
Według Marka Maja, członka zarządu Małopolskiego Związku Pracodawców Lewiatan, zapomnieliśmy, że marka produktu musi być utożsamiana z krajem, w którym powstaje. - Jak słyszymy Mercedes, myślimy Niemcy, jak zegarki - Szwajcaria. Z czym kojarzy się Polska? Coraz częściej z dobrą żywnością, ale przecież producentem wielu innych dobrych produktów - przekonywał Marek Maj.

Marcin Mazgaj, wiceprezydent Izby Przemysłowo-Handlowej w Krakowie: - Najsławniejsze marki świata powstały dzięki temu, że znakomity, przeważnie innowacyjny pomysł na biznes spotkał się z przekonującą opowieścią, czyli skutecznym marketingiem.

- Made in Polska to ludzie, a ludzie są najważniejsi - podkreślał z kolei Stefan Życzkowski, prezes firmy Astor, przedstawiciel Loży Małopolskiej Business Centre Club. Według niego dobry marketing polega też na tym, że okazja spotyka się z przygotowaniem. A teraz dobrą okazją jest pasmo sukcesów polskich sportowców, którzy budują pozytywny wizerunek naszego kraju. Trzeba to wykorzystać, tak samo, jak znakomitą opinię o polskich pracownikach.

Rafał Solecki, dyrektor Małopolskiego Centrum Przedsiębiorczości: - Oferujemy przedsiębiorcom nie tylko wsparcie finansowe, ale i doradztwo, także w rozwijaniu firm poza granicami Małopolski oraz poza Polską. Staramy się przy tym maksymalnie upraszczać procedury, by były one zrozumiałe i pozwalały pozyskiwać wsparcie wszystkim chętnym, zwłaszcza małym podmiotom, które chcą się rozwijać.