Tajny inspektor skontroluje busy w Małopolsce

Anna Agaciak
Andrzej Banaś
Małopolska Wojewódzka Inspekcja Ruchu Drogowego oraz małopolska policja wypowiadają wojnę przeładowanym busom. Pojazdy będą znacznie częściej zatrzymywane do kontroli oraz obserwowane od wewnątrz, przez policjantów po cywilnemu wsiadających na trasie. Wszystko aby poprawić bezpieczeństwo pasażerów.

Samorządy mają natomiast przeprowadzać kontrolę dokumentacji pojazdów. Będą też wzywać przewoźników do usuwania nieprawidłowości. Dzieje się to już w Krakowie, Wadowicach i w Zakopanym.

Akcję ogłoszono po marcowej kontroli, w czasie której ważono minibusy. Okazało się, że 39 z 40 sprawdzonych samochodów, ma w dowodach rejestracyjnych dane niezgodne ze stanem faktycznym.

- Wpisywano zaniżoną masę własną busów, aby zarejestrować pojazd na większą liczbę pasażerów - mówi Michał Pierzchała z Inspekcji Ruchu Drogowego. - Dotyczy to aut kupionych jako ciężarowe, a przerobionych na osobówki. Taki bus staje się nieprzewidywalny na drodze. Stwarza niebezpieczeństwo nie tylko dla pasażerów, ale także innych uczestników ruchu na drodze. Najbardziej rażącym przypadkiem było zarejestrowanie pojazdu na 16 osób (czyli o ponad tonę) więcej.

Inspekcja Ruchu Drogowego przygotowała wniosek do prokuratury okręgowej w Krakowie, o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez stacje diagnostyczne (zatwierdzały podczas przeglądów dokumenty przerobionych busów) lub inne osoby przy rejestracji pojazdów.

Dyr. Pierzchała jak i Witold Norek, naczelnik ruchu drogowego małopolskiej policji, zapewniają, że kontrole nie mają na celu sparaliżowania przewozów busowych.

Nie jest tego pewien Marek Dyszy, prezes Małopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Osobowych. Uważa, że kontrole na drogach uderzą głównie w pasażerów, którzy nie dojadą na czas do szkół i do pracy.

- Nad przewozem busami gromadzą się czarne chmury. Wielu z nas już mówi o likwidacji usług - twierdzi.

Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: Były ubek podejrzany o podpalanie kobiety
Sportowetempo.pl. Najlepszy serwis sportowy

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 10

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krzyś

dużo cięższeKarawany i nie wiedzą jak je warzyć bo też trzeba pasażera wysadzić

K
Krzyś

Aby ustalić masę pojazdu z busa wysadzali pasażerów ale chcą ważyć karawany które po zabudowie sa dużo cięższe i nie wiedzą jak je warzyć bo też trzeba pasażera wysadzić

M
Misiek

Krokodyle mają problem z warzeniem swoich samochodów i karawanów

B
Bercik

Zastanawia mnie fakt rejestrowania busów przecież takiego busa rejestruje wydział komunikacji to powinien sie zastanowić czy spełnia normy zanim weżmie pieniądze i potwierdzi że wszystko sie odbyło zgodnie z prawem i spełnieniem norm ale widocznie tak mamy douczonych urzedników

n
niewyspany

U nas zrobili naloty 6 rano po nocnych zmianach i ludzie zamiast spać po pracy to ,, z buta" musieli iść do domu niektórzy kilkanaście kilometrów a kto miał auto dzwonił po transport budząc domowników. Niech sobie robią kontrole po adresie firmy albo na ostatnim przystanku jak ostatni pasaer wysiada a nie na pierwszym pod zakładem pracy. Ludzie cierpią , kto dziecko zaprowadzi do przedszkola jak się mama spóźni godzinę albo dwie bo jej busa zatrzymali ???!!!!!!!?????

T
Tymi

Zarobek przewoźników nie może przekładać się ponad bezpieczeństwo pasażer. Lepiej raz drugi nie dojechać do pracy z powodu kontroli niz na cmentarz a po za tym jak ktoś nie wie jak taka kontrola tajnego inspektora wygląda to niech się nie wypowiada bo bus kontrolowany jest na przystanku końcowym i tamsa dokonywane formalności. Po za tym przewoźnicy jak chcą wozić to niech pokupią autokary na 30osub a nie busy na 16 a potem woza 30. Kontrolujcie krajcie i dbajcie o bezpieczeństwo tylko bądźcie konsekwentni w tym co żeście zaczęli

A
Anek

I po co ten cyrk, następna akcja. Pamiętam jak po tragedii z busem gdzie zginęło kilkanaście osób był szał. Kontrole za kontrolą, potem nastąpiła cisza. Busy jeździły z ludźmi przyklejonymi do przedniej szyby, a policja nic sobie z tego nie robiła.
Po co tajny inspektor, wystarczy zobaczyć stojąc na ulicy czy drodze.
Most Heleński Nowy Sącz co drugi bus jadący do miasta przepełniony a w co drugim kierowca rozmawiający przez telefon. I widzi to normalny przechodzień, nie potrzeba inspektora i akcji. Wystarczy konsekwencja - której w policji brakuje.

j
jolaa

przewoznicy jaak przewoznicyy ; powiem tak : too powinno zrobic tak aby były czeste połaczenia naa trasie : Jaworzno przez Młoszowe do Wieliczki ; Oswiencim przez Młoszowe do Krakowa ; od poniedziałku do soboty czeste połaczenia ponieważ : DO pracy; szkoły ; naa zakupy ; noo i naa 90% wszyscy beda zadowoleni .....

g
glina

Pan Marek Dyszy straszy tym ze moje dziecko jedzie do szkoly i nie dojedzie na czas, wiec lepiej zeby wyladowalo na cmetarzu, bede niecenzuralny i powiem BURAKU nie wiesz co mówisz
zacznij wozic grule
i tak bedziesz spraiwal niebezpieczenstwo na drodze

t
turfik

Pani Anno,
poprawna forma to: w ZakopanEm :)

Pozdr.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3