https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rozkopany Nowy Sącz. Wiadukty, most. przejścia - tak wygląda miasto w czasie wielkiej inwestycji kolejowej Chabówka-Nowy Sącz

Joanna Mrozek
Wideo
od 16 lat
Mieszkańcy Nowego Sącza oraz sąsiednich miejscowości muszą liczyć się z utrudnieniami na drogach. Jest to związane z wielką i wyczekiwaną od lat inwestycją dot. modernizacji linii kolejowej nr 104 Nowy Sącz-Chabówką. Obecnie trwa budowa wiaduktów kolejowych w dwóch miejscach a także powstaje nowy most kolejowy na Dunajcu. Dodatkowo realizowane są też inne inwestycje przez miasto

Tutaj często przejazd blokowały tiry

Wiadukt przy ul. Zielonej został zmodernizowany w 2019 roku. Poszerzono go wówczas z 6 do 11 metrów, a także m.in. wytyczono dwa pasy ruchu oraz przygotowano bezpieczne przejścia dla pieszych. PKP PLK wymieniła również tory i rozjazdy na obiekcie oraz sieć trakcyjną. Niestety nie udało się wówczas powiększyć prześwitu pod wiaduktem do zaplanowanych 4,3 metra, co skutkowało poważnymi problemami w przypadku pojazdów typu tir (często w tym miejscu dochodzi bowiem do zaklinowania się pojazdów bądź uszkodzenia części infrastruktury).

Dzięki pracom związanym z modernizacją linii kolejowej nr 14 Chabówka-Nowy Sączu problem zostanie rozwiązany. Prace przy obniżeniu nawierzchni przy wiadukcie zaplanowano jednocześnie z budową nowego wiaduktu przy ul. Kolejowej.

- Połączenie realizacji robót przy obu wiaduktach pozwoli także uniknąć dwukrotnych prac oraz zmian w ruchu drogowym i sprawnie przeprowadzić inwestycje. Zwłaszcza, że obydwa obiekty będzie dzielić odległość około 50 metrów - wyjaśnia Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.

Wykonawca ma zakończyć prace do końca 2025 roku, jak na razie wszystko idzie zgodnie z planem, ale miasto jest jednym wielkim placem budowy. Łącznie w Nowym Sączu jest 11 punktów (gdzie tory przecinają drogi), które muszą zostać zmodernizowane, a prace tam będą trwały miesiącami, nawet do dwóch lat.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska