
GD211130PS_059.JPG
Wszystko wskazuje na to, że workation będzie coraz bardziej popularne, a wakacje, z pracą lub bez, będą wydłużane. Badanie przeprowadzone przez Skyscanner wykazało, że ludzie częściej myślą o podróżach zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju. Dodatkowo coraz więcej biur podróży, także operujących w Polsce, poszerza swoją ofertę o propozycje workation skrojone pod potrzeby biznesu.

gD210221ps_513.JPG
Pracuję zdalnie, dziś jestem na home office - takie wiadomości nikogo już nie dziwią, a jeszcze dwa lata temu nieliczni mogli liczyć na możliwość pracy z domu. Dziś duża część ludzi na świecie może pracować zdalnie, czyli właściwie wszędzie tam, gdzie jest dobre łącze internetowe.

gD210221ps_289.JPG
Można np. połączyć pracę zdalną z pobytem w atrakcyjnym turystycznie miejscu, a na czas świąt - korzystając z urlopu bądź nie - ściągnąć tam rodzinę i bliskich, organizując święta i świąteczny wypoczynek poza domem.

GD211130PS_066.JPG
Czy w przerwach między spotkaniami online można zwiedzać, pływać w jeziorze lub wędrować po górach? Albo pracować, podziwiając jednocześnie widok oceanu, norweskie fiordy czy inne zjawiskowe obrazy? Nie, to nie jest fragment folderu reklamowego biura podróży lub nieruchomości. To też nie jest oferta pracy w odległym zakątku świata, to tak naprawdę pokłosie pandemii. Ta zmieniła i przyniosła wiele, np. nowy trend połączenia pracy i wakacji: „workation”.