Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wisła Kraków w ścisłej czołówce medialności polskich klubów

Bartosz Karcz
Bartosz Karcz
Oskar Nowak
Prawie pięć milionów wyświetleń wpisów na platformie X zanotowała Wisła Kraków w grudniu minionego roku - wynika z raportu PSMM Monitoring&Media. To zdecydowanie najlepszy wynik spośród klubów I ligi, ale też wszystkich polskich objętych monitoringiem. Lepsza od „Białej Gwiazdy” pod tym względem w grudniu była tylko Legia Warszawa.

WISŁA KRAKÓW. Najbogatszy serwis w Polsce o piłkarskiej drużynie "Białej Gwiazdy"

Tego typu rankingi ukazują się co jakiś czas i Wisła Kraków choć drugi sezon z rzędu spędza na zapleczu ekstraklasy, pozostaje niezmiennie w czołówce tego typu zestawień. Świadczy to po pierwsze o dużej aktywności klubu w mediach społecznościowych, w tym właśnie na platformie X. Profile „Białej Gwiazdy” rzeczywiście prowadzone są w sposób profesjonalny, a dziennie bez względu na to czy dzieje się akurat coś bardzo istotnego czy nie, można znaleźć regularnie umieszczane posty. To jeden z powodów tak dobrego wyniku Wisły. Drugi to oczywiście niesłabnąca popularność „Białej Gwiazdy” wśród kibiców, którzy chcą być na bieżąco z tym, co dzieje się w klubie przy ul. Reymonta.

Przejdźmy do liczb z raportu PSMM Monitoring&Media. Wynika z nich, że w grudniu 2023 roku Wisła Kraków zamieściła 498 wpisów, które zostały wyświetlone 4,9 mln razy. Doszło też przy ich okazji do 62 tysięcy interakcji. O skali dominacji Wisły w tym aspekcie niech świadczy porównanie - druga w tym zestawieniu Lechia Gdańsk i trzecia Arka Gdynia nie zgromadziły łącznie nawet połowy wyświetleń klubu z Krakowa. Lechia miała bowiem 782 tysiące wyświetleń, a Arka 736 tysięcy.

Pozostając przy I lidze warto zauważyć, że dużą rolę przy wypracowywaniu wyników w mediach społecznościowych odgrywają ludzie, którzy się tym zajmują. W przypadku Wisły zaangażowanie takich osób jest widoczne, choć oczywiście jest im w jakimś stopniu łatwiej ze względu na popularność „Białej Gwiazdy”. Jest jednak jeden przykład klubu, który klarownie pokazuje, że pomysł jak poruszać się w tej przestrzeni, może wiele pomóc. W zestawieniu wysoko, bo na piątym miejscu znalazł się bowiem klub, który nie ma rzeszy kibiców liczonej w dziesiątkach tysięcy, a jednak na portalu X pokazuje, że można zrobić wiele, jeśli ma się pomysł i kreatywność jak się w tej przestrzeni poruszać. Chodzi z Znicz Pruszków, który wygenerował ponad pół miliona wyświetleń. Każdy, kto śledzi profil tego klubu, ten wie, że jest on prowadzony z lekkim dystansem, ale też z dużą klasą i przede wszystkim szacunkiem dla rywali. I to przynosi efekty, bo kibice innych klubów chętnie wyświetlają posty Znicza i wchodzą w interakcje z administratorem profilu beniaminka.

Wracając do wyniku Wisły Kraków, to ze swoimi liczbami świetnie wygląda ona również na tle klubów ekstraklasy. Tak jak napisaliśmy wcześniej, lepsze wyniki osiągnęła jedynie Legia Warszawa z ośmioma milionami wyświetleń. Za „Białą Gwiazdą” uplasował się Lech Poznań - 4,6 mln wyświetleń i mistrz Polski Raków Częstochowa - 3,4 mln wyświetleń.

Tutaj znajdziesz więcej informacji o Wiśle Kraków

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wywiad z prezesem Jagiellonii Białystok Wojciechem Pertkiewiczem

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska