
"W ramach inwestycji powstaną też trzy perony tramwajowe na pętli Krowodrza Górka. Tam też powstanie pierwszy z trzech parkingów P&R. Dalej linia tramwajowa będzie biegła w kierunku północnym. Mocno przebudowana będzie ul. Opolska, gdzie przewidziano dwukomorowy tunel drogowy o długości ok. 100 m. Trasa tramwajowa zostanie poprowadzona górą, podobnie jak nowa ulica, łącząca Pachońskiego z Opolską" - dodają urzędnicy.

Dwa kolejne przystanki powstaną przy ul. Pachońskiego. W tym rejonie zlokalizowany będzie drugi z parkingów P&R. Następnie tramwaj skręci na wschód, by zatrzymać się na przystanku w rejonie ul. Białoprądnickiej, a następnie przy ul. Górnickiego. Jadąc dalej w kierunki południowo-wschodnim wzdłuż ul. Siewnej przystanki zaplanowano w rejonie skrzyżowania z ul. Mackiewicza.
- Po kilkudziesięciu metrach trasa odłączy się od ul. Siewnej, by w rejonie ul. Bociana skręcić na północ. Tam powstaną kolejne przystanki. Następnie, po pokonaniu magistrali kolejowej dwuperonowy przystanek przewidziano przy ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej. Kolejne zlokalizowane też będą przy skrzyżowaniu linii z ul. Banacha. Nowa trasa zakończy się przy pętli Górka Narodowa. Przy pętli powstanie też terminal autobusowy oraz wielopoziomowy parking P&R - wyliczają w Zarządzie Inwestycji Miejskich.

Zadanie będzie polegać na budowie linii tramwajowej o długości ok. 2,5 km podwójnego toru wraz z siecią trakcyjną od pętli Krowodrza Górka, wzdłuż ul. Opolskiej do osiedla Azory.

W ubiegłym roku miasto podpisało umowę w sprawie opracowania dokumentacji projektowej oraz uzyskania pozwoleń na budowę innej ważnej dla północy Krakowa linii tramwajowej - od pętli Krowodrza Górka do osiedla Azory. - Wykonawca ma 24 miesiące na realizację umowy. Za dwa lata chcielibyśmy ogłosić przetarg na budowę linii na Azory – zapowiadał w 2019 roku Łukasz Szewczyk, p.o. dyrektora ZIM.