FLESZ - Komu rząd dopłaci do wakacji?

"Kraków nieodkryty" - tak nazywa się kampania, która ma trafić do jak najszerszej grupy mieszkańców naszego kraju i zachęcić ich do przyjazdu pod Wawel. Kraków w 2019 roku odwiedziło aż 14 mln 50 tys. turystów, z czego krajowych była zdecydowana większość - 10 mln 750 tys. (zagranicznych 3,3 mln). To liczby, które nie prędko zostaną powtórzone.
Przez większość marca, cały kwiecień i maj Kraków świecił pustkami. Obostrzenia w związku z epidemią koronawirusa, a zwłaszcza początkowe ograniczenia w przemieszczaniu się, spowodowały, że ruch turystyczny zamarł wszędzie - w Europie, Polsce i w Krakowie. Nie funkcjonowały lotniska, granice były zamknięte. Dopiero w czerwcu zaczęto znosić rządowe obostrzenia i na ulicach miast, w tym Krakowa, znów pojawili się ludzie. Wśród nich zapewne i turyści krajowi.
Program #zwiedzajKrakow
- Kraków, jak wiele innych miast, stawia czoła skutkom bezprecedensowej sytuacji kryzysowej wywołanej przez pandemię. Zależy nam na możliwie szybkiej poprawie kondycji przedsiębiorstw działających w szeroko pojętym sektorze turystyki. Dlatego zapraszam krakowskich przedsiębiorców do współpracy i włączenia się do programu #zwiedzajKrakow. Naszym celem jest pobudzenie lokalnej gospodarki poprzez zachęcenie mieszkańców i turystów do korzystania z bogatej oferty krakowskich firm – mówi Jacek Majchrowski, prezydent Krakowa.
Program zakłada bowiem wspólne działanie instytucji publicznych i przedsiębiorców w oferowaniu pakietu usług rabatowych mieszkańcom Krakowa posiadającym Kartę Krakowską, Krakowską Kartę Rodziny N, Krakowską Kartę Rodzinną 3+ oraz turystom w ramach karty #zwiedzajKrakow. Miasto zachęca lokalne firmy do udziału w programie i przygotowania zniżek.
"Kraków nieodkryty"
Sama kampania "Kraków nieodkryty" ma trafić do odbiorców z całej Polski różnymi kanałami. W miastach pojawi się m.in. reklama outdoorowa. Na plakatach pojawią się m.in. zdjęcia Kopca Kościuszki czy Wawelu (zdjęcia w galerii). Do tego reklamy w internecie oraz w telewizji ogólnopolskiej. Kraków wspiera, także finansowo, Małopolska Organizacja Turystyczna.
- Koszt jednej kampanii outdoorowej, trwającej ok. miesiąca, to 200 tys. zł. Kosztami dzielimy się po połowie z MOT - mówi Monika Chylaszek, rzeczniczka prezydenta Majchrowskiego i dyrektorka Wydziału Komunikacji Społecznej UMK.
Na razie nie wiadomo, ile będą kosztować reklamy w TV. Trwa ustalanie szczegółów z telewizją TVN. Reklamy Krakowa mają się pojawić m.in. w kanałach lifestyle'owych TVN. Jeśli chodzi o grafiki, zdjęcia i plakaty wykorzystywane w kampanii, to te miasto robi własnymi siłami, m.in. w biurze prasowym.
Co z turystą zagranicznym?
Kraków do przyjazdu na razie będzie zachęcał turystę krajowego. Co z zagranicznym? - Takie plany są, ale wszystko zależy od rozwoju sytuacji i odmrażania gospodarki, w tym rynku lotniczego. Zobaczymy, czy będzie widać chęci wśród turystów zagranicznych do przyjazdu do Polski - dodaje Monika Chylaszek.
Jak zaznaczają krakowscy urzędnicy, analizy wskazują, że Polacy planują raczej wakacje w kraju, więc trzeba to wykorzystać. - Wiadomo, że większość będzie chciała pojechać w miejsca odludne, rekreacyjne i przyrodnicze. Chcemy jednak pokazać, że takie miejsca są też w Krakowie - zaznacza Monika Chylaszek.
Program #zwiedzajKrakow, umożliwiający korzystanie z 20-procentowych zniżek oferowanych przez partnerów programu, będzie realizowany od 1 lipca do 31 października. Pierwszy etap naboru przedsiębiorców do programu będzie trwał do 26 czerwca, ale zgłoszenia będą przyjmowane niemal do końca trwania akcji.
Program jest elementem kampanii "Kraków nieodkryty". W ramach kampanii w największych miastach w Polsce pojawią się wielkoformatowe reklamy zapraszające do Krakowa. Miasto będzie obecne w programach telewizyjnych, kanałach podróżniczych i naukowych, radiowych oraz w prasie. Działania reklamowe będą również realizowane za pomocą nowoczesnych narzędzi marketingowych w internecie.
Będziemy widoczni na smartfonach i w mediach społecznościowych. Ogólnopolskie rozgłośnie radiowe będą zachęcać do udziału w konkursach, w których nagrodami będą vouchery na bezpłatne zakwaterowanie w krakowskich hotelach o wysokim standardzie wraz z wyżywieniem i bezpłatnym dostępem do atrakcji turystycznych.
- Najmodniejsze fryzury damskie w 2023 r. Prawdziwe hity!
- Tak wyglądał Kraków zaledwie 12 lat temu. Takie życie już nie wróci... [ZDJĘCIA]
- Co wkurza kierowców?
- Tłumy w Energylandii. Zabawa w nowej rzeczywistości! [FOTO]
- Tak karmią w krakowskich szpitalach [ZDJĘCIA OD PACJENTÓW]
- Ile zarabiają pracownicy służby zdrowia? LISTA PŁAC