https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Urzędnikom ZIKiT znów zabrakło wyobraźni. I sparaliżowali miasto. Wielkie korki na Wrocławskiej

Arkadiusz Maciejowski
Dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu Andrzej Mikołajewski i podlegli mu urzędnicy kolejny raz postanowili zakpić z krakowian i doprowadzić do paraliżu komunikacyjnego. Nie ucząc się na swoich błędach, pozwolili deweloperowi na zamknięcie ul. Czyżewskie go. W tym samym czasie, gdy zablokowane przez PKP są już przejazdy przez okoliczne ul. Rydla i Łokietka. Teraz twierdzą, że... i tak wybrali mniejsze zło.

Cała sytuacja jest tym bardziej kuriozalna, że kilka dni temu na stronie internetowej ZIKiT pojawiła się informacja o powstaniu specjalnej interaktywnej mapy. „Na mapie jednostki miejskie oraz spółki będą zamieszczać planowane zadania. Ma to zapobiec nakładaniu się na siebie różnych inwestycji prowadzonych w mieście” - zachwalali nową inicjatywę pracownicy ZIKiT. Jak widać... nie przyniosła ona żadnych efektów.

W poniedziałek, za zgodą urzędników deweloper zamknął na kilka dni (prace mają potrwać przynajmniej do soboty) całą ulicę Czyżewskiego, przy której prowadził swoją inwestycję. - Deweloper na własny koszt odtwarza nawierzchnię jezdni, rozkopaną podczas wykonywania wodociągów - tłumaczy Michał Pyclik z biura prasowego ZIKiT.

Efekt jest jednak taki, że Krowodrza została praktycznie sparaliżowana. Z północnych części Krakowa, właśnie w stronę Krowodrzy już od wielu tygodni nie można było przejechać ani ulicą Rydla, ani Łokietka. Zablokowali je kolejarze z PKP PLK, remontujący i dobudowujący tory. Kierowcy przejeżdżali więc pod jedynym otwartym w okolicy wiaduktem, w rejonie skrzyżowania ul. Radzikowskiego, Stachniewicza i Wybickiego. - Już w ostatnim czasie regularnie tworzyły się w tym miejscu gigantyczne korki, ale teraz jest już prawdziwy dramat - mówi Karolina Ragankiewicz, mieszkanka Krowodrzy.

Tak wygląda Nowa Huta. Zobacz niesamowite zdjęcia z lotu ptaka

Jeszcze do poniedziałku, po wyjeździe spod wiaduktu, kierowcy mogli bowiem pojechać albo w lewo, w ul. Wrocławską, albo prosto w ul. Czyżewskiego i dalej przez ul. Głowackiego w kierunku ul. Bronowickiej. Ruch więc częściowo się rozkładał. Po zamknięciu ul. Czyżewskiego, generuje się on na ul. Wrocławskiej, która wczoraj, podczas porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego została praktycznie sparaliżowana.

Na internetowach mapach prezentujących natężenie ruchu wyraźnie widać było, że ogromne zatory tworzyły się również na kolejnych okolicznych ulicach m.in. alei Kijowskiej. I tkwiły w nich nie tylko samochody osobowe, ale również autobusy miejskie. Jak przyznaje Marek Gancarczy, rzecznik MPK, np. autobus numer 144 i 194 notowały opóźnienia sięgające nawet pół godziny. - Rano straciłam w samochodzie 40 minut, aby zawieźć dziecko z ul. Radzikowskiego do szkoły przy ul. Mazowieckej - a to przecież dwa kilometry - zaznacza Karolina Ragankiewicz.

- Nie mogę zrozumieć, jak urzędnicy mogli wydać zgodę na zamknięcie Czyżewskiego, wiedząc, że tyle innych ulic jest w okolicy zamkniętych. Zrobił się totalny bałagan i paraliż komunikacyjny. To dezorganizuje ludziom życie - dodaje.

Urzędnicy oczywiście w swoim sytulu zrzucają z siebie odpowiedzialność i twierdzą, że... wybrali najbardziej korzystne dla mieszkanców rozwiązanie. Co do jeszcze większej irytacji doprowadza kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej.

Najlogiczniejszym wydawałoby się bowiem odsunięcie w czasie naprawy ul. Czyżewskiego np. do momentu, gdy kolejarze otworzą przejazd przez ul. Rydla - ma to nastąpić pod koniec roku. W ZIKiT twierdzą jednak, że po pierwsze remont Czyżewskiego jest pilny, a po drugie zaznaczają, że w listopadzie i grudniu w Krakowie ruch jest zdecydowanie większy niż w styczniu i zamknięcie wtedy ul. Czyżewskiego mogłoby spowodować jeszcze większe korki.

