Cztery marki z pierwszych dziesięciu zanotowały więcej zarejestrowanych aut, licząc rok do roku. Największy wzrost odnotowała Skoda – o 48,05%. Największy spadek liczby rejestracji zanotował Ford, o 16,03%.
Tytuł lidera rynku utrzymała Toyota. W 2023 roku klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 32 014 aut tej marki, o 28,73% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział Toyoty w rynku wyniósł 20,20%. Na pozycji wicelidera znalazła się Skoda, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 16 974 szt., o 47,87% więcej niż w 2022 roku. Udział marki wyniósł 10,71%. Na trzecim miejscu uplasowała się KIA. Klienci koreańskiego producenta zarejestrowali w 2023 roku 11 803 samochody, o 5,11% mniej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 7,45%. Na czwartej pozycji był Volkswagen, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 10 895 szt., o 25,46% więcej niż w 2022 roku. Udział marki w polskim rynku wyniósł 6,87%. Na piątej pozycji jest Audi. W 2023 r. zarejestrowano 8 119 aut tej marki, o 36,22% mniej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Udział marki w rynku wyniósł 5,12%.
Co ciekawe, udział firm w zakupach wyniósł 71,33%, natomiast klienci prywatni stanowili 28,67% nabywców.
Podwyżki cen samochodów - od kilku do niemal 10 procent - można zaobserwować zarówno w przypadku marek popularnych, jak i premium. W sumie ceny na rynku wzrosły średnio o około 8%. Średnia cena sprzedaży na koniec marca (najnowsze dostępne dane) wyniosła niemal 167 tys. zł i była o 7,6% wyższa niż rok wcześniej.
Prognoza IBRM SAMAR na 2023 rok zakłada rejestrację 440 tys. samochodów osobowych oraz 62 tys. pojazdów dostawczych o DMC do 3,5 tony.
Jakie modele cieszą się największym zainteresowaniem klientów w tym roku? W naszej galerii przedstawiamy TOP 10 samochodów, które "królują" na rynku w tym roku.
