Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rozpoczyna się remont wiaduktu na drodze 44 w Oświęcimiu. Odcinek będzie wyłączony przez dwa miesiące [ZOBACZ MAPKI OBJAZDÓW]

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Zmiana organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych wprowadzona zostanie 3 czerwca o godz. 12. Wykonawca ocenia, że remont potrwa do końca lipca br., a przywrócenie docelowej organizacji ruchu na tym odcinku drogi 44 planowane jest 1 sierpnia.

W najbliższy poniedziałek rozpoczyna się remont wiaduktu nad linią PKP w ciągu drogi krajowej nr 44 w Oświęcimiu. W związku z tym obiekt zostanie całkowicie wyłączony z ruchu na blisko dwa miesiące. Na ten czas drogowcy przygotowali objazdy.

- Zmiana organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych wprowadzona zostanie 3 czerwca o godz. 12 - zaznacza Tomasz Szarkowicz, kierownik robót z firmy Most Sopot Sp. z o. o., wykonawcy remontu wiaduktu.

Firma ocenia, że remont potrwa do końca lipca br., a przywrócenie docelowej organizacji ruchu na tym odcinku drogi 44 planowane jest 1 sierpnia o godzinie 12.

W tym czasie będą obowiązywać objazd przygotowany przez drogowców. Jadąc od strony Krakowa, Zatora i Oświęcimia będzie prowadził drogą wojewódzką 933, w tym północną obwodnicą Oświęcimia przez Bobrek, następnie drogą 780 przez Chełmek i dalej przez Kopciowice do Bierunia, gdzie będzie powrót na drogę 44.

Z kolei od Tychów objazd będzie zaczynał się w Bieruniu i prowadził przez Kopciowice, Chełmek, Bobrek do Oświęcimia, gdzie ulicami Zatorską, Legionów i Konarskiego będzie dojazd do ronda na Niwie.

Droga 44 należy do głównych odcinków przecinających Oświęcim. Jest to ważna trasa tranzytowa łącząca Małopolskę ze Śląskiem. Na dobę przejeżdża tędy ponad 18 tys. pojazdów.

Remont wiaduktu to będzie szczególnie ciężki czas dla mieszkańców ul. Grunwaldzkiej w Babicach (gm. Oświęcim). Przy okazji różnych prac na drodze 44 w poprzednich latach wąską i krętą ulicą przejeżdżało tysiące samochodów.

Według ekspertyzy wykonanej na zlecenie GDDKiA 21-metrowy wiadukt jest w złym stanie, szczególnie jeśli chodzi o przyczółki oraz dylatację i wymaga gruntownego remontu. Zakres prac jest szeroki. Przewiduje m.in. całkowite rozebranie konstrukcji jezdni i umocnienie przyczółków, szczególnie tego na dojeździe od strony Oświęcimia.

FLESZ: Uwaga kierowcy! Są kolejne nowe znaki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska