może i fajna ale realna jest tylko pod pewnymi warunkami
1. każde przejście pieszych podziemne
2. na ulicach wjazdowych na Mogilską tylko prawoskręty i zawrotki z osobnym pasem co jakiś czas

daje to likwidację świateł i upłynnia ruch. Przy takich koncepcjach nie można zapominać o tym że Mogilska to ulica łącząca centrum Krakowa z Nową Hutą i ruch w szczycie jest już teraz ogromny. Jak będzie jeden pas ruchu do tego co chwila światła przejścia no w szczycie tam będzie jeden korek na całej ulicy. Wtedy ani mieszkanie przy niej ani spacerowanie czy jeżdżenie na rowerze nie będzie należało do przyjemności. Ruch na taki ulicach trzeba upłynniać likwidując miejsca je wstrzymujące. Daje zmniejszenie spalin i hałasu (auta jadące dają mniej hałasu i spalin niż stojące w korku)
d
d
Poprzez zwiększenie wykorzystania komunikacji miejskiej i innych sposobów przemieszczania się.
t
trybik
A ja mam samochód i popieram ten projekt. Przepustowość wynika nie tylko z ruchu samochodów, ale także z ruchu np. pieszych, KM i rowerzystów. Samochodów zdecydowanie ubędzie — skąd pomysł, że nie? Skoro po poszerzeniu ulicy, po kilku tygodniach rośnie ilość poruszających się tam samochodów, to zadziała to też w drugą stronę — po zwężeniu ilość samochodów spadnie.
e
ergo
Przetarg na przebudowę ul. Mogilskiej już się odbył i nie ma teraz możliwości wprowadzenia jakichkolwiek zmian.
t
trybik
Nie. Jest ok. 31 metrów.
t
trybik
Nie ma żadnych planów estakady na Meissnera...
t
trybik
1. To nie jest główne połączenie z Hutą — ale to akurat nieistotne.
2. Ulice z czterema pasami w mieście (po dwa w każdą stronę) to powinny być absolutne wyjątki: obwodnice i ewentualnie drogi wyprowadzające ruch poza miasto.
3. Trzeba zmniejszać ilość samochodów jeżdżących po ulicach polskich miast. W tej chwili jest ich absurdalnie dużo — dawno już przekroczyliśmy poziom Europy Zachodniej i zbliżamy się do poziomów dalekowschodnich.
4. Miasta i ulice mają być przede wszystkim dla ludzi. Po co chodnik 5,5 metra? Aby mogli tam się zmieścić wszyscy ci ludzie, którzy będą tam robić zakupy i spędzać czas. A będzie ich mnóstwo, gdy na skutek przebudowy, ta ulica ożyje.
5. Poszerzanie ulic oznacza zwiększenie ruchu, część osób z KM przesiądzie się w samochody, to spowoduje większy hałas i korki — jeśli nie tu, to „za rogiem”. I co, „za rogiem” też poszerzysz? I dalej? To zaasfaltujemy całe miasto. I gdzie te samochody będą parkować? To zabetonujemy wszystkie tereny zielone, tak? To droga do zniszczenia miasta.
A
Allan
Pewnie, że się podoba! Właśnei w takim kierunku powinna iść przebudowa śródmiejskich ulic. Powinny być przyjazne wszystkim użytkownikom dróg, przyjazne ludziom, a nie podporządkowane przelotowemu ruchowi kołowemu, zabudowane murem ekranów, obumierające i smutne. Stanowcze tak dla tego projektu!
T
TK
Zupełnie niepotrzebnie takie szerokie chodniki dla pieszych .Tam nie jest duży ruch pieszy i 1,5 m chodnik i 1,5 m ścieżka rowerowa . A czy będą korki ? - ograniczać ruch samochodowy . Niech się przesiąda do tramwajów i na rowery.
m
masakra
o żesz ty, strach się bać masakra jak japa
j
jovic
Ci młodzi architekci to chyba z liceum są i to z pierwszej klasy!!! Chodnik szeroki jakby pielgrzymki miały tamtędy chodzić, a dla aut jeden pas. Korki sięgały by od dworca głównego do muzeum Lotnictwa, a z drugiej strony od ronda Czyżyńskiego. Na proponowanej Mogilskiej byłby wieczny korek. Trzeba myśleć jak chce się projektować!!!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska