Zakończyła się 60. edycja Krakowskiego Festiwalu Filmowego w wersji online

Paweł Gzyl
Paweł Gzyl
Główną nagrodę w konkursie dokumentalnym 60. Krakowskiego Festiwalu Filmowego otrzymał Radu Ciorniciuc za film „Acasa, mój dom”
Główną nagrodę w konkursie dokumentalnym 60. Krakowskiego Festiwalu Filmowego otrzymał Radu Ciorniciuc za film „Acasa, mój dom” Materiały prasowe
W sobotę, 6 czerwca, sześćdziesiąta edycja Krakowskiego Festiwalu Filmowego zakończyła się uroczystą galą wręczenia nagród, podczas której poznaliśmy głównych laureatów wszystkich festiwalowych konkursów.

FLESZ - Komu rząd dopłaci do wakacji?

Jubileuszowa impreza odbyła się w całości w sieci. Najnowsze filmy dokumentalne, animowane i krótkie fabuły ze świata, oczekiwane polskie premiery, a także spotkania z twórcami były dostępne online, bez wychodzenia z domu.

Najczęściej wyróżnianym tytułem festiwalu został „Wieloryb z Lorino” Macieja Cuskego (Polska), który otrzymał aż trzy nagrody. Srebrny Róg dla reżysera filmu o wysokich walorach artystycznych, Nagrodę Prezesa Stowarzyszenia Filmowców Polskich za montaż dla Katarzyny Orzechowskiej oraz Nagrodę dla najlepszego producenta polskich filmów krótkometrażowych i dokumentalnych dla Mikołaja Pokromskiego i Aldony Pokromskiej.

Główną nagrodę w konkursie dokumentalnym otrzymał Radu Ciorniciuc za film „Acasa, mój dom” (Rumunia, Finlandia, Niemcy) za „nadzwyczajną i złożoną historię przedstawioną z perspektywy dzieci w rodzinie romskiej”. W międzynarodowym konkursie filmów krótkometrażowych, któremu przewodniczył Jan Komasa, Grand Prix - Złotego Smoka otrzymała reżyserka, Shoko Hara za dokument animowany „Zwykły facet” (Niemcy) - opowieść o przebywającym w więzieniu seryjnym mordercy, który rozkochuje w sobie trzy kobiety. Najlepszym filmem animowanym konkursu został rosyjski film „On nie może żyć bez kosmosu” w reżyserii Konstantina Bronzita.

W konkursie polskim Grand Prix i statuetkę Złotego Lajkonika otrzymał Tomasz Wolski za film „Zwyczajny kraj”. Najlepszym filmem dokumentalnym konkursu polskiego został „Synek”, którego reżyser, Paweł Chorzępa otrzymał Srebrnego Lajkonika „za przejmującą opowieść o relacji syna i ojca, ukazaną z niezwykłą wrażliwością wizualną”.

Nagroda publiczności przypadła norweskiemu dokumentowi „Autoportret” w reżyserii Margreth Olin, Katji Hogset i Espena Wallina. Film otrzymał też nagrodę Jury Międzynarodowej Federacji Krytyków Filmowych (FIPRESCI) oraz rekomendację KFF do Europejskiej Nagrody Filmowej.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie