Długa. Tramwaje blokowane przez źle zaparkowane auta
"Obecnie wzdłuż ul. Długiej parkowanie możliwe jest w 18 zatokach parkingowych, gdzie wyznaczono ok. 112 miejsc postojowych, w tym 9 zastrzeżonych. Część z tych miejsc jest potencjalnie konfliktowa i w związku z tym należy je zlikwidować. Potwierdzają to statystyki MPK za ostatnie lata, które są przerażające. Tylko w latach 2017-2023 doszło do 513 zatrzymań tramwajów na ul. Długiej" - piszą projektodawcy.
Proponowane rozwiązania
Wśród proponowanych przez autorów projektu rozwiązań, znalazło się m.in. wprowadzenie podwójnej ciągłej linii (P-4) na całym odcinku ulicy Długiej, a nie tylko jej części oraz zlikwidowanie możliwości parkowania w zatokach, w których najczęściej dochodziło do zatrzymań - obok budynków ul. Długa 63 i 70.
"Mieszkańcy Krakowa mają prawo oczekiwać od władz miasta pewnego i punktualnego transportu publicznego. Mają też prawo oczekiwać, że ul. Długa będzie w końcu ulicą z faktycznym, a nie teoretycznym priorytetem dla komunikacji zbiorowej (w chwili obecnej priorytet ma de facto transport indywidualny). Mieszkańcy nie mogą też już dłużej ponosić na co dzień dotkliwych konsekwencji błędów, które popełniono przy projektowaniu i przebudowie ul. Długiej. Dlatego nadszedł czas, aby podjąć bardziej radykalne działania, które pozwolą zlikwidować możliwość zatrzymywania i parkowania pojazdów wzdłuż ul. Długiej w zatokach parkingowych konfliktowych względem przebiegu linii tramwajowej. Tym bardziej, że przez ostatnich 13 lat było naprawdę bardzo dużo czasu na skuteczne rozwiązanie tego problemu" - kwitują mieszkańcy
Co na to miasto?
Obecnie, jak informuje krakowski magistrat, Urząd Miasta przygotowuje niezbędną do rozpoczęcia realizacji dokumentację projektową. Po uzyskaniu wymaganych opinii i po zatwierdzeniu przekazany będzie Zarządowi Dróg Miasta Krakowa celem realizacji.
