https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ruszył pierwszy na świecie program wsparcia dla zrównoważonego paliwa lotniczego. Cel? Obniżać emisję CO2

Kazimierz Sikorski
materiały prasowe
Grupa Air France KLM Martinair Cargo ruszyła z programem zrównoważonego paliwa lotniczego, by zadbać o naszą atmosferę.

Branża cargo chce obniżać emisję CO2

Ruszył pierwszy na świecie program wsparcia dla zrównoważonego paliwa lotniczego, zainicjowany przez Grupę Air France KLM Martinair Cargo

Celem programu jest rozwój, popularyzacja oraz wykorzystywanie zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) w branży towarowego transportu lotniczego, umożliwiając spedytorom, operatorom cargo i ich klientom aktywny udział w redukcji emisji CO₂.

Inwestycje w ramach programu mają pomóc przewoźnikom w szerszym stosowaniu paliw zrównoważonych i zwiększeniu ich konkurencyjności, a tym samym przyczynią się do budowania czystego transportu lotniczego.

Program Cargo SAF ma tworzyć budowa świadomość na temat lotniczych paliw zrównoważonych wśród partnerów z branży cargo, ich klientów i ogółu społeczeństwa oraz dążyć do większego wykorzystania tego typu paliwa w działalności branży frachtu lotniczego.
Do tego konieczna jest redukcja kosztów produkcji SAF, zapewnienie odpowiednich dostaw surowców, optymalizacja procesów na lotniskach, a także usprawnienie przepisów i norm, które będą zharmonizowane i uznawane na całym świecie.

-Zaangażowanie w redukcję emisji CO₂ jest jednym z filarów naszej strategii przewozowej. Uruchomienie programu paliw zrównoważonych dla frachtu lotniczego stanowi ważny krok w realizacji naszych planów w nadchodzących latach. Zapraszam klientów, aby dołączyli do nas w tworzeniu bardziej przyjaznej środowisku przyszłości cargo- powiedział Adriaan den Heijer,

Wiceprezes Air France-KLM Cargo i Dyrektor Zarządzający Martinair.
Pierwszym krokiem na drodze do bezemisyjnej przyszłości w branży cargo jest powstrzymanie wzrostu emisji CO2, pomimo rosnącej skali przewozów towarowych. Inwestycja w paliwa zrównoważone jest jednym z podstawowych instrumentów w redukcji emisji CO₂.

Od blisko 10 lat Air France i KLM są liderami pod względem usprawnień w zakresie wydajności paliwowej i w poszukiwaniu alternatywnych rozwiązań. W czerwcu 2011 KLM wykonał pierwszy na świecie komercyjny lot z wykorzystaniem paliwa zrównoważonego, który odbył się na trasie Amsterdam- Paryż.
Tego samego roku Air France wykonał pierwszy lot na paliwie zrównoważonym na trasie z Tuluzy do Paryża. Teraz Air France i KLM chcą wykorzystać w działalności cargo podobny program wsparcia dla SAF, który od ośmiu lat sprawdza się w ich działalności przewozów pasażerskich.
Zrównoważone paliwa lotnicze nadal nie są powszechnie dostępne. Ich produkcja jest niewielka, a ceny wyższe niż koszt standardowej kerozyny lotniczej. Program SAF Cargo powstał po to, aby stymulować ich rozwój i zwiększać rynek, na którym będą używane.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Gry i technologie

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
malek

W artykule wyrażenie "paliwo zrównoważne" występuje 11 razy. I żadnego wyjaśnienia o co chodzi. Wielu czytelników pomyśli zapewne, że o paliwo, które przy spalaniu nie wytwarza CO2, którego niedobra mafia paliwowa nie chce produkować.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska