Czytaj także:
Być może w perspektywie kilku miesięcy tą samą drogą wędrować będą również informacje o postępach w załatwianiu innych spraw urzędowych.
Do niedawna każdy kierowca starający się o uzyskanie dowodu rejestracyjnego pojazdu albo samo prawo jazdy, osobiście sprawdzał, czy dokumenty są już gotowe. Fatygując się w tej sprawie do magistratu lub telefonując pod wskazany przez urzędników numer. Z nowym rokiem o informacje jest zdecydowanie łatwiej.
- Każdego z oczekujących na odbiór dokumentu możemy bezpłatnie powiadomić SMS-em lub wysyłając e-maila - mówi Grzegorz Gotfryd, dyrektor Centrum Obsługi Mieszkańców w UMT. Warunek jest jeden - sam zainteresowany musi tylko wypełnić dodatkową rubrykę we wniosku o wydanie dokumentu. I podać w nim swój numer telefonu komórkowego lub adresu poczty e-mailowej.
- Fajna sprawa, na pewno skorzystam - mówił wczoraj pan Marcin, rejestrujący samochód.
Urzędnicy zapewniają, że informacja o czekającym na odebranie dokumencie pojawi się automatycznie - po tym jak tylko z Wytwórni Papierów Wartościowych zostanie on dostarczony do urzędu. - Wiadomość wygeneruje system komputerowy, bez konieczności dodatkowego angażowania w to pracowników - zapewnia dyr. Gotfryd.
Z podobnego udogodnienia od dłuższego czasu korzystają już petenci tarnowskiego starostwa powiatowego. Miasto planuje natomiast rozbudowę systemu powiadamiania - o kolejne funkcje. Chodzi o przekazywanie pocztą elektroniczną lub na telefon komórkowy wiadomości o postępach w sprawach związanych na przykład z wydaniem decyzji środowiskowej dla inwestycji albo decyzji wodnoprawnej, pozwolenia na budowę. I to nie tylko o zakończeniu postępowania, ale również o wszczęciu procedur, konieczności uzupełnienia dokumentów lub możliwości wglądu do nich.
- W Europie Zachodniej takie systemy powiadamiania z powodzeniem funkcjonują. Rozpoznajemy w jakim stopniu dałoby się je przenieść na nasz grunt - dodaje Gotfryd.
Tarnów nie jest outsiderem w wykorzystywaniu przez urząd krótkich informacji tekstowych w kontaktach z mieszkańcami. Bezpłatne SMS-y od dwóch lat rozsyłane są raz w tygodniu do zainteresowanych cenami paliw. Tą samą drogą przekazywane są pilne komunikaty w razie zagrożenia powodziowego.
Od kilku miesięcy telefon komórkowy może być także w Tarnowie wygodnym narzędziem do kupowania drogą elektroniczną biletów komunikacji miejskiej.
Wybieramy najlepszego piłkarza i trenera Małopolski! Weź udział w plebiscycie!
Która stacja narciarska w Małopolsce jest najlepsza? Zdecyduj i oddaj głos!
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!