FLESZ - Komu rząd dopłaci do wakacji?

Jubileuszowa impreza odbyła się w całości w sieci. Najnowsze filmy dokumentalne, animowane i krótkie fabuły ze świata, oczekiwane polskie premiery, a także spotkania z twórcami były dostępne online, bez wychodzenia z domu.
Najczęściej wyróżnianym tytułem festiwalu został „Wieloryb z Lorino” Macieja Cuskego (Polska), który otrzymał aż trzy nagrody. Srebrny Róg dla reżysera filmu o wysokich walorach artystycznych, Nagrodę Prezesa Stowarzyszenia Filmowców Polskich za montaż dla Katarzyny Orzechowskiej oraz Nagrodę dla najlepszego producenta polskich filmów krótkometrażowych i dokumentalnych dla Mikołaja Pokromskiego i Aldony Pokromskiej.
Główną nagrodę w konkursie dokumentalnym otrzymał Radu Ciorniciuc za film „Acasa, mój dom” (Rumunia, Finlandia, Niemcy) za „nadzwyczajną i złożoną historię przedstawioną z perspektywy dzieci w rodzinie romskiej”. W międzynarodowym konkursie filmów krótkometrażowych, któremu przewodniczył Jan Komasa, Grand Prix - Złotego Smoka otrzymała reżyserka, Shoko Hara za dokument animowany „Zwykły facet” (Niemcy) - opowieść o przebywającym w więzieniu seryjnym mordercy, który rozkochuje w sobie trzy kobiety. Najlepszym filmem animowanym konkursu został rosyjski film „On nie może żyć bez kosmosu” w reżyserii Konstantina Bronzita.
W konkursie polskim Grand Prix i statuetkę Złotego Lajkonika otrzymał Tomasz Wolski za film „Zwyczajny kraj”. Najlepszym filmem dokumentalnym konkursu polskiego został „Synek”, którego reżyser, Paweł Chorzępa otrzymał Srebrnego Lajkonika „za przejmującą opowieść o relacji syna i ojca, ukazaną z niezwykłą wrażliwością wizualną”.
Nagroda publiczności przypadła norweskiemu dokumentowi „Autoportret” w reżyserii Margreth Olin, Katji Hogset i Espena Wallina. Film otrzymał też nagrodę Jury Międzynarodowej Federacji Krytyków Filmowych (FIPRESCI) oraz rekomendację KFF do Europejskiej Nagrody Filmowej.