https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W tyskiej fabryce Opla rozpoczyna się produkcja jednego z najlepszych silników

LIS
W czwartek, 17 stycznia, w Opel Manufacturing w Tychach, odbyła się uroczystość uruchomienia produkcji wielokrotnie nagradzanego silnika PureTech, należącego do gamy jednostek napędowych Groupe PSA.

– Minął nieco ponad rok od połączenia firm Opel i Groupe PSA, a tyski zakład należy do tych, które jako pierwsze skorzystały z wynikającej z tego przedsięwzięcia synergii – podkreśla Aleksandra Rzepka z działu komunikacji Opel Manufacturing Poland.

ZOBACZCIE KONIECZNIE RELACJĘ I ZDJĘCIA Z UROCZYSTOŚCI
OPEL W TYCHACH URUCHOMIŁ PRODUKCJĘ SILNIKA PURETECH

W uroczystości wezmą udział minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz oraz dyrektor generalny i prezes zarządu Groupe PSA – Carlos Tavares.

ZOBACZCIE ZDJĘCIA

Przypomnijmy, że koncern PSA – właściciel takich marek jak Peugeot czy Citroen – przejął Opla w 2017 roku. Nie wiadomo było wówczas, co stanie się z tyskim zakładem.

W zeszłym roku jednak ogłoszono, że fabryka Opla w Tychach produkować będzie trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 PureTech, w różnych wersjach i mocy 110 KM oraz 130 KM. Silnik PureTech znaleźć można w takich samochodach jak Opel Crossland X czy Grandland X. PureTech przez ostatnie lata zdobywał tytuły „Engine of the Year” w kategorii silników o pojemności od 1 do 1,4 litra.

W tym roku w tyskiej fabryce ma powstać 230 tysięcy egzemplarzy silnika PureTech, natomiast docelowo roczna produkcja wzrośnie do 460 tysięcy silników. Cel może zostać osiągnięty już w 2020 roku.

Nowe silniki Diesla w fabryce GM Tychy

General Motors zainwestuje w Tychach ponad miliard złotych [...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Julian
Dobrze wiedzieć że w dzisiejszych czasach "jeden z najlepszych" oznacza mały, słaby z kulturą pracy malucha (3 cylindry jak w gruzburgu)
Z
Znafca
3 cylindry to dobre do kosiarki do trawy a nie do auta.
N
Najlepsze
Najlepsze to były silniki c20ne. Reszta to jednorazówki na krótki dystans.
g
gość
Opadające cylindry ładny mi najlepszy.
G
Giftzwerg
przyszlości ztn. elektrycznymi które bez"tankowania" conajmniej 500 km jadą,znowu zaspano albo głęboko do szuflady tak jak z wieloma innymi.......
P
Piotrek
Może w naszych fabrykach będzie lepiej wykonany bo póki co jest awaryjny jak na silnik roku przystało. Swoją drogą kto przyznaje te nagrody a bez sprawdzenia czy te silniki nie mają ukrytych wad.
Trochę tak jak z 1.4tsi kompresor i turbo, też był awaryjnym silnikiem roku.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska