Mistrz Niemiec chce zdobyć kolejny rynek. Według członka zarządu monachijskiego klubu, Joerga Wackera, w Chinach jest około... 90 milionów fanów Bayernu. Dlatego m.in. opracowana została chińska wersja językowa klubowej strony. Bayern zamierza otworzyć swoją stałą filię w Chinach.
Wizyta jednego z najlepszych zespołów świata w Chinach ma mu zapewnić korzyści promocyjno-finansowe. - Widzimy w tym ogromny potencjał, przede wszystkim w sprzedaży gadżetów – powiedział Wacker.
Na przełomie lipca i sierpnia ubiegłego roku Bayern przebywał w USA, gdzie w ciągu siedmiu dni rozegrał dwa towarzyskie mecze: w Nowym Jorku z meksykańskim zespołem Club Deportivo Guadalajara i w Portland z ekipą gwiazd MLS.
W tym drugim meczu, przegranym przez Bayern 1:2, piękną bramkę dla niego strzelił Robert Lewandowski, który pokonał bramkarza Nicka Rimando strzałem zza pola karnego.
Tournée po USA przyniosło duży sukces promocyjny monachijskiemu klubowi, który w Nowym Jorku ma nawet swoje biuro. Szefowie Bayernu liczą, że podobnie będzie w Chinach.