https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W centrum Krakowa chcą likwidować zatoki parkingowe, żeby auta przestały blokować tramwaje. Na Długiej szykuje się rewolucja

Ewa Wacławowicz
ANNA KACZMARZ / DZIENNIK POLSKI
W Budżecie Obywatelskim pojawił się projekt pn. "Ulica Długa bez zatrzymań tramwajów". Mieszkańcy zagłosowali za przyjęciem go do realizacji. Autorzy dokumentu chcą rozwiązać problem ulicy Długiej poprzez brak możliwości przejeżdżania na przeciwną stroną jezdni oraz likwidację tych zatok parkingowych, obok których najczęściej dochodzi do zatrzymań tramwajów - przez nieprawidłowo zaparkowane samochody, wystające poza obszar zatok. Miasto przychyla się do tego pomysłu i już opracowuje projekt do realizacji.

Długa. Tramwaje blokowane przez źle zaparkowane auta

"Obecnie wzdłuż ul. Długiej parkowanie możliwe jest w 18 zatokach parkingowych, gdzie wyznaczono ok. 112 miejsc postojowych, w tym 9 zastrzeżonych. Część z tych miejsc jest potencjalnie konfliktowa i w związku z tym należy je zlikwidować. Potwierdzają to statystyki MPK za ostatnie lata, które są przerażające. Tylko w latach 2017-2023 doszło do 513 zatrzymań tramwajów na ul. Długiej" - piszą projektodawcy.

Proponowane rozwiązania

Wśród proponowanych przez autorów projektu rozwiązań, znalazło się m.in. wprowadzenie podwójnej ciągłej linii (P-4) na całym odcinku ulicy Długiej, a nie tylko jej części oraz zlikwidowanie możliwości parkowania w zatokach, w których najczęściej dochodziło do zatrzymań - obok budynków ul. Długa 63 i 70.

"Mieszkańcy Krakowa mają prawo oczekiwać od władz miasta pewnego i punktualnego transportu publicznego. Mają też prawo oczekiwać, że ul. Długa będzie w końcu ulicą z faktycznym, a nie teoretycznym priorytetem dla komunikacji zbiorowej (w chwili obecnej priorytet ma de facto transport indywidualny). Mieszkańcy nie mogą też już dłużej ponosić na co dzień dotkliwych konsekwencji błędów, które popełniono przy projektowaniu i przebudowie ul. Długiej. Dlatego nadszedł czas, aby podjąć bardziej radykalne działania, które pozwolą zlikwidować możliwość zatrzymywania i parkowania pojazdów wzdłuż ul. Długiej w zatokach parkingowych konfliktowych względem przebiegu linii tramwajowej. Tym bardziej, że przez ostatnich 13 lat było naprawdę bardzo dużo czasu na skuteczne rozwiązanie tego problemu" - kwitują mieszkańcy

Co na to miasto?

Obecnie, jak informuje krakowski magistrat, Urząd Miasta przygotowuje niezbędną do rozpoczęcia realizacji dokumentację projektową. Po uzyskaniu wymaganych opinii i po zatwierdzeniu przekazany będzie Zarządowi Dróg Miasta Krakowa celem realizacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska