Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wiesz, co Polacy konsumują przez niemal 10 godzin każdego dnia? My wiemy!

materiał partnera
Dzisiejsza rzeczywistość sprawia, że całe nasze życie toczy się w obecności mediów. Czas, który przeżywamy świadomie, już nie tylko posiada towarzystwo w postaci mediów, ale wręcz kręci się wokół nich. Stąd też nie powinno nikogo zaskoczyć stwierdzenie, że każdego dnia około 10 godzin spędzamy na konsumowaniu mediów właśnie. Wśród nich spory udział ma reklama zewnętrzna. Dlaczego tak jest i jak możesz wykorzystać ten fakt dla swojej firmy? Podpowiadamy.

Outdoor to 20% z 10 godzin codziennego konsumowania mediów

Reklama zewnętrzna nie traci na popularności. Zawdzięcza to z pewnością faktowi, że każdego dnia 20% doby mediowej, czyli czasu, jaki poświęcamy na konsumpcję mediów w ciągu całej doby, przypada właśnie na outdoor. Dokładnie oznacza to, że każdego dnia, każdy z nas przez niemal 2 godziny funkcjonuje w obszarze oddziaływania reklamy zewnętrznej. Te 2 godziny to przede wszystkim czas naszej aktywności zakupowej. Jednak w obszarze odziaływania przekazu outdoorowego poruszamy się także przemierzając ulice miasta i autostrady, czekając na przystanku autobusowym i spacerując. Zatem outdoor ma spory potencjał, po który z pewnością warto sięgnąć.

Jeśli przez 2 godziny dziennie jesteśmy pod wpływem reklamy zewnętrznej, jej skuteczność musi być wysoka

I tak też jest. Reklama zewnętrzna dociera do odbiorcy masowego, towarzyszy mu przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Jest nienachalna, a jednak trudno ją przeoczyć. Nie wymaga od odbiorcy jakiejkolwiek aktywności, np. włączenia telewizora. Outdoor zaczyna się dziać zaraz po naszym wyjściu z domu. Co jeszcze wyróżnia reklamę zewnętrzną? Prosty, zrozumiały, a jednocześnie atrakcyjny, bo bazujący na efektach wizualizacyjnych, przekaz.

Jeśli zdecydujesz się na reklamę zewnętrzną, uzyskasz stały, wielokrotnie powtarzany kontakt ze swoim potencjalnym klientem, dotrzesz do odbiorców w mieście i poza jego obszarem, Twój przekaz dotrze, zgodnie z twoimi preferencjami, do obiorcy masowego lub ściśle określonej grupy docelowej, zdobędziesz także doskonałe narzędzie do budowania wizerunku swojej firmy. Trzeba przyznać, że to całkiem sporo, jak na jedną formę reklamy.

Dobry nośnik reklamy zewnętrznej + intrygujący plakat = sukces kampanii

Decydując się na reklamę outdoorową warto postawić na dobre rozwiązanie w zakresie nośnika reklamy oraz atrakcyjny przekaz, czyli to, jak będzie wyglądał i jakie treści będzie zawierał plakat. Pamiętaj, że dobry plakat zawiera niewielką ilość informacji – jej nadmiar przytłacza, poza tym jadąc np. samochodem, można przeoczyć część komunikatu lub po prostu nie zdążyć go przeczytać. Treść plakatu powinna być zatem krótka, ale także prosta i zrozumiała.

Inną cechą dobrego plakatu jest wykorzystanie jednego, atrakcyjnego i przyciągającego uwagę elementu graficznego. Taki zabieg pozwoli skupić uwagę odbiorcy, zapobiegnie jej rozproszeniu na wiele, nieistotnych elementów.

Dobry plakat to także ten, który poza czytelną czcionką, odpowiednim rozłożeniem liter i słów, oraz wykorzystaniem kontrastujących barw, posługuje się językiem zrozumiałym dla danej grupy odbiorców. Ta prostota przekazu nie wyklucza jednocześnie realizacji pomysłów zabawnych, intrygujących, czy wzruszających, które jeszcze bardziej przyciągną uwagę odbiorców i z pewnością w takiej formie zostaną przez nich zapamiętane.

Jesteś zdecydowany na reklamę zewnętrzną? A może jeszcze się wahasz? Wejdź na http://billboard-x.pl/ i przekonaj się, że warto postawić na outdoor.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska