https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Utrudnienia na trasie Kraków - Niepołomice. Droga przez Brzegi nadal będzie zamknięta

Jolanta Białek
Z powodu zamknięcia drogi powiatowej autobusy kursują inaczej. Linia 264 dojeżdża tylko do pętli w Brzegach, a 221 kuruje objazdem
Z powodu zamknięcia drogi powiatowej autobusy kursują inaczej. Linia 264 dojeżdża tylko do pętli w Brzegach, a 221 kuruje objazdem UMiG Niepołomice
Do 13 marca (z 3 marca) wydłużono czas zamknięcia drogi powiatowej w Brzegach (trasa Niepołomice – Kraków). Utrudnienia w ruchu są bardzo duże. Kierowcy muszą korzystać z objazdów. Inaczej niż zwykle kursują autobusy MPK 221 i 264 oraz wielicka linia B2.

WIDEO: Krótki wywiad

Będąca w generalnym remoncie droga w Brzegach została wyłączona z ruchu 11 lutego br. „Blokadę” spowodowały prace związane z wykonywaniem nowej podbudowy traktu.

Grzegorz Łętocha, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Wieliczce tłumaczy, że czas zamknięcia ruchliwej trasy musiano przedłużyć, bo warunki atmosferyczne, przede wszystkim opady deszczu, uniemożliwiły wykonanie niektórych robót.

- Na odcinku od strony mostu na Serafie w Brzegach jest już nowa podbudowa i pierwsza warstwa asfaltu. Trwają natomiast jeszcze prace na ok. 500 m odcinku od strony Grabia. Tam jezdnia została sfrezowana, rozpoczęła się wymiana jej podbudowy – powiedział nam Grzegorz Łętocha.

Do 13 marca na trasie zastępczej pozostanie linia 221 (Mały Płaszów P+R – Niepołomice). Autobus ten kursuje obecnie przez rondo w Brzegach, a dalej ulicami Kokotowską i Niedzielskich przez Kokotów i Węgrzce Wielkie do skrzyżowania ulic Długiej i Szkolnej. Linia wraca na swą stałą trasę od przystanku „Grabie Dom Kultury”.

Przejazdy dwóch innych autobusów skrócono: 264 (Mały Płaszów P&R – Brzegi – Grabie) do pętli w Brzegach, a B2 (Wieliczka – Brzegi) – do przystanku „Grabie Kościół”).

Objazdy dla samochodów o masie do 3,5 tony wyznaczono po trasie linii 221, a cięższe auta muszą już w Krakowie kierować się na inne drogi m.in. S7 i autostradę.

Droga w Brzegach jest przebudowywana na długości 3 km: od szkoły w Grabiu do mostu na Serafie na granicy Brzegów i Krakowa. Inwestycja za 9,7 mln zł obejmuje m.in.: wymianę podbudowy drogi, poszerzenie jezdni do 6 m, budowę chodników, renowację infrastruktury teletechnicznej, doświetlenie przejść dla pieszych.

Przebudowa trwa od lipca 2019. Zakończenie prac zaplanowano w połowie tego roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość2
2 marca, 15:01, Gość:

czy w ty po[wulgaryzm]m kraju z dykty da sie cos wyremontować na czas?

juz nie marzę o zakonczeni przed terminem

No właśnie. Kolejne wydłużenie.

D
Deweloper

I pewnie kolejna organizacja ruchu z objazdami byla do zaprojektowania dla zaprzyjaźnionej firmy z Wieliczki, która jest zaprzyjaźniona z urzędnikami. A owa firma jest polecana przez urzędników zarządow wielickich dróg. Układy, układziki ... a mi jako deweloperowi zarzucaja, że jak już buduje to mam układy i fory ...,a tutaj żeby zrobić sieci dla budowanego osiedla i zjazd w szczerych polach skądinąd nazywaną drogą publiczną zostałem skierowany do czlowieka, którego biuro wedle słów urzędników robi 90 % projektow. Nie dziwię się tej statystyce skoro na starcie ma fory.

G
Gość

Takich ciastek jak przy tej drodze pracują to jeszcze nie było

G
Gość

Będzie wódka będą śledzie i pojechać po czym będzie

G
Gość

Żeby nie przedłużać remontu drogi, nie poszerzajmy jej. Lepiej zwężyć autobus.

G
Gość

Koń to stworzenie boże i też by chciał po nowej drodze sobie pojeździć!

G
Gość

Trakt wiedzie przez wieś i należało by poszerzyć drogę o 2 metry. To dla konia żeby kopytami o autobus nie wadził.

G
Gość

Tak ja ta firma zapieprza przy budowie tej drogi, to się w pale nie mieści! Wielki szacunku dla pracowników! Droga będzie gotowa 2 mięsiące przed terminem.

G
Gość

Jakby robili to by zdążyli, a że die opierdzielali to jest jak jest, do końca marca będzie zamknięte.

G
Gość
2 marca, 14:01, Gość:

Jak się przebudowuje, to powinno się poszerzyć nie do 6 m., lecz do 7 m. by swobodnie mijały się ze sobą autobusy. 6 m. to trochę za malo dla wygodnego mijania się ze sobą pełnowymiarowych autobusów, gdyż musi wtedy zwolnić niemalże do zatrzymania się i jechać niemalże trąc kołami o krawężnik, gdyż inaczej może zahaczyć lusterkiem o lusterko takiego samego autobusu jadącego z przeciwka. Autobus - wraz z lusterkami zewnętrznymi - ma nawet nieco ponad 3 m. szerokości, a gdzie bezpieczny odstęp? Musi mieć pas ruchu o szerokości 3,5 metra, a więc droga o dru kierunkach ruchu, po której przewiduje się regularną komunikację autobusową musi mieć jezdnię o szerokości 7 metrów (to jest konieczne minimum dla tak dużych pojazdów).

No

G
Gość

czy w ty po[wulgaryzm]m kraju z dykty da sie cos wyremontować na czas?

juz nie marzę o zakonczeni przed terminem

G
Gość

Jak się przebudowuje, to powinno się poszerzyć nie do 6 m., lecz do 7 m. by swobodnie mijały się ze sobą autobusy. 6 m. to trochę za malo dla wygodnego mijania się ze sobą pełnowymiarowych autobusów, gdyż musi wtedy zwolnić niemalże do zatrzymania się i jechać niemalże trąc kołami o krawężnik, gdyż inaczej może zahaczyć lusterkiem o lusterko takiego samego autobusu jadącego z przeciwka. Autobus - wraz z lusterkami zewnętrznymi - ma nawet nieco ponad 3 m. szerokości, a gdzie bezpieczny odstęp? Musi mieć pas ruchu o szerokości 3,5 metra, a więc droga o dru kierunkach ruchu, po której przewiduje się regularną komunikację autobusową musi mieć jezdnię o szerokości 7 metrów (to jest konieczne minimum dla tak dużych pojazdów).

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska