
1. Państwa - miasta
Podziel kartkę na kolumny z kilkoma kategoriami: państwo, miasto, zwierzę, kolor itd. Jeden z uczestników zabawy wylicza w myślach kolejne litery alfabetu. Inny mówi: stop. Następnie każdy notuje na swojej kartce wyrazy z każdej kategorii, zaczynające się od litery, na którą padło.

2. Wisielec
Pierwszy gracz wymyśla hasło i za pomocą poziomych kreseczek pokazuje, ile ma ono liter. Drugi odgaduje litery hasła. Jeśli mu się uda - litery są wpisywane w miejsce kreseczek. Jeśli nie, pierwszy gracz rysuje kolejne elementy szubienicy i wiszącego ludzika. Jeśli ludzik będzie kompletny zanim zostanie odgadnięte hasło - pierwszy gracz wygrywa.

3. Rebusy
Jedna osoba wymyśla hasło i pokazuje je gestami lub przy użyciu rysunku. Pozostali próbują to hasło odgadnąć.

4. Papier - kamień - nożyczki
Dwoje graczy równocześnie pokazuje dłońmi znak papieru (wyprostowana dłoń), kamienia (zaciśnięta pięść) lub nożyczek (rozchylone palce wskazujący i środkowy). Kto wygrywa? Obowiązuje zasada, że papier owija kamień, kamień tępi nożyczki a nożyczki tną papier.