5 z 97
Marcin Sala-Szczypiński, dziekan Rady Okręgowej Izby Radców...
fot. Andrzej Banas / Polska Press

Marcin Sala-Szczypiński, dziekan Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych, zwrócił uwagę na rolę, jaką w gospodarkach krajów o ugruntowanej renomie odgrywają wspierający firmy prawnicy. Mówiąc najprościej: firma niepoukładana prawnie nie ma szansy zbudować silnej marki. Polscy przedsiębiorcy wciąż rzadziej niż ich koledzy, choćby z Niemiec czy Czech, korzystają z pomocy prawnej; ba, robią to najczęściej dopiero wtedy, gdy mają poważny problem, ponoszą straty. A mogliby uniknąć wielu niebezpieczeństw i kłopotów, gdyby mieli wsparcie prawne na co dzień. Dziekan OIRP zapowiedział większe otwarcie samorządu radcowskiego na przedsiębiorców, w tym szkolenia, warsztaty, porady prawne w najbardziej palących kwestiach.

6 z 97
Wiesław Hałucha, prezes Alventy, zwrócił uwagę, że marka...
fot. Andrzej Banas / Polska Press

Wiesław Hałucha, prezes Alventy, zwrócił uwagę, że marka bawarska budowana była przez 100 lat, a kalifornijska przez 60 – a kluczem do sukcesu okazali się regionalni liderzy (BMW czy Hewlett i Packard). To oni stali się zaczynem kolejnych odnoszących sukcesy firm, to na ich bazie budowano renomę regionu. Wielką rolę odegrały tu innowacyjność i jakość, ale mało kto by o nich wiedział, gdyby nie potrafiono wokół tych walorów stworzyć ciekawej, ujmującej świat, opowieści.

7 z 97
Strategię jakości, innowacyjności, niezawodności i...
fot. Andrzej Banas / Polska Press

Strategię jakości, innowacyjności, niezawodności i ciekawego, profesjonalnego opowiadania o firmie realizuje firma ORLEN OIL, której sztandarowe produkty z serii PLATINUM, mimo morderczej konkurencji światowych potęg, uzyskują coraz silniejszą pozycję na rynku. Prezes Janusz Fudała nie ukrywa, że – oprócz wspomnianych walorów - pomaga w tym zarówno silna marka koncernu ORLEN, jak i pasmo sukcesów kierowców rajdowych korzystających z wyrobów krakowskiego producenta.

8 z 97
Małym pocieszeniem może być to, że niektórym firmom udało...
fot. Andrzej Banas / Polska Press

Małym pocieszeniem może być to, że niektórym firmom udało się zbudować mocną pozycję na polskim rynku. To nie przekłada się jednak na masowe naśladownictwo, zwłaszcza wśród małych przedsiębiorców. - Oni zdają sobie sprawę, że muszą budować markę, ale jest tak wiele problemów, że nie mają na to czasu. Do tego dochodzi nieufność wobec instytucji państwowych i ciągły wzrost okołopłacowych kosztów, na które trzeba znaleźć pieniądze - tłumaczył Janusz Strzeboński, prezes Małopolskiego Porozumienia Organizacji Gospodarczych

Pozostało jeszcze 88 zdjęć.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Smolasty gwiazdą tegorocznych juwenaliów Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu

Smolasty gwiazdą tegorocznych juwenaliów Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu

Bolid Politechniki Krakowskiej robi furorę na wielkich targach motoryzacyjnych

Bolid Politechniki Krakowskiej robi furorę na wielkich targach motoryzacyjnych

Najpiękniejsze kościoły, cerkwie i synagoga na Sądecczyźnie. Warto je zobaczyć

Najpiękniejsze kościoły, cerkwie i synagoga na Sądecczyźnie. Warto je zobaczyć

Zobacz również

Akcja ratownicza w Dunajcu koło Tarnowa. Strażacy wyciągali z wody... byka

Akcja ratownicza w Dunajcu koło Tarnowa. Strażacy wyciągali z wody... byka

Najpiękniejsze kościoły, cerkwie i synagoga na Sądecczyźnie. Warto je zobaczyć

Najpiękniejsze kościoły, cerkwie i synagoga na Sądecczyźnie. Warto je zobaczyć