Spektakl stanowi studium toksycznych relacji, gdzie każdy członek zespołu jest niezbędny elementem podtrzymującym cyrkową piramidę. Bohaterowie „Siły przyzwyczajenia” nie mają siły wyzwolić się z patologicznej relacji. Co stanowi „siłę”, która ich spaja?
Czy sztuka to wartość najwyższa, dla której warto ponieść każdą ofiarę, czy bycie artystą to przekleństwo, czy błogosławieństwo? I kiedy można orzec, że dzieło osiągnęło doskonałość?
Thomas Bernhard uznawany jest za jednego z najwybitniejszych przedstawicieli literatury niemieckojęzycznej, może z wyjątkiem rodzimej Austrii, która ma go za ptaka kalającego swoje gniazdo. Proces o zniesławienie wytoczony przez jednego z przyjaciół i niekończące się skandale zaowocowały zakazem publikowania własnych dzieł w Austrii do 2059 roku. Jego ostatnią wolą było zaprzestanie wystawiania jego sztuk na terenie Austrii.
HOMAS BERNHARD – Siła przyzwyczajenia
Przekład: Monika Muskała
Reżyseria: Remigiusz Brzyk
Scenografia: Justyna Łagowska
Obsada:
Caribaldi - Krzysztof Globisz
Żongler - Wojciech Leonowicz
Pogromca - Michał Majnicz
Błazen - Krzysztof Pluskota
Wnuczka –Alicja Kowalczyk/Angelika Śmiałek
Premiera: 1 grudnia 2013
Więcej o spektaklu i rezerwacja biletów na stronie scenastu.com.pl
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+