Projektanci przewidują budowę na newralgicznym zbiegu dróg – ronda o średnicy 32 m, z jezdnią o szerokości 6 m, z przejściem dla pieszych (z tzw. wyspą azylu) przy każdym wlocie. Wokół ronda projektowane są także drogi dla rowerów i przejazdy rowerowe. Nowa infrastruktura jest planowana w ten sposób, by autobusy (także przegubowe) mogły przejechać z ulicy Bojki w lewo – na ul. Cechową (i odwrotnie).
W ramach inwestycji przewidziano także przebudowę fragmentu ulicy Bojki: jezdni, chodników oraz zjazdów, w celu powiązania infrastruktury z projektowanym rondem. Prace obejmą także „przełożenie” kolidującego uzbrojenia i oświetlenia oraz wykonanie systemu odwodnienia.
- Spotkanie informacyjne online, dotyczące projektowanych rozwiązań rozpocznie się 8 maja o godz. 17. Zaprezentowany zostaną dotychczasowe opracowania projektowe wraz z charakterystyką planowanych rozwiązań drogowych. Będzie można zgłosić uwagi i wnioski dotyczące modernizacji oraz wypowiedzieć się o proponowanych rozwiązaniach. Aby dołączyć do spotkania, należy kliknąć link bit.ly/bojki-cechowa – informuje Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
- Plan sytuacyjny dla przedsięwzięcia jest dostępny na podstronie w ramach miejskiego serwisu inwestycje.krakow.pl. Tam też, do 20 maja, można zgłaszać uwagi – wystarczy skorzystać z formularza „Zgłoś uwagi do inwestycji” – wyliczają urzędnicy.
Projekt dla budowy ronda na skrzyżowaniu ulic Bojki i Cechowej ma być gotowy w listopadzie 2024, natomiast możliwy termin rozpoczęcia inwestycji to rok 2025.
Edukacja obywatelska zastąpi HiT