Idąc więc tą logiką i szukając okresów w których ruch jest mniejszy, urzędnicy powinni zobligować dewelopera do przeprowadzenia remontu ul. Czyżewskiego nie w styczniu, a w połowie lutego, gdy trwać będą ferię zimowe a z miasta wyjedzie wiele osób. Nie zrobili jednak tego bo... odradzali im tego kolejarze. - Rozważaliśmy wykonanie robót w ferie, ale po konsultacji z PKP PLK pozostaliśmy przy terminie styczniowym - mówi Michał Pyclik, rzecznik ZIKiT.

Okazuje się bowiem, że w lutym... kolejarze sami planują wprowadzić kolejne ograniczenia w ruchu w tej części miasta. Chodzi o zmianę organizacji ruchu w rejonie skrzyżowania ul. Rydla i Radzikowskiego, choć w PKP PLK zaznaczają, że szczegóły będą dopiero podawać w najbliższym czasie. Co nie wróży dobrze mieszkańcom Krowodrzy i północnych części miasta.

KONIECZNIE ZOBACZCIE:

Google Street View. Najśmieszniejsze, najbardziej absurdalne zdjęcia!

Pedofile i gwałciciele z Małopolski. Oni są w Rejestrze Ministerstwa! LISTY GOŃCZE

Czy dostałbyś się do pracy w policji? PRAWDZIWE PYTANIA TESTU MULTISELECT

Nie znasz tych ulic w Krakowie? Jesteś słoikiem! [FOTO-QUIZ]

Komentarze 88

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

f
fcz
dziwię się że nie zamknęli Mazowieckiej, przeciez wtedy tam by nie było problemów!! GŁĄBY!!!!
f
ft
Pośrednik do trzepania kasy - Spółka Kolesiów zaprzyjaźnionych z ZIKiT...
K
KZ
To właśnie są komentarze "fachowców". ZIKiT zły, chociaż miejscami postojowymi zajmuje się spółka Miejska Infrastruktura. Może warto wiedzieć, co się w mieście dzieje, a później pisać swoje "esencje"
K
KZ
Bardzo dobrze, że prezydent Majchrowski stawia na komunikację tramwajową. Nie znam osoby, która miałaby z tym jakiś problem. Mam tylko nadzieję, że po wygranej jesienią obecnego prezydenta pojadę tramwajem na Górkę Narodową.
A
A.em
Tak, bo Majchrowski pójdzie konsumować owoce swojej czteroletniej kadencji, cokolwiek będzie to oznaczało...
w
wróżka
Majchrowski odejdzie, ale Gibała nie będzie prezydentem Krakowa.
g
gibi
powinny stać tablice "Wolny parking przy ul....ilość wolnych miejsc...."
g
gth
A jak ma być inaczej

prezydent politolog nie mający pojęcia o komunikacji mianuje na dyrektorów dróg leśnika ,bankowca ,elektrotechnika tylko nie ....drogowca
do tego dodaje im na wicedyrektorów kochankę swego największego ulubieńca (44 zarzuty karne i 18 miesięcy pierdla ) ,która dopóki nie zaczął jej posuwać była przez całe lata zwykłą referentką a jak zaczęła mu dawać d....nagle zmądrzała do roli ....wicedyrektora , byłego radnego ,który był kretem Majchrowskiego w PO i w końcu skończył jego uczelnie i dostał nagrode w postaci wicedyrektorskiego stołka.

I ta zbieranina przydupasów Majchrowskiego ma zapewnić porządek w drogownictwie Krakowa .

Czy wyborcy są tak tępi ,że nie rozumieją ,że kluczem patologii jest Majchrowski ?
K
KZ
Jak zwykle najłatwiej usiąść do klawiatury i napisać - i wszystko jasne. Bez argumentów i na oślep. Czy Majchrowski nakazał ZIKiT-owi takie rozwiązania komunikacyjne, a nie inne? Po co wrzucać wszystkich do jednego kotła?
g
głowydopozłoty
Nie przeceniacie mocy urzędników? Oni kierują nieswoje samochody do pułapek? Ogarnijcie się troszeczkę.
L
Lurek
Naszym urzędaskom z magistratu i zikitu brakuje nie tylko wyobraźni, ale i pokory, kompetencji i przede wszystkim "chcenia". Marazm, panie, marazm. Za długo Ci sami ludzie na tych samych stołkach...
R
RS
To już było i na niczym się skończyło.
P
Piotr M.
oj naiwny, naiwny... infantylnie naiwny.
A
Akuku
I wszystko jasne. Brak wyobraźni? Czy to jeszcze kogoś dziwi?
T
Tuptuk
A ekipę Jacka odwolać i papa. Już dość utrzymywania nieudolnych urzędników za pieniądze podatników
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska