https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Strategiczna inwestycja Krakowa. Trwa budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową [NOWE ZDJĘCIA]

Pog
Budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową
Budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową Aneta Żurek/Polska Press
Trwa budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki na Górkę Narodową. Inwestycja potrwa dwa lata, a w tym czasie mieszkańcy będą musieli się liczyć ze sporymi uciążliwościami i utrudnieniami w ruchu. Jak przebiega budowa, można zobaczyć na najnowszych zdjęciach. Kliknij przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.

FLESZ - Cała Polska w strefie żółtej

Zanim zostanie wykonane ponad 5,5-kilometrowe torowisko na północ miasta, musi zostać przebudowany spory obszar na odcinku pomiędzy pętlą Krowodrza Górka a peryferiami miasta przy drodze krajowej nr 7. Urzędnicy z Zarządu Inwestycji Miejskich przypominają, że budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej rozpoczęła się 8 lipca. Budowa linii tramwajowej od pętli Krowodrza Górka do Górki Narodowej ma trwać dwa lata.

- Pierwszy etap prac trudno nazwać widowiskowym, ale jest to faza konieczna, żeby móc przystąpić do robót zasadniczych: budowane są objazdy, prowadzone są prace rozbiórkowe i wstępne sondażowe badania archeologiczne, przekładane są podziemne sieci uzbrojenia terenu. Od niedawna prowadzone są wykopy fundamentów pod segmenty konstrukcji betonowej, tzw. wanny, którą linia poprowadzona będzie pomiędzy ulicami Kuźnica Kołłątajowska a Banacha. Takie rozwiązanie ma zmniejszyć uciążliwości dla mieszkańców okolicznych budynków - podkreślają w ZIM.

Na razie powstał jeden zbiornik, który chroni mieszkańców krakowskiej dzielnicy Bieżanów przed powodziami.

Kraków. Miał być zbiornik przeciwpowodziowy, będą domki? Jes...

W ramach budowy linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej do wycinki drzew przeznaczono wyłącznie zieleń kolidującą z projektowanym układem drogowo-tramwajowym i ograniczono ją do niezbędnego minimum. Aby zrealizować przedsięwzięcie, zostanie w sumie usuniętych 3477 sztuk roślin drzewiastych (liściastych oraz iglastych).

Ze względu na rozbudowaną infrastrukturę przedsięwzięcia i kolizje z wieloma sieciami technicznymi, nasadzenia drzew na terenie inwestycji nie mogą zostać zrealizowane w stosunku 1:1. Mimo tego i tak w granicach inwestycji zaprojektowano nasadzenia drzew w ilości 2680 sztuk, a brakujące 797 sztuk zostaną posadzone w ramach nasadzeń zastępczych na działkach należących do Gminy Miejskiej Kraków.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lidka
30 grudnia 2020, 18:32, aliii:

Ilość pracy jaka trzeba wlozyc nim zmiany zaczna byc widoczne pokazuje jak dlugo sie ten rejon krakowanaczekał na to, zeby sie nim zaopiekować. W kazdym razie opłaciło się czekać. Teraz jak ruszyło to ruszyło i w najbliższych latach raczej nie zwolni. Jako mieszkanka Pólnocy Krakowa czekam na każda z tych zmian, nawet na te ktore mnie nie dotycza, bo kierowca nie jestem. Ale jasne jest dla mnie, ze jedna dobra zmiana ciagnie za soba szereg innych. Wydaje sie, ze ta dobra passa dla pólnocy krkowa własnie się zaczęła!

Dokładnie.Ja się juz nawet powoli przyzwyczajam do utrudnień, bo jak pomyśle sobie, ze za te 2, 3 lata będziemy śmigać po Prądnikach tramwajami i samochodami luksusowo i cieszyc sie nareszcie komunikacja jak trzeba, to mi nawet poranny nerw w samochodzie przechodzi :)

a
aliii

Ilość pracy jaka trzeba wlozyc nim zmiany zaczna byc widoczne pokazuje jak dlugo sie ten rejon krakowanaczekał na to, zeby sie nim zaopiekować. W kazdym razie opłaciło się czekać. Teraz jak ruszyło to ruszyło i w najbliższych latach raczej nie zwolni. Jako mieszkanka Pólnocy Krakowa czekam na każda z tych zmian, nawet na te ktore mnie nie dotycza, bo kierowca nie jestem. Ale jasne jest dla mnie, ze jedna dobra zmiana ciagnie za soba szereg innych. Wydaje sie, ze ta dobra passa dla pólnocy krkowa własnie się zaczęła!

G
Gość

Aktualne zdjęcia 13.12. Ciekawe jak słońca nie widać w Krakowie od prawie tygodnia :)

D
Donata
9 października, 19:16, vinci:

Skoro piszecie o budowach/modernizacji dróg w Krakowie,to co w temacie przebudowy al.29.Listopada do granicy miasta? Roboty miały ruszyć ok. 2 tygodnie temu A tu nic się nie dzieje Kto jest za to odpowiedzialny? Oczywiście nie będzie winnego Tylko co będzie jak przepadnie dofinansowanie unijne tej inwestycji

1 listopada, 9:47, Donata:

Zakładam, że miastu chodzi pewnie o to, aby na własne życzenie nie sparaliżować północy Krakowa... Bo jasne dla mnie by było, co zaczęłoby się tu dziać, gdyby raptem kilka tygodni po rozpoczęciu prac na przy tramwaju na GN dodatkowo doszłyby do tego prace nad 29 Listopada ;) Dla mnie to najważniejsze jest, że w ogóle zaczęło się coś tu wreszcie dziać ;)

1 listopada, 12:24, Gość:

Heh, to i tak można powiedzieć, że w sumie pół biedy, że jesteśmy w trakcie epidemii. I będziemy też przez co najmniej kilka kolejnych miesięcy. Bo przynajmniej da się aktualnie względnie bezproblemowo poruszać, nie jest aż tak źle, jak mogłoby być.

Celna uwaga. Patrząc w ten sposób rzeczywiście można znaleźć dobre strony nawet w tym, że trwa epidemia ;) Bo przynajmniej prace remontowe są mniej odczuwalne, fakt. Ale z drugiej strony nie no, osobiście wolałabym, żeby koronawirusa jednak nie było :/

G
Gość
9 października, 19:16, vinci:

Skoro piszecie o budowach/modernizacji dróg w Krakowie,to co w temacie przebudowy al.29.Listopada do granicy miasta? Roboty miały ruszyć ok. 2 tygodnie temu A tu nic się nie dzieje Kto jest za to odpowiedzialny? Oczywiście nie będzie winnego Tylko co będzie jak przepadnie dofinansowanie unijne tej inwestycji

1 listopada, 9:47, Donata:

Zakładam, że miastu chodzi pewnie o to, aby na własne życzenie nie sparaliżować północy Krakowa... Bo jasne dla mnie by było, co zaczęłoby się tu dziać, gdyby raptem kilka tygodni po rozpoczęciu prac na przy tramwaju na GN dodatkowo doszłyby do tego prace nad 29 Listopada ;) Dla mnie to najważniejsze jest, że w ogóle zaczęło się coś tu wreszcie dziać ;)

Heh, to i tak można powiedzieć, że w sumie pół biedy, że jesteśmy w trakcie epidemii. I będziemy też przez co najmniej kilka kolejnych miesięcy. Bo przynajmniej da się aktualnie względnie bezproblemowo poruszać, nie jest aż tak źle, jak mogłoby być.

D
Donata
9 października, 19:16, vinci:

Skoro piszecie o budowach/modernizacji dróg w Krakowie,to co w temacie przebudowy al.29.Listopada do granicy miasta? Roboty miały ruszyć ok. 2 tygodnie temu A tu nic się nie dzieje Kto jest za to odpowiedzialny? Oczywiście nie będzie winnego Tylko co będzie jak przepadnie dofinansowanie unijne tej inwestycji

Zakładam, że miastu chodzi pewnie o to, aby na własne życzenie nie sparaliżować północy Krakowa... Bo jasne dla mnie by było, co zaczęłoby się tu dziać, gdyby raptem kilka tygodni po rozpoczęciu prac na przy tramwaju na GN dodatkowo doszłyby do tego prace nad 29 Listopada ;) Dla mnie to najważniejsze jest, że w ogóle zaczęło się coś tu wreszcie dziać ;)

G
Gość
Może zanim pozwolicie zabudować deweloperom kolejne 100 ha miasta, pomyślcie wcześniej o jakiejś komunikacji dla mieszkających tam ludzi.
G
Gość

Dwa lata? A realnie?

v
vinci

Skoro piszecie o budowach/modernizacji dróg w Krakowie,to co w temacie przebudowy al.29.Listopada do granicy miasta? Roboty miały ruszyć ok. 2 tygodnie temu A tu nic się nie dzieje Kto jest za to odpowiedzialny? Oczywiście nie będzie winnego Tylko co będzie jak przepadnie dofinansowanie unijne tej inwestycji

p
poli

Dziennik Polski dołącza do mediów, które o inwestycjach w Krakowie piszą półprawdy. Ta budowa, którą opisujecie to nie tylko budowa tramwaju, ale też budowa dość rozbudowanego układu drogowego.

Gdy budowano szeroką ulicę na Ruczaj, to też nazywano to „budową tramwaju”, mimo że więcej niż połowa budżetu poszła na ulicę.

Spróbujcie dla odmiany pisać prawdę.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska