Park kulturowy ma wprowadzić przepisy regulujące m.in. zasady umieszczania reklam na ulicy. Wraz z projektem rozpoczęły się konsultacje społeczne - głównie dla mieszkańców, najemców i osób prowadzących interesy na Krupówkach. Pierwsze spotkanie odbyło się w piątek.
- Chcemy tym planem walczyć przede wszystkim z nachalnymi reklamami, banerami, szyldami, czy zbyt ostrym oświetleniem budynków, jak stroboskopy, neony. Żeby można było bez wstydu przejść się po naszym deptaku - mówi Bartłomiej Bryjak, miejski radny, który brał udział w pracach nad planem.
Reklamy oczywiście będą dozwolone, ale w ujednoliconej formie i kolorystyce.
- Sama uchwała o parku zawiera podstawowe informacje. Jednak o wiele szczegółowsze wytyczne znajdą się w planie ochrony parku. On wejdzie w życie do 12 miesięcy od uchwalenia samego parku kulturowego - mówi Bryjak.
Właściciele domów i kamienic przy Krupówkach, po tym jak projekt planu zostanie przyjęty przez radę miasta, będą mieli czas, by dostosować się do przepisów. Prawdopodobnie będzie to kilka miesięcy od wejścia w życie planu ochrony parku kulturowego. W ramach konsultacji kolejne spotkanie odbędzie się we wtorek o godz. 16 w Urzędzie Miasta.
