Tutaj często przejazd blokowały tiry
Wiadukt przy ul. Zielonej został zmodernizowany w 2019 roku. Poszerzono go wówczas z 6 do 11 metrów, a także m.in. wytyczono dwa pasy ruchu oraz przygotowano bezpieczne przejścia dla pieszych. PKP PLK wymieniła również tory i rozjazdy na obiekcie oraz sieć trakcyjną. Niestety nie udało się wówczas powiększyć prześwitu pod wiaduktem do zaplanowanych 4,3 metra, co skutkowało poważnymi problemami w przypadku pojazdów typu tir (często w tym miejscu dochodzi bowiem do zaklinowania się pojazdów bądź uszkodzenia części infrastruktury).
Dzięki pracom związanym z modernizacją linii kolejowej nr 14 Chabówka-Nowy Sączu problem zostanie rozwiązany. Prace przy obniżeniu nawierzchni przy wiadukcie zaplanowano jednocześnie z budową nowego wiaduktu przy ul. Kolejowej.
- Połączenie realizacji robót przy obu wiaduktach pozwoli także uniknąć dwukrotnych prac oraz zmian w ruchu drogowym i sprawnie przeprowadzić inwestycje. Zwłaszcza, że obydwa obiekty będzie dzielić odległość około 50 metrów - wyjaśnia Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.
Wykonawca ma zakończyć prace do końca 2025 roku, jak na razie wszystko idzie zgodnie z planem, ale miasto jest jednym wielkim placem budowy. Łącznie w Nowym Sączu jest 11 punktów (gdzie tory przecinają drogi), które muszą zostać zmodernizowane, a prace tam będą trwały miesiącami, nawet do dwóch lat.
- Jej głosem i urodą zachwycał się Piotr Cugowski. Izabela Szafrańska wyszła za mąż!
- W takich luksusach wypoczywali uczestnicy "Sanatorium miłości".Wnętrza robią wrażenie
- Zakwitł ogród św. Rity przy sanktuarium w Nowym Sączu. Wygląda teraz zjawiskowo
- Kultowy basen w Krynicy kiedyś ściągał tłumy. Teraz to ruina, ale z szansą na remont!
- To najmłodsza sądecka milionerka! Wiedzie bajeczne życie
- Najpiękniejsze kościoły, cerkwie i synagogi na Sądecczyźnie. Warto je zobaczyć