5 z 8
Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za zniszczenie,...

Zgubiony lub zniszczony bagaż

Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za zniszczenie, zgubienie, opóźniony dowóz lub uszkodzenie bagażu w czasie, w którym znajdował się on pod jego opieką. Jakie odszkodowanie przysługuje pasażerowi?

> W jednej z powyższych sytuacji pasażerowi przysługuje rekompensata o maksymalnej wartości 1000 jednostek SDR* (ok. 1130 euro).

> W sytuacji, w której niemożliwe jest udowodnienie rzeczywistej wartości bagażu, pasażerowi przysługuje 17 SDR za każdy jego kilogram.

> Jeśli w wyniku opóźnienia bagażu pasażer został pozbawiony niezbędnych artykułów pierwszej potrzeby, może ubiegać się o wydanie vouchera na ich zakup.

* SDR - międzynarodowa jednostka rozrachunkowa

6 z 8
Odmowa wejścia na pokład związana jest z tzw. overbookingiem...

Odmowa wejścia na pokład

Odmowa wejścia na pokład związana jest z tzw. overbookingiem - sytuacją, w której przewoźnik sprzedał więcej biletów, niż jest miejsc w samolocie. Co wtedy?

> Przede wszystkim przewoźnik proponuje osobom chętnym do rezygnacji z rezerwacji indywidualnie ustalane korzyści. Dodatkowo linia lotnicza jest zobowiązana zapewnić ochotnikowi pełny zwrot kosztów biletu w terminie siedmiu dni lub zmianę planu podróży. Decyzja należy do pasażera.

> W przypadku braku lub niewystarczającej liczby ochotników, przewoźnik może odmówić pasażerom wejścia na pokład wbrew ich woli. W tej sytuacji mogą oni otrzymać pełny zwrot kosztu biletu lub opcję zmiany planu podróży. Dodatkowo otrzymują odszkodowanie w wysokości od 250 do 600 euro w zależności od długości trasy.

> Niezależnie czy rezygnacja z rezerwacji jest wyrazem dobrej woli, czy też została wymuszona, przewoźnik ma obowiązek zapewnienia pasażerom bezpłatnej opieki, identycznej jak w przypadku odwołania lotu.

Żadne z powyższych nie przysługuje, gdy odmowa wejścia na pokład powodowana była względami bezpieczeństwa, brakiem dokumentów podróży lub złym stanem zdrowia pasażera.

7 z 8
W pewnych sytuacjach, mimo utrudnień w podróży, linie...

Czynniki zewnętrzne

W pewnych sytuacjach, mimo utrudnień w podróży, linie lotnicze mogą odmówić wypłaty odszkodowania. Dotyczy to tzw. nadzwyczajnych okoliczności, którym, mimo podjętych starań, przewoźnik nie jest w stanie zapobiec. W ramach powyższych wymienia się:

- złe warunki pogodowe
- strajk wpływający na usługi lotnicze
- gwałtownie zmieniająca się sytuacja polityczna w danym kraju

Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Zobacz również

Dwa awanse Zwolińskiej w ME. Jeden w świetnym stylu, drugi z "wypadkiem przy pracy"

Dwa awanse Zwolińskiej w ME. Jeden w świetnym stylu, drugi z "wypadkiem przy pracy"

Też staliście w tych kolejkach? Nic dziwnego, to był wyjątkowy wieczór w Krakowie

Też staliście w tych kolejkach? Nic dziwnego, to był wyjątkowy wieczór w Krakowie

Polecamy

Kaz Bałagane i Jan-Rapowanie rozgrzali scenę! Muzyczna eksplozja na juwenaliach

Kaz Bałagane i Jan-Rapowanie rozgrzali scenę! Muzyczna eksplozja na juwenaliach

Utrudnienia na zakopiance. Budują ścianę oporową, zajmą pas drogi. Będą korki i hałas

Utrudnienia na zakopiance. Budują ścianę oporową, zajmą pas drogi. Będą korki i hałas

"Hańba! Wstyd! Dość!". Protest przed siedzibą dyrekcji ochrony środowiska w Krakowie

"Hańba! Wstyd! Dość!". Protest przed siedzibą dyrekcji ochrony środowiska w Krakowie