
8. Nie bądź obojętny! Strażnicy miejscy na bieżąco patrolują miasto, przyjmują zgłoszenia od mieszkańców, a także kontrolują miejsca gromadzenia się osób bezdomnych, gdyż dla nich mrozy mogą być szczególnie groźne. Jeśli więc widzisz bezdomnego, który potrzebuje pomocy, nie bądź obojętny. Zadzwoń na numer alarmowy straży miejskiej: tel. 986.

9. Zimne kaloryfery? W razie, gdyby centralne ogrzewanie w mieszkaniu przestało działać, przede wszystkim należy skontaktować się z administratorem budynku. Można również zadzwonić do MPEC – tel. 993, 12 644-18-72 (mpec.krakow.pl).

10. Nie ma prądu? Zdarza się, że z powodu złych warunków atmosferycznych sieci energetyczne ulegają uszkodzeniom, czego skutkiem są przerwy w dostawie prądu. Takich awarii nie wolno lekceważyć ani też próbować ich usuwać na własną rękę. Całodobowy telefon pogotowia energetycznego – 991.

11. Nie ma wody? W razie awarii sieci wodociągowej należy kontaktować się Miejskim Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji. Całodobowe telefony: 994, 12 424-23-03, 12 422-92-05, 800-130-060. Informacje o awariach (i przewidywanym czasie ich usunięcia) oraz o planowych wyłączeniach wody są publikowane na stronie internetowej wodociagi.krakow.pl, która jest na bieżąco aktualizowana.